Hehe

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Hej igen ni börjar antagligen trötta på noobiga frågor och så... menmen är man noob så är man x)

Men jag har börjat fundera jag vill ju ha en 2 taktare och finns ju rätt stort urval..
Men det är 3 speciella jag vill veta mer om xD ni får ursäkta men vad jag än söker på google så förstår jag ej vad dom menar för det står på främmande språk

de cyklar jag vill veta mer om

Honda CRM 125cc
MZ 125cc
Yamaha Dt 125cc

Vet ej vad jag ska välja har även tänkt lite på aprilia rs men ser man på filmer på youtube o då blir det svårt att bestämma sig folk kanske känner igen sig eller va lika dana i början?

men kom gärna med information om hojjarna jag ska glida runt lite på forumet o läsa det jag hittar men skulle ändå va skönt om man fick lite information och så direkt :)

Ha de göttans!

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
MZ 125 är fyrtakt! Crmen Är nog vassare än Dtn, Men Dtn håller bättre! Det är väll bra hojjar båda 2!

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
MZ 125 är fyrtakt! Crmen Är nog vassare än Dtn, Men Dtn håller bättre! Det är väll bra hojjar båda 2!

Okej xD sa ju de lite noob frågor haha men MZ:n står på andra forum vara 2 takt:va
aja :) vilken av dom skulle passa mest för en som är överviktig och hyffsat lång tros?

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Om alla här hade själva fått välja igen en ny 125cc motorcykel

Aprilia Rs
Honda Crm
Yamaha Dt
Husqvarna

Helst 2 takt :) vilken skulle ni då valt? om ni både tänker penga mässigt och kraft mässigt ....

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Husqvarna :fakta

Husqvarna har kraft nog iaf:p

EDIT: mmm.... min plånbok bränns sönder av kraften i husqvarna....

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Husqvarna :fakta

Husqvarna har kraft nog iaf:p

EDIT: mmm.... min plånbok bränns sönder av kraften i husqvarna....

Haha okej hur mycket kostar en sådan? är dom dyra i service?

Ska man ha offroad eller sporthoj? :huvet :huvet :huvet

Jag är så trött på mig själv att jag aldrig kan bestämma

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Crm och DT´n är ju båda billigare en husqvarnan, sen menar du NY motorcykel? För både DT och CRM säljs inte längre(eller jo crm säljs utomlands av företaget HM http://img157.imageshack.us/img157/7531/photo8wm7.jpg)

Jag tror du kommer ha roligare med en cross/motardhoj än en rs125, men sen är ju självklart valet ditt egna. Om du har råd, köp husqvarnan, annars lägg pengarna på en lite äldre DT eller CRM så har du möjligtvis även pengar kvar att köpa lite godis till den för:)

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Crm och DT´n är ju båda billigare en husqvarnan, sen menar du NY motorcykel? För både DT och CRM säljs inte längre(eller jo crm säljs utomlands av företaget HM http://img157.imageshack.us/img157/7531/photo8wm7.jpg)

Jag tror du kommer ha roligare med en cross/motardhoj än en rs125, men sen är ju självklart valet ditt egna. Om du har råd, köp husqvarnan, annars lägg pengarna på en lite äldre DT eller CRM så har du möjligtvis även pengar kvar att köpa lite godis till den för:)
det är jusst det jag undrar! För folk som har sport hojjar säger dom är goa som fan o köra o samma med Offroad/motard förare säger dom är goa som fasen...
där har vi mitt dilemma jag vet ej vad jag ska ha kör ju jusst nu scooter när jag hade moppe hade jag en 06 Yamaha DT50r ...

För mig står det emellan RS , CRM , DT kanske Husqvarna om dom är tillräckligt bra men det ska jag luska vidare om...

Ge mig gärna tips!

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Hur vill du helst köra? Ligga i höga hastigheter, slingriga kurvor eller köra skog/stad, bakhjul? :)

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Hur vill du helst köra? Ligga i höga hastigheter, slingriga kurvor eller köra skog/stad, bakhjul? :)

eftersom jag är stor (fet och lång) så vill jag ha en som håller o jag bor inte direkt i en stor stad och är för rädd av mig för att trixxa men vill ha en snabb o pigg hoj som oftast aldrig sviker... Lätt att laga o få tag i delar på

Vill ha känslan att minst kunna ligga i 100-110km/h
I love that feeling <3

jag bor som sagt inte i en stad utan en liten by som kallas jämshög som består då av mest skog ... men jag kör ändå på vägen.. :/ men många tips :) tack

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
frågar du mej så går plastraket fetbort. körde en nsr innan, fine det är mycket roligare när man kör landsväg men hur skoj är det jämfört med vad man kan göra med en offroadare.

crmen är en helt okej hoj, lite tung. men effekten duger gott och slänger du på ett 13-drev fram och ev ett lite större bak så blir de ännu bättre. billig hoj som man kan ha mycket roligt på.

dtn kan jag inte säga så mkt om då jag inte ens sett nån irl... men jag kan tänka mej att det är ungefär samma. och de med effekten som nån sa, är det sant?:va

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
frågar du mej så går plastraket fetbort. körde en nsr innan, fine det är mycket roligare när man kör landsväg men hur skoj är det jämfört med vad man kan göra med en offroadare.

crmen är en helt okej hoj, lite tung. men effekten duger gott och slänger du på ett 13-drev fram och ev ett lite större bak så blir de ännu bättre. billig hoj som man kan ha mycket roligt på.

dtn kan jag inte säga så mkt om då jag inte ens sett nån irl... men jag kan tänka mej att det är ungefär samma. och de med effekten som nån sa, är det sant?:va

Plastraket :p haha jo bättre för min plånbok också men hur snabbt kan man komma upp i med crm/dt? och vad skulle isåfall vara bäst till däck? Super motard eller Cross?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Värt att påpeka är att DT finns de nyare av och är lättare att få delar till, jämfört mot CRM

Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Yamaha DT125R, YZ426
Strypt orkar väl dtn upp i 110-120 ungefär, ostrypt 140 nånstans, beror ju lite på drevning osv.
Men jag skulle nog rekomendera en qvarna eller liknande om du har råd, man kan ha lite mer skoj me dom.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Köp en Yamaha Dt eller en Honda Crm. Bra skit som håller bra, går bra, är lätta att köra och billiga att äga.

Pungt! :fakta

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...