Tänk om vi kunde få ett riktigt TT, med tanke på mängden utsläpp, trafikstörningar och buller som alla olika Vasaloppsarrangemang orsakar så skulle väl en TT-vecka vara en fjärt i rymden.
Tror inte det är just utsläpp och buller som är det stora problemet för en eventuell arrangör av ett fullskale landsvägslopp...
SKÖN AFFISCH!!!! Gus Leander kan rita hoj!!!!!!
Imatra är väl åtminstone 3 gånger så stort som Hedemora.Nej, det är den politiska viljan som saknas. Nedan är två exempel där det går att tävla på platser som inte är större än Hedemora.
Nu tror jag inte storleken på Hedemora, Horice och Imatra är den viktigaste skillnaden i sammanhanget utan viljan. Viljan finns inte i Hedemora som jag förstått det av de jag pratat med från Hedemora. Man ser hellre problem än lösningar. Kostnader istället för investeringar.Imatra är väl åtminstone 3 gånger så stort som Hedemora.
När jag kollade race där för 50 år sedan, var det 100.000 åskådare. Stan var packad på lördagkvällen.
Det kommer flera ;-)SKÖN AFFISCH!!!! Gus Leander kan rita hoj!!!!!!
De här två sitter på väggen hemma!Det kommer flera ;-)
Jag känner människor som besökt Imatra och Hedemora för 50 år sedan men har ingen egen erfarenhet. Men...Imatra är väl åtminstone 3 gånger så stort som Hedemora.
När jag kollade race där för 50 år sedan, var det 100.000 åskådare. Stan var packad på lördagkvällen.
Tack! Arrangörsstaben är nöjda. Vi har slitit och belönades med sol och mycket folk.Bra väder, bra arrangemang, bra uppvisning, bra race, allt bra.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|