Hej alla! Och hej alla sporthojsförare i Uppsala!

marcushoang

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
2004 kawasaki zx6r
Hej!
Marcus heter jag och är 26. Köpte mig en zx6r 2004 förra året. Är nyinflyttad till uppsala och undra om det finns fler sporthojsåkare som man kan dela ett intresse med i denna stad!
Mvh Marcus

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Hej Å välkommen!

Bara hojta när det ska åkas!
Bor i Knivsta så det är nästan nära ;)
Snart drar det igång på riktigt!:)

Last edited:

marcushoang

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
2004 kawasaki zx6r
Ja man har ju sett några enstaka hojåkare förra veckan. Ska hämta upp hojen nu på fredag. Tänkte göra en långt trip från Borås till Uppsala! Hoppas man inte får ont i skinkorna hehe. Ja det är ju nära!

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Håller med föregående talare(mupp ;) ) sporthoj Uppsala @ facebook. Välkommen :tummenupp

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Tjena o välkommen hit..=)
Kan ju bara instämma med de 2 andra ... kolla in gruppen.
De kanske inte är speciellt treviga, men kan åka hoj... hmm.. eller va det.. de kanske är trevliga, men kan inte åka hoj.. ??
Nåja.. gå in där, så ses vi och du kan avgöra själv vilket påstående som stämmer.. :D

marcushoang

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
2004 kawasaki zx6r
Tjena grabbar!
Tackar för alla svar... Tänkte göra den stora servicen på hojen och ventil justering... Någon som är expert på zx6r och som vill hjälpa mig med det och tjäna en slant eller borde man lämna in det??

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
äh sätt en Leklust-stämpel i serviceboken och sälj den och köp en ny istället, billigare ^_^:rofl

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lämna in på verkstad så klart...
Öppnar man ventilkåpan så kommer det ut fjädrar likt en väckarklocka och det är omöjligt att få ihop.
Annars så är Foccan en kille att lita på vad det gäller att ta bort tanken så kolla med honom.

(Det mesta i inlägget ovan var blaj och Foccan suger getpung på att få bort tanken, nuvarande rekord är 2,5 månader med hjälp)
Kan du mecka då kan du säkert kolla ventilspelet, bort med tank och luftburk sen är det spjällhur / fuggar och så spolar och ventilkåpa...
Enkelt! :tummenupp

marcushoang

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
2004 kawasaki zx6r
heheheh ja klart man har kollat lite på nya hojar men denna har knappt gått något och andra sidan så är jag rätt nöjd:).... nej då får vi lämna in det för proffsen hehehe... sånna saker vågar man inte ge sig in på:va .. vart är då bäst att lämna in det då?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
heheheh ja klart man har kollat lite på nya hojar men denna har knappt gått något och andra sidan så är jag rätt nöjd:).... nej då får vi lämna in det för proffsen hehehe... sånna saker vågar man inte ge sig in på:va .. vart är då bäst att lämna in det då?

Jham är det flera som lämnat in till. Eller så pratar man snällt med "Kamikaze Kid"! Lelles finns väl även men jag har inte fått så bra känsla för just deras verkstad, däremot är det bra om du ska köpa kläder/utrustning.

Där är iaf Racerepairs som jag tycker är bra, har fått snabb och bra hjälp där; http://www.racerepairs.se/
Jham har nog ingen hemsida men kontaktuppgifter finns här; http://www.limeway.se/177352/JHAM_Motorservice_AB.aspx
Och Lelles Mc då; http://www.lellesmc.se/lelles/index1.html

Hoppas vi ses på gatan när våren kommer på riktigt! :yoparty

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...