Hej jag är helt ny här

Queckan

queckan
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F-93
Tjenamoss alla bikers,hoppas ni välkommnar mig i ert forum. Nu har jag alla papper klara o ska ner på skolan i nästa vecka o börja läsa.Efter 10 år nu har jag äntligen skaffat min båge,det blev en CBR600F bra nybörjarhoj,o det stämmer,smidig o enkel men endå ett kraftpaket. Jag undrar hur svårt är det igentligen att ta det här kortet till tung då,jag har hört att reglerna stramats åt betydligt de senaste åren,undrar om det stämmer o körningen,hur svårt kan det va...jag har ju kört bil i 13 år o trafikvanan sitter ju i ryggmärgen.Det måste ju bara handla om manövreringen av cyckeln eller.....tacksam för synpunkter hur gick det för dig o har du nåt galet minne från körskolan.Ha de gött Queckan!

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Tjenamoss alla bikers,hoppas ni välkommnar mig i ert forum. Nu har jag alla papper klara o ska ner på skolan i nästa vecka o börja läsa.Efter 10 år nu har jag äntligen skaffat min båge,det blev en CBR600F bra nybörjarhoj,o det stämmer,smidig o enkel men endå ett kraftpaket. Jag undrar hur svårt är det igentligen att ta det här kortet till tung då,jag har hört att reglerna stramats åt betydligt de senaste åren,undrar om det stämmer o körningen,hur svårt kan det va...jag har ju kört bil i 13 år o trafikvanan sitter ju i ryggmärgen.Det måste ju bara handla om manövreringen av cyckeln eller.....tacksam för synpunkter hur gick det för dig o har du nåt galet minne från körskolan.Ha de gött Queckan!
Jag hade kört bil i 10 år när jag köpte min hoj. Körde privat ett par månader lite sporadiskt. Skrev under den tiden teoriprovet och bokade uppkörning. Tog 2 lektioner veckan innan uppkörning och körde sen upp privat och klarade mig direkt. Om det var ren tur eller att jag hade trafikvana och sedan bara övade in hantering av hojen vet jag inte riktigt, men jag hävdar att trafikvana hjälpte till lite ;)

...i vilket fall. Välkommen hit!

Ducce_Peter

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Ducati 750 Sport
Om jag inte har helt fel så ska det vara lättare att ta MC-kort än för något år sen. Är dock inte säker på vilka moment de tagit bort. Men jag tror att dom har tagit bort bl.a. garagesvängen, vilket jag har delad åsikt om. Men jag kan också ha helt fel. :)

Välkommen!

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...