Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Spöa tomten då :fatta!

Ät mera nudlar å köp mindre godis å annat krafs.....jag vet precis hur det är......urk! Men det är nästan värt det när man fruttar runt ju :)

Ghost skrev:
Jodå han var jättesnäll, han tog min hoj med sig för att jag skulle få bättre ekonomi, :rolleyes:
att man mår dåligt av sådan behandling det kunde han dock inte förstå... :va
Nä'rå han var snäll mot mig & gav mig klappar av det tyngre slaget (wokpanna i gjutjärn) & lite annat smått å gott. :)

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Spöa tomten då :fatta!

Ät mera nudlar å köp mindre godis å annat krafs.....jag vet precis hur det är......urk! Men det är nästan värt det när man fruttar runt ju :)

Japp så får det bli. Gurun har uttalat sig!! :Bugar HEDA

:tomten :tummenupp

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Här e det snorhalkigt, 4 bilar i diket när jag rullade till jobbet imorse, å det efter en rak motorväg

Hm... kanske det vi får nu? Det kommer ner skånesnö (snöblandat) från himmlen just nu, mest bara blött än så länge.
Får se imorgon hur halt det blir. Tokholmare i halkan... :tungan

:D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mmm, var du i hallen å spanade någe ikväll då?

Jag e lite avis

Ghost skrev:
Hm... kanske det vi får nu? Det kommer ner skånesnö (snöblandat) från himmlen just nu, mest bara blött än så länge.
Får se imorgon hur halt det blir. Tokholmare i halkan... :tungan

:D

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Mmm, var du i hallen å spanade någe ikväll då?

Jag e lite avis

Nope inget hallen för mig hade fullt upp med annat.
Hade varit kul att glo lite på hur det ska se ut "på riktigt" men eftersom jag ännu så länge inte har lyckats dela på mig så var jag tvungen att prioritera annat.

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Hallen var kanon och allt flöt fint. Inga krascher men väl ett par nära-kraschen-upplevelser... :rolleyes:

Och nu till nått helt annat!

IIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det har varit premiär idag söndag ute på Älgsjön! 1,5 dm blankis ligger jättefint därute. :banana :banana Och jag som sa till Supermuppo att isen inte fanns här än.... :fatta! på mig. Dom skall köra imorrn igen om inte det blir snö å tok. Blir inge för mig dock, är alldeles för trött i kroppen och det sitter fel hjul på hojen mm mm. Men ut å titta avundsjukt ska jag! :) :banana

Heda, vill du hänga på å sladda is på onsdag eller torsdag? :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B*****lar skitmuppar, nää, KTM har stängt till 7e Jan så min fälgar skickas efter det, jag får sikta på 10e 11e Jan, då e jag ledig den helgen.......

Men hojta ifall ni ska sladda för då kommer jag med knyten näve i fickan å e avis ivf........ shit

Men Quitte e väl inte heller klar va *flina*

Ebbe skrev:
Hallen var kanon och allt flöt fint. Inga krascher men väl ett par nära-kraschen-upplevelser... :rolleyes:

Och nu till nått helt annat!

IIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det har varit premiär idag söndag ute på Älgsjön! 1,5 dm blankis ligger jättefint därute. :banana :banana Och jag som sa till Supermuppo att isen inte fanns här än.... :fatta! på mig. Dom skall köra imorrn igen om inte det blir snö å tok. Blir inge för mig dock, är alldeles för trött i kroppen och det sitter fel hjul på hojen mm mm. Men ut å titta avundsjukt ska jag! :) :banana

Heda, vill du hänga på å sladda is på onsdag eller torsdag? :)

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Tom Byron skrev:
B*****lar skitmuppar, nää, KTM har stängt till 7e Jan så min fälgar skickas efter det, jag får sikta på 10e 11e Jan, då e jag ledig den helgen.......

Men hojta ifall ni ska sladda för då kommer jag med knyten näve i fickan å e avis ivf........ shit

Men Quitte e väl inte heller klar va *flina*

Inte direkt otippat att firmorna har stängt över helgdagarna va!?! :7peta Du vet att det brukar var premiär runt jul-nyår så du får faktiskt skylla dig själv. :arsele Förstår faktiskt inte varför du har dragit ut på det... :va

Q har inte rört en skruv på hojen fast jag har tjata som faaaan på'an. Han får oxå skylla sig själv. Han måste säkert beställa en massa restade prylar å lämna bort vev mm mm. Jag blir förvånad om han får ihop den före första tävling! *duckar*

Nä, ner i garaget å tvätta av hojen å lägga om hjul kanske! :hihi

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nää, jag VISSTE att det skulle bli efter nyår :va
Åjag drogut på det för isen har ju inte varit så pigg att lägga sig, men "när det blir kväller får den late bråttom"..

