hehe, börjar lukta gixxer...

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
Fick idag en liten offert på en gsx-r600 från 98, skulle kosta mig 3200/helår :hihi att halvförsäkra. Låter väl rimligt? Tog mitt hojkort i år o bor i sthlms-området. Hmm, kanske dags att börja tro på tomten. :tomten



God jul önskar capi
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Det låter ju inte fel. Posta bolag, handläggare, din ålder & kön också... så kan vi också ringa.

capi skrev:
Fick idag en liten offert på en gsx-r600 från 98, skulle kosta mig 3200/helår :hihi att halvförsäkra. Låter väl rimligt? Tog mitt hojkort i år o bor i sthlms-området. Hmm, kanske dags att börja tro på tomten. :tomten



God jul önskar capi
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
capi skrev:
Fick idag en liten offert på en gsx-r600 från 98, skulle kosta mig 3200/helår :hihi att halvförsäkra. Låter väl rimligt? Tog mitt hojkort i år o bor i sthlms-området. Hmm, kanske dags att börja tro på tomten. :tomten



God jul önskar capi

Slå till. Jag betalade 1400:-/mån för halvförsäkring, 23, kort i somras bor i Sthlm.

Gixxer, 600, 98a.

Världsrekord i kommatecken, nästan.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
en annan ringde till if o kollade vad dom ville ha.. min gamla retta -00 så blev de bara 49400 kr i trafikförsäkring.. o då frågade jag vad de skulle kosta om jag skrev hojen på tjejen/sambon.. o då var vi nere på 16200 kr för en halvförsäkring.. o 7800 kr i trafikförsäkring..

Jag e 26 år o tjejen 24, boendes mitt i centrala jkpg (zon 2).. så om du fått 3200 kr om året för en halvförsäkring så skulle jag slå till direkt.. de låter dock lite som att dom kanske räknat på fel effekt.. men har dom sagt ett pris till dig så få dom ju stå för de.. men för att vara helt säker.. be att dom skickar hem offerten till dig (kanske var de dom hade!?!)..
 

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Öckerö
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
he he

slå till nu för att te sommarn kan dom ha höjt premien me 100%/spik :tummenupp :va
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
jo man kan tydligen få ganska rimliga premier.. 6800:- halv/helår på en R1 -98, jag e 24år bor i zon1
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Tror jag ska sätt min hoj på tjejen 18 år och inget körkort till någonting! men det blir nog billigare än vad det blir på mig med både a och b varav b i 4 år och a i 1½år.

Hur fungerar det med tjejförsäkringar? då får ju bara tjejer köra hojen men om jag skulle köra och kör in i något/någon gäller inte trafikförsäkringen då?
I så fall är det ju bara att sätta hojen på halvförsäkring på tjejen och vipps kan du bjuda bruttan på en fet sommar och vinter semester för insparade försäkringspengar.


känns som ett moraltants tema=) Ge er på mig bara! :brinnerup
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Tjoffe skrev:
jo man kan tydligen få ganska rimliga premier.. 6800:- halv/helår på en R1 -98, jag e 24år bor i zon1

Vem fick orala tjänster av dig då??? Låter helt oootrooligt ju ba!!
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Tjoffe skrev:
jo man kan tydligen få ganska rimliga premier.. 6800:- halv/helår på en R1 -98, jag e 24år bor i zon1


*Dooh*

Jag som var så nöjd med 16500:- halv/helår för min 00,a och då är jag 29 i samma zon.
Är din reggad med 55kw tro?


För övrigt så har jag hört att man är en sämre människa om man skenförsäkrar samt att man kommer att brinna i eldsjön :brinnerup
Fast det är ju klart, ni syndare ska säkert brinna för en massa andra saker ändå så :angel
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top