Hej Alla Glada!

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
joakimruda skrev:
Hellraisers (johanna): grattis till kortet! hur är cbr:en att köra?

Jag håller fortfarande på med kortet, läser teorin just nu. Ska skriva i januari och sedan blir det förhoppningsvis uppkörning i vår/tidig sommar.

Jag har med andra ord inte kort själv och kan därför inte svara på hur jag tycker den är att köra. Men som jag skrev innan så har kompisar som ägt/äger CBR:er sagt att det är en hoj med relativt mycket krut i men som ändå är "snäll" och lättkörd. Ska tydligen vara en hoj som är lätt att lära sig med.

//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
joakimruda skrev:
Jäkligt kul att äntligen vara här!
har äntligen kommit till sinne att 2hjul är betydligt roligare än 4.

Nu e saken den. Jag har precis skrivit in mig på körskola och kommer ta mc-kort under vintern...men sedan då? jo, jag måste ju ha en båge!
Men vilken?

Det jag undrar över är:

Vilken båge är den lättaste att börja med? Är inte märkesbunden på någotvis och öppen för i stortsett allal förslag. Ända kravet är ju som sagt att det e en sporthoj.

Bor i en liten stad (försäkringsmässigt bra) och vill gärna ha en båge som e vridstark och rolig men inte för tung och kraftig att börja med.

Tack så jääätte mycket på förhand

//jocke

Någon tidigare rekomenderade en cbr 600.. kalas hojar. cbr 900 som första hoj är oxå ett bra val.. eller någon gixxer... massor med motor att börja med. och lägger du omkull den lite så finns uppsjö av kåpor och annat att få tag till vettiga pengar. Köper du en motorsvagare hoj så tror jag att du som så många andra kommer tröttna och köpa nytt snart igen... Tycker du ska satsa på en större hoj direkt typ 750 eller 900 men lite äldre typ 8-10år. Vad får hojen kosta?

Välkommen föresten :tummenupp

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Honda cbr 929 -01
Master: väl en pris vidd på 25-45k...det borde ge mig något eller?
var kan man hitta reservdelar? finns ju bilskrotar men inte hört talas om mc-skrotar?

Hellraiser (johanna): hur svår är teorin? skiljer den sig mycket från b-kortet? då b-kortet var en baggis så kanske man inte behöver oroa sig för mycket om teorin.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...