Hej allihopa!

Tamás T

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
Kommer snart
Hejsan!

Mitt namn är Tamás T och bor i malmö jag håller på att ta mc-kort och hoppas det inte gör något att man har registrerat sig fast man inte hunnit köpa mc än? Jag hoppas det ändå går bra att ställa lite frågor till folk här? Har haft B-kort i snart 3 år och har nu bestämt mig för att ta mc-kort. Alla tips och råd inför träning och uppkörning är välkomna så skriv gärna lite om era erfarenheter och lite goda råd vad man skall tänka på vid mc-körning. Jag skall ta mc-kort privat och inte med körskola.

M V H

Tamás T

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Välkommen! Och grattis till att du får det nya testet. Det går nog kanon!
Tips för uppkörningen är väl svårt att ge eftersom ingen här ännu genomgått det nya testet, men ute i trafiken sen.... Tänk på bromsberedskap, placering, uppsyn och kurvtagning.

Lycka till!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej och välkommen till dårhuset! :hihi
Du kan säkert få massor av tips och råd om både det ena och andra när det gäller både körkortstagningen och ett senare hojköp.
Vill ge dig ett litet tips på vägen som kommer att underlätta dina många timmar här på SH. Sök alltid innan du postar frågan. Sökfunktionen är jättebra och lätt att jobba med. Kolla även in s.k. Stickys (dom finns längst upp i listan i varje forumdel) där finns en massa nyttig info om allt möjligt hojrelaterat.

Hittar du inte det du söker så lägg upp en tråd i rätt forum så får du all hjälp du kan behöva!

Lycka till med allt och än en gång välkommen, vi ses kanske på vägarna i sommar då! :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Maverick_ou812 skrev:
Hej och välkommen till dårhuset! :hihi
Du kan säkert få massor av tips och råd om både det ena och andra när det gäller både körkortstagningen och ett senare hojköp.
Vill ge dig ett litet tips på vägen som kommer att underlätta dina många timmar här på SH. Sök alltid innan du postar frågan. Sökfunktionen är jättebra och lätt att jobba med. Kolla även in s.k. Stickys (dom finns längst upp i listan i varje forumdel) där finns en massa nyttig info om allt möjligt hojrelaterat.

Hittar du inte det du söker så lägg upp en tråd i rätt forum så får du all hjälp du kan behöva!

Lycka till med allt och än en gång välkommen, vi ses kanske på vägarna i sommar då! :tummenupp
Håller med :tummenupp..
Välkommen med föressten. :hej

Tamás T

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
Kommer snart
Hej!

Tack för ett varmt mottagande. Jag skall göra teorin om 2-3 veckor sen blir det lite övningskörning fram till mars eller april sen uppkörning. Vad är det som de har ändrat på i körprovet? Har fått en massa papper med ritningar på körprovet som vägverket har skickat ut till mig men jag vet inte vilket som är det gamla och vilket som är det nya? Kan någon kanske reda ut detta för mig?? Jag skulle vilja skriva ett inlägg om en viss motorcykel så folk hade kunnat skriva sina åsikter eller erfarenheter om den, var kan jag skriva det så det inte hamnar på fel plats?

M V H

Tamás T

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tamás T skrev:
Hej!Jag skulle vilja skriva ett inlägg om en viss motorcykel så folk hade kunnat skriva sina åsikter eller erfarenheter om den, var kan jag skriva det så det inte hamnar på fel plats?

M V H

Tamás T
Hej igen!
Börja med denna (en s.k. Sticky) http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32757 hittar du inte det du söker hör så använd "Sök" och skriv in motorcykelnamnet. Hittar du inte det då så lägg upp en tråd! :tummenupp

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
välkommen hit!
jag ska oxå ta mitt kort till våren och pluggar redan teori för fulla muggar :)

Vi ses o lycka till!

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Malmöiter välkomnas! :tummenupp

Kommer du på tanken att gå i körskola så kan jag ge dig en skola du INTE ska gå på...

För min egen del var nervositeten största boven vid uppkörningen...saker man klarat 30min tidigare var helt plötsligt omöjliga när det gällde... :mad:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
rookie skrev:
Malmöiter välkomnas! :tummenupp

Kommer du på tanken att gå i körskola så kan jag ge dig en skola du INTE ska gå på...

För min egen del var nervositeten största boven vid uppkörningen...saker man klarat 30min tidigare var helt plötsligt omöjliga när det gällde... :mad:
Gick vi på samma trafikskola? För jag hade exakt samma problem på min uppkörning. Det absolut värsta jag någonsin varit med om.

Tur att den delen är ändrad nu. Har lovat mig själv att ALDRIG svänga inne i ett garage... :tungan

Ol@

VHD Racing
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
R1 -02 Banhoj
Tamás T skrev:
Hejsan!

Mitt namn är Tamás T och bor i malmö jag håller på att ta mc-kort och hoppas det inte gör något att man har registrerat sig fast man inte hunnit köpa mc än? Jag hoppas det ändå går bra att ställa lite frågor till folk här? Har haft B-kort i snart 3 år och har nu bestämt mig för att ta mc-kort. Alla tips och råd inför träning och uppkörning är välkomna så skriv gärna lite om era erfarenheter och lite goda råd vad man skall tänka på vid mc-körning. Jag skall ta mc-kort privat och inte med körskola.

M V H

Tamás T
Hej och välkommen!!!!

Jag tog mitt MC kort -04 och jag körde också privat, mitt tips till dej , Kör gärna privat men ta några körskolelektioner innan uppkörningen.
Det kommer garanterat att öka dina odds att klara uppkörningen. :tummenupp

LYCKA TILL

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Maverick_ou812 skrev:
Gick vi på samma trafikskola? För jag hade exakt samma problem på min uppkörning. Det absolut värsta jag någonsin varit med om.

Tur att den delen är ändrad nu. Har lovat mig själv att ALDRIG svänga inne i ett garage... :tungan

Grejjen är att det e så idiotiskt..."sväng runt här utan att sätta ner foten"... :kocko (dock kommer jag på mig själv hela tiden med att göra just en garagesväng när jag ska ut från mitt garage...hmmm...)

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Tycker det är smart av dig att köpa en hoj och köra privat!
Men som sagt, ta en lektion eller två också för säkerhets skull! Långa väntetider för uppkörning till våren, jobbigt att vänta i onödan! Välkommen föresten :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept