Man kan med dem inleda ett mångårigt förhållande. I vilket man får utlopp för sitt kreativa, tekniska och akustiska sinne. Om man har ngt...PacMan skrev:2590040En fråga från en som inte riktigt fattar grejen: Vad är hojarna som nämns i tråden bra på?
Jörgen Karlsson skrev:2590047Man kan med dem inleda ett mångårigt förhållande. I vilket man får utlopp för sitt kreativa, tekniska och akustiska sinne. Om man har ngt...
Bushojjen skrev:2590058Tror Ironmike hade ett långt förhållande med sin R1, framför allt med hans slipon !
Har testat olika varianter på HD och andra glidare och kom helt enkelt fram till att det var inget för mig..
Men bra glidarhojar...
Jörgen Karlsson skrev:2590064Jaja! Du menar den otekniske killen som i våras köpte en rätt ny nipponjonne (r1?) Fick hem den, upptäckte att han blivit blåst på en trasig växellåda (standardfel på R1?) och sålde innan sommaren ens var slut.
Men du har rätt vi har olika gudar du och jag. Du har Iron Mike...
/
Naturligtvis startade jag den här tråden för de teknikmuppar som gillar att skruva med gamla Harlisar. Du stack in foten i buren bara.Bushojjen skrev:2590092Njaee synd att säga att Ironmike e min gud...
Jag har andra gudar att se upp till..
Och HD är inte en av dom...
PacMan skrev:2590040En fråga från en som inte riktigt fattar grejen: Vad är hojarna som nämns i tråden bra på?
ozeo skrev:2590152jag är inte ute efter hk el likn men älskar de japanerna gör med hd,s dom blir feta o grymma..
zero engineering gör coola hojar men han tävlar lite oså..
grymt coola iaf.
finns lite bilder på denna sida men inte hans räsrar.
http://www.zero-eng.com/zeromainnew.html
har boken hans o den e grym
även denna sida finns de lite bilder mm.
http://www.zerochop.com/pictureview1.html
inte såå mycket med race, hittar tyvärr inte racehojen han byggde. men coola dock
Jörgen Karlsson skrev:2590002... Men det är för många LasseBerghagen-typer som åker HD i Sverige...
Jörgen Karlsson skrev:2590002Vore kul med en Sportsterklass på bana i Sverige. Det är ju faktiskt rätt billiga hojar och det finns hur mycket delar som helst. Vilken ljudmatta det skulle bli på Mantorps målraka.
Eller att få pojkar i livets försommar att känna sig unga!Ringo skrev:2590160Få män på ålderns höst att känna sig unga igen
ps. skojar bara...
Sun King skrev:2590169
Försökte man inte med en sådan klass för <15 år sedan? BoT.
DR-Zätare skrev:2590162Jag håller med dig. När jag tänker Japan och HD är det alltid Zero Engineering som dyker upp i tankarna. Jag undrar om jag inte måste erkänna att jag tycker hans hojar är de coolaste hojarna, alla kategorier. De är så j*vla rätt!
Jörgen Karlsson skrev:2590198Eller att få pojkar i livets försommar att känna sig unga!
Den här är ju en klassikar men ändå rätt kul!ozeo skrev:2590215
Jag är intresserad av att köpa en Sportster motor (fram tom -03, sen blev den väll gummiupphängd?) har du några tipps var man kan söka efter dylika motorer.Min motor har haft 100% högre bromsad effekt än original sedan -96. Kör på 98.
Köp en gammal 5-petad 883 för nollpengar, gör större och porta. Jag kan svara på frågor i PM.
Jag är intresserad av att köpa en Sportster motor (fram tom -03, sen blev den väll gummiupphängd?) har du några tipps var man kan söka efter dylika motorer.
Tanken är att starta ett amatörbygge näst nästa vinter...
http://www.sundance.co.jp/gallery/s_xr/img/03.html
Tyckte den var rätt ball.... men den lär ju ha en stoppsträcka på runt 4km...
Jag såg faktiskt en ny S&S 100" förra veckan på ebay som stod i England. Men HD originalsportster/buell-motorer är det bara att söka på blocket, ebay eller harleportalen osv.
Jo sportster fick den nya motorn 2004 och Buell 2003. Den nya motorn är mekmässigt inge kul tycker jag. Dels försvann kasettväxellådan, dels är vipparmshusen i bara två delar.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|