hej i vintermörkret!

Emilgreen

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
GSXR1000k3 VTR1000 Firestorm
hej!

ja e ny här på forumet så ja får ju lägga in en fösta tråd:)

ja e 18 år o klarade mellankortet för runt 2 månader sen.
ja övningskörde o körde upp på min kawasaki zzr600 -93. de gick galant, kan rekomendera den hojjen för övningskörning:tummenupp.
har i princip sålt den nu o ska skaffa en nyare sporthoj(25kw)

Har inga direkta mål inom märke o modell men bara de e nån med ett eller flera R i namnet o låter gött o e snygg så blir de bra:)

har runt 40k att lägga på hojj til sommaren så ge gärna tips på kul hojj o om ni vet någras vanliga fel på nån viss modell tex enligt yamahacenter gbg så skulle man kolla väldigt noga så inte 2:an hoppa ur på r1/r6 äldre än 03

Ha de bra!
Emil

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Welcome!
Blev ju två att hälsa på dig ialf!

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Vad det gäller ny hoj så är ju CBR 929/R6/R1 tre trevliga val. Har haft alla nämda och kör nu R1 som håller på och Turbokonverteras i skrivande stund!
Problemet du beskriver av lådorna beror på att "klantskallarna" gett fullt på ettan och slängt i tvåan eller kört på fullgasväxlingar. 929 an är trevlig och lättkörd och Honda är kända för kvalitet så det är mycket hoj för stålarna. Min erfarenhet är att R1 ofta är betydligt hårdare körda rent generellt. R1 an ser väl lite coolare ut iofs, men snackar vi max 40K så får du nog mer garanti och ett tryggare köp av 929 an.
Bara mina åsikter!
Lycka till med hojköpet!

Emilgreen

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Vad det gäller ny hoj så är ju CBR 929/R6/R1 tre trevliga val. Har haft alla nämda och kör nu R1 som håller på och Turbokonverteras i skrivande stund!
Problemet du beskriver av lådorna beror på att "klantskallarna" gett fullt på ettan och slängt i tvåan eller kört på fullgasväxlingar. 929 an är trevlig och lättkörd och Honda är kända för kvalitet så det är mycket hoj för stålarna. Min erfarenhet är att R1 ofta är betydligt hårdare körda rent generellt. R1 an ser väl lite coolare ut iofs, men snackar vi max 40K så får du nog mer garanti och ett tryggare köp av 929 an.
Bara mina åsikter!
Lycka till med hojköpet!

Tackar! de gäller nog ba o provköra riktigt! men ska försöka satsa på en 929!
farsans kompis körde ju sin VFR 750 31k mil så kvalite e ju rätt ord:)

Emilgreen

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Bara mina åsikter!
Lycka till med hojköpet!

en grej ba. om man ska köpa en 929, hur långt bör en sån max ha gått? finsn ju några som gått runt4500 mil nåt man bör kolla extra på om den gått så långt?:)

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Alla kommer antagligen att ge dig olika svar, det bästa tipset är att åka runt till våren till olika handlare och kika :)

Yamaha's 600or (R6) är väldigt små, samt Honda's 600RR, har väldigt svårt att få plats på dem då jag är 188cm lång. Ninjorna har jag ingen bra erfarenhet utav förrutom 03-04 som är enorma. Suzukin passade mig perfekt, :)

Generellt passar Suzuki och Hondas växellådor mig bättre, då jag tycker de Yamaha och Kawasaki jag prövat vart lite plastiga.

Glöm inte att lägga pengar på utrustning & säkerhet före hoj, det är viktigt :) Och att desto nyare hoj du köper, desto dyrare blir försäkringen. Den senaste hojen jag hade innan jag köpte min senaste, Yamaha mt-03, var en Suzuki GSXR-750 -97, en hoj jag klart måste rekommendera.. Har kört 2st sådana till, dock -98or och alla 3 har varit hur härliga som helst. Alla 3 olika bra skötta, men alla hade samma sak genemsamt, schysst motorgång och undeeeerbara växellådor..

Emilgreen

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Alla kommer antagligen att ge dig olika svar, det bästa tipset är att åka runt till våren till olika handlare och kika :)

Yamaha's 600or (R6) är väldigt små, samt Honda's 600RR, har väldigt svårt att få plats på dem då jag är 188cm lång. Ninjorna har jag ingen bra erfarenhet utav förrutom 03-04 som är enorma. Suzukin passade mig perfekt, :)

Generellt passar Suzuki och Hondas växellådor mig bättre, då jag tycker de Yamaha och Kawasaki jag prövat vart lite plastiga.

Glöm inte att lägga pengar på utrustning & säkerhet före hoj, det är viktigt :) Och att desto nyare hoj du köper, desto dyrare blir försäkringen. Den senaste hojen jag hade innan jag köpte min senaste, Yamaha mt-03, var en Suzuki GSXR-750 -97, en hoj jag klart måste rekommendera.. Har kört 2st sådana till, dock -98or och alla 3 har varit hur härliga som helst. Alla 3 olika bra skötta, men alla hade samma sak genemsamt, schysst motorgång och undeeeerbara växellådor..

att växelådorna e bra e väldigt vikitigt tycker jag för min zzr e rena mardömmen tycker ja:p
jo har räknat med försäkring o ställ har ja redan, de borde ju bli lite billigare försäkring för ja måsste ju ha en 25kw!
jo högst på önskelistan ligger ju 929fireblade o 2a gsxr 600/750 men ska inte bestämma mig än kommer nog köpa i feb-april nångång!
tack för bra svar:)
men får se! kanske kommer ett kap!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...