Hddkrash.......... >=(

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
v-g skrev:
Min pissibmdisk 60 gb dog nyligen. Bara tjoff så försvann den ur enhetshanterare osv. köpte DIREKT en ny slögate 120 gb nånting och fick efter diverse omstarter med avkylning emellan ut all data. Tackar gud för detta.

Fått en ny 80 gb disk nu hitaschi (hmm kvalitet?!?) som ligger på köksbordet och drar.

Låt allt vila försök att starta upp och tanka över/ibm restore progg/annat restore progg att få ut skiten från disken. Kan inte tänka mig hur det skulle vart utan all min por.. ähum mcfilmer som man laddat ner under åren. 60 gb är en sjuhelvettes massa data.

Kondens i disken är INGA problem då det är vakum inne i "diskrummet". De kollar bara disken med ett progg och äre fel så får du en ny direkt.

Wohoooo!

Men vadå? Det var en IBM/Hitachidisk som pajjade för dig? eller köpte du en ny 80giggare... Fan jag vill inte punga ut 260kr bara för portot... Låter himlans högt, men min sambo skulle skicka skiten och fick höra det då... Så...?!

Söker därför efter andra frakt-alternativ.

/Zana

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Goines skrev:
En disk som håller 10 år i 'användning' kan du nog glömma men om du däremot lägger in det du ska spara och sen plockar ur disken och lägger undan den ser jag inget hinder att den ska klara sig i 10 år. :)

Tio kanske är att ta i, men över 5 år i kontinuerlig drift är inte speciellt ovanligt.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Zana skrev:
Wohoooo!

Men vadå? Det var en IBM/Hitachidisk som pajjade för dig? eller köpte du en ny 80giggare... Fan jag vill inte punga ut 260kr bara för portot... Låter himlans högt, men min sambo skulle skicka skiten och fick höra det då... Så...?!

Söker därför efter andra frakt-alternativ.

/Zana

Nix det var en IBM IBM disk som pajjade men strunt samma paj blev den iaf.

Jag fick en "porto" lapp från det företaget jag köpt den ifrån så det kostade mig inte mer än en datautskrift på ett a4 papper att skicka den. De gick som företagspaket dessutom :)

Kolla där du köpt smäcket om de är villiga till nån deal 260 spänn är mycket bugg!!!

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
v-g skrev:
Nix det var en IBM IBM disk som pajjade men strunt samma paj blev den iaf.

Jag fick en "porto" lapp från det företaget jag köpt den ifrån så det kostade mig inte mer än en datautskrift på ett a4 papper att skicka den. De gick som företagspaket dessutom :)

Kolla där du köpt smäcket om de är villiga till nån deal 260 spänn är mycket bugg!!!

Beror ju på ålder på disken!
Är det garanti kvar från affären (oftast 1 år) så är det inget snack om vem som ska betala portot det är ju återförsäljaren.
Men IBM har ju tre eller om det är fem års garanti på diskarna, men det är ju nånting mellan köparen och IBM, där är inte återförsäljaren inblandad.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...