Jag kommer ut å hejar lite på er istället, e ju ledig Ons, Tors

Ebbe skrev:
Inte direkt otippat att firmorna har stängt över helgdagarna va!?! :7peta Du vet att det brukar var premiär runt jul-nyår så du får faktiskt skylla dig själv. :arsele Förstår faktiskt inte varför du har dragit ut på det... :va

Q har inte rört en skruv på hojen fast jag har tjata som faaaan på'an. Han får oxå skylla sig själv. Han måste säkert beställa en massa restade prylar å lämna bort vev mm mm. Jag blir förvånad om han får ihop den före första tävling! *duckar*

Nä, ner i garaget å tvätta av hojen å lägga om hjul kanske! :hihi

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Dryga decimetern snö utanför fönstret minusgrader på termometern, har vintern äntligen kommit för att stanna nu??? :va

:hoppa

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yepp, så ÄR det. Är det inte plusgrader på 5dygnprognosen på aftonbladet så bestämmer vi att det är vinter på riktigt.

Det skulle t.o.m snö två gånger idra.......med några dagar emellan utan att det skulle vara plusgrader...... weird feeling :va

/Heda

Ghost skrev:
Dryga decimetern snö utanför fönstret minusgrader på termometern, har vintern äntligen kommit för att stanna nu??? :va

:hoppa

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
weird feeling :va

/Heda

På tal om weird feeling. När jag klev ut till bilen idag efter jobbet så drog luftrören ihop sig. (började hosta lite)
Det var länge sedan, kanske det börjar vara kallt nu? startar bilen kollar utetempen... -4 grader... :näsblod :död
Är nog inte van vid frysgrader än... :rodnar

:3freak

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Meeeeees, kom in i matchen e det inte kallare än -10c så har man varken vantar eller mössa när man skrapar bilen......

*machomode off*

Jo det var lite kyligare än vanligt, man brukar känna i näsan när man drar in (kokset?) att det biter lite xtra, brrrrrrr

*Macomode on*

I fjollträsk är det någon som kör med dubbdäck där, eller byter ni inte ens? Typ friktionsdäck som gäller ?? (på bilar alltså)

Ghost skrev:
På tal om weird feeling. När jag klev ut till bilen idag efter jobbet så drog luftrören ihop sig. (började hosta lite)
Det var länge sedan, kanske det börjar vara kallt nu? startar bilen kollar utetempen... -4 grader... :näsblod :död
Är nog inte van vid frysgrader än... :rodnar

:3freak

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Meeeeees, kom in i matchen e det inte kallare än -10c så har man varken vantar eller mössa när man skrapar bilen......

*machomode off*

Jo det var lite kyligare än vanligt, man brukar känna i näsan när man drar in (kokset?) att det biter lite xtra, brrrrrrr

*Macomode on*

I fjollträsk är det någon som kör med dubbdäck där, eller byter ni inte ens? Typ friktionsdäck som gäller ?? (på bilar alltså)

Klart skum känsla har aldrig haft den tidigare vid så höga temperaturer, brukar inte känna av kylan förrän kallarre än -10 eller nåt...

Ha ha ha man skulle kunna tro av alla avåkningar som sker att det inte är nån som har vinterdäcken på, dubbat som odubbat... :rolleyes:

Det är väl fortfarande flest dubbade däck ute på vägarna men det blir fler & fler som kör odubbat, lägre ljudnivå mm.
Är själv lite kluven i frågan, tyvärr så finns det väldigt mycket barmark (E4:an) runt om Sthlm & där passar odubbat bäst,
sen åker man in i kommunerna där alla idioter har stått & slirat/blankpolerat isen/snön vid alla rödljus... :huvet
Sen så är det ju inte lika temperaturstabilt heller så att det finns is på vägbanan som är halvblöt/nysaltad är inte ovanligt, då funkar inte odubbat så bra...
Vill ha kallt under hela perioden så att dom inte behöver salta så förbannat samt att isen blir lite lagom sträv.
Är det för mycket begärt? :tungan

Som sagt pest eller kolera, vilket vill du ha?

:Bugar HEDA

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott nytt år då

Vad blir det för löften?

Jag tänkte komma under 1:20 (alltså en hög 1:19) på Gelleråsen. (ny hoj, med räserdäck på)

:)

Ghost skrev:
Amen då, tänkte inte på det... :kocko

:lol :lol :lol

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa