Antingen har du inte läst vad jag skrivit, eller så vill du inte förstå. Det handlar om en förnying av årsförsäkringen som jag INTE var med på och som INTE hade hänt om jag inte hade haft autogiro, jag vet hur autogiro funkar tack så mycket.
Jag förstår precis vad du skriver.
1. Du vet mycket väl att försäkringsavtalen på fordon alltid är prissatta från år till år. Priset kan ändras.
2. Du vet att försäkringar förlängs automatiskt, det gör alla försäkringar till privatpersoner avsett om det är fordonsförsäkring, hemförsäkring, villaförsäkring, båtförsäkring osv. osv.
3. Du har valt en form av betalning som är gör att betalning alltid görs så länge det finns pengar på kontot. Vill man inte betala får man aktivt avbryta.
Det är ditt ansvar att öppna försäkringsbrevet. Läsa om det är en premie du vill ha. Och avbryta den automatiska betalningen, som du själv valt, om du inte vill ha den.
Hade det varit tvärt om mot din situation hade jag däremot blivit rasande. Dvs om jag har en försäkring och autogiro. Då vet jag att jag kan åka utomlands osv utan att riskera något med försäkringen. Förstå chocken om man kommer hem och ser brev från TFF på några tusen spänn för att försäkringsbolaget vägrat dra pengar genom autogiro för att jag inte godkänt ett nytt försäkringsår med ny premie. När jag aktivt valt autogiro så att det skulle ske automatiskt. Då skulle jag blivit rasande som sagt.