Hehe

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Okej tack så mkt hur går en 2 takt STRYPT ungefär? lixom är det ändå tillräckligt power? Är lite feg av mig när det gäller trimmning lämnligen..

Beror på vad för hoj.

Generellt sett så kanske man kan säga att de svagare går bättre strypta än de starkare.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Okej tack så mkt hur går en 2 takt STRYPT ungefär? lixom är det ändå tillräckligt power? Är lite feg av mig när det gäller trimmning lämnligen..

Tillräckligt med power för att dra äldre bilar, alla sorters moppar och EPA-traktorer i accet iaf. De kan jag säga av egen erfarenhet och min DT är strypt i topplocket och köken.:tummenupp

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Beror på vad för hoj.

Generellt sett så kanske man kan säga att de svagare går bättre strypta än de starkare.

Okej :) tack så mycket har fått reda på mkt tack vare denna tråden x) Det är jävligt schysst att få info så snabbt också i love this site <3 =)

Solid snake

Guest
Hahaha!
För det första vafan sitter du här o spelar Allan när du har 2 JeTtestOra värstingvärstinghojjar?
För det andra, så slutar vi spamma ner tråden.
Känns meningslöst att diskutera med nån som tror att alla 2hjuliga motorcyklar kostar lika mycket.
Finns/Fanns massvis med KTMer som låg uppe i samma prisklass som GG, så tro inte att "ni" KTMare är nån sorts gudagossar som skänker era hojjar till bättre behövande!
Ta o jämför skicket i dom KTMerna du la upp och GG'n du sågade.

Ska bli intressant o se vad du begär för dina hojjar när det är dags.

Verkligen värstinghojar jag har, eller inte. :rolleyes:

Ja klart det finns i samma prisklass, fast de är ju 1-2 år nyare, och de kostade lika mycket som en GG när de var nya.

Jag kommer inte sälja mina hojar, jag är nöjd med dem så...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Gasgasen har alltid stått högt. Iaf GG sm 125 alla andra gg sjunker däremot i normal takt. Vissa lite väl fort. Så länge folk betalar så sätter ju säljarna priserna så är det bara.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Verkligen värstinghojar jag har, eller inte. :rolleyes:

Ja klart det finns i samma prisklass, fast de är ju 1-2 år nyare, och de kostade lika mycket som en GG när de var nya.

Jag kommer inte sälja mina hojar, jag är nöjd med dem så...

Dummaste jag hört:dummer

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
min dtr toppar 125-130 och då har jag bara ställt om ypvs:en inte bytt nått eller lagt ut extra pengar på delar.

men när jag trimmar min ska jag nog dreva för accelration efter som den redan känns lite jobbig vid 130. nöjer mej med den hastigheten men vill ha starkare hoj te sommarn

Filip_w

Medlem
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
Yamaha DT125R
DT är en slitvarg som går o lita på.
PERFEKT nybörjarhoj.
Dock lite svampig fjädring. specielt om man e lite stor i växten ;)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Vad ska du ha hojen till?
Hur långt har du till typ skolan? Hur ser vägen ut?

Risken att åka dit för trimmning av lätt MC är väldigt liten (även om två st på forumet precis har blivit straffade för just det men iaf)

Min dt jag hade var strypt i kröken och topplocket (fast det är bara skitsnack, det finns inte äns nått "orginal" lock att köpa) den toppade 90 men all effekt på bottenvarv... av med pluggen i kröken och ställa om YPVS:en (avgasventil) så toppa den 140 och gick klockrent.

Är det helt ny du är ute efter?
Kan du meka? typ byta kolv och så?

// David

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Vad ska du ha hojen till?
Hur långt har du till typ skolan? Hur ser vägen ut?

Risken att åka dit för trimmning av lätt MC är väldigt liten (även om två st på forumet precis har blivit straffade för just det men iaf)

Min dt jag hade var strypt i kröken och topplocket (fast det är bara skitsnack, det finns inte äns nått "orginal" lock att köpa) den toppade 90 men all effekt på bottenvarv... av med pluggen i kröken och ställa om YPVS:en (avgasventil) så toppa den 140 och gick klockrent.

Är det helt ny du är ute efter?
Kan du meka? typ byta kolv och så?

// David

Alltså min pappa ska lära mig när jag väl skaffat en för lite svårt o meka med min skoter...
Men min fader är bra på sånt har ca 6km till skolan och det är inte en ända grusväg är vanlig väg typ...
och jag kmr nog strypa av fordonet förr eller senare..använda den till pendling och ha kul på vardags kvällarna och helgerna :D så vill kunna köra på väg OCH busa

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Alltså min pappa ska lära mig när jag väl skaffat en för lite svårt o meka med min skoter...
Men min fader är bra på sånt har ca 6km till skolan och det är inte en ända grusväg är vanlig väg typ...
och jag kmr nog strypa av fordonet förr eller senare..använda den till pendling och ha kul på vardags kvällarna och helgerna :D så vill kunna köra på väg OCH busa

En DT kräver väldigt lite mek och är väl inte så speciellt svårmekad

YPVSen kan vara lite klurig iofs

Den går bra strypt, enligt mig, och antagligen bättre ostrypt
Skitbra hoj, kanske lite dålig fjädring o högvikt för endurospåret men :rolleyes:

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
En DT kräver väldigt lite mek och är väl inte så speciellt svårmekad

YPVSen kan vara lite klurig iofs

Den går bra strypt, enligt mig, och antagligen bättre ostrypt
Skitbra hoj, kanske lite dålig fjädring o högvikt för endurospåret men :rolleyes:

jag e rätt stor vuxen av mig både lång och fet

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...