skulle inte tveka en sekund.... POLISANMÄL IDIOTEN !!!!!
Men varför har du inget kvitto?
jupps polisanmäl nissen så ska du se att det händer grejer och det är fort...
djävligt dålig stil,låter nästan som om säljaren har ngn baktanke med att dra ut på ägarbytet...
jo jag har ett men den står att de är han som har sålt den till mig..
när den står på hanns tjej
Du har ju iaf. kvitto på att han har fått pengar för hojen. Du kanske ska säga till honom att du tänker polisanmäla honom. det kanske räcker
Försökt kontakta tjejen? Hon kanske inte vet att den är såld?!
Bara för att den står på tjejen är det inte sagt att den är hennes även om det är ett krav från försäkringsbolaget. Att sälja något man inte äger lär väl inte vara lagligt så polisanmäl på. Hoppas det löser sig
Polisanmäl och nästa gång du köper båge så skriv ut ett köpekontrakt för mc gratis från nätet och se till att båda parter undertecknar(i detta fall tjejen)! Detta gör att oavsett ägarbevis och sånt så äger du hojen!
Lycka till!
Ok, det låter ju bra.Polisanmäl och nästa gång du köper båge så skriv ut ett köpekontrakt för mc gratis från nätet och se till att båda parter undertecknar(i detta fall tjejen)! Detta gör att oavsett ägarbevis och sånt så äger du hojen!
Lycka till!
Bara för att den står på tjejen är det inte sagt att den är hennes även om det är ett krav från försäkringsbolaget. Att sälja något man inte äger lär väl inte vara lagligt så polisanmäl på. Hoