Baptisten
Medlem
Ända sedan jag blev 18 år har jag ALLTID haft någon form av försäkring hos Folksam, men nu är det slut på det.
Fick idag reda på att min premie har höjts i år, trots att jag passerade 30-års strecket och trots att jag inte har klotat med hojen.
Jaha, så kan det gå.
"-Då säger jag upp försäkringen då."
"-Tyvärr, det går endast på huvudförfallodagen om 11 månader."
Keft kärringjävel, jag säljer väl hojen och köper den om två dagar igen.
Lång historia kort, jag har varit borta och jobbat några månader nu och har på så vis inte kunnat ta del av min post och har alltså inte sett några "varningsbrev" om höjda premier eller så.
Har verkligen ett försäkringsbolag rätt att höja premien och förlänga en försäkring hos en kund utan dennes medgivande?
Om Folksam hade höjt min premie till 50 000 kr, då hade jag varit satt på pottan totalt.
100 000 kr, 200 000 kr eller 5 miljarderzzz?
Sjukt system.
Skämmigt av Folksam.
Nu har jag redan hittat en ny försäkring så jag skiter i det egentligen, men det är jävligt kasst.
I morgon säger jag upp min försäkring fast jag har ett "avtal som minsann sträcker sig ett helt år". LOL
Jaja, förlåt. Ville bara gråta ut...
Fick idag reda på att min premie har höjts i år, trots att jag passerade 30-års strecket och trots att jag inte har klotat med hojen.
Jaha, så kan det gå.
"-Då säger jag upp försäkringen då."
"-Tyvärr, det går endast på huvudförfallodagen om 11 månader."
Keft kärringjävel, jag säljer väl hojen och köper den om två dagar igen.
Lång historia kort, jag har varit borta och jobbat några månader nu och har på så vis inte kunnat ta del av min post och har alltså inte sett några "varningsbrev" om höjda premier eller så.
Har verkligen ett försäkringsbolag rätt att höja premien och förlänga en försäkring hos en kund utan dennes medgivande?
Om Folksam hade höjt min premie till 50 000 kr, då hade jag varit satt på pottan totalt.
100 000 kr, 200 000 kr eller 5 miljarderzzz?
Sjukt system.
Skämmigt av Folksam.
Nu har jag redan hittat en ny försäkring så jag skiter i det egentligen, men det är jävligt kasst.
I morgon säger jag upp min försäkring fast jag har ett "avtal som minsann sträcker sig ett helt år". LOL
Jaja, förlåt. Ville bara gråta ut...
Last edited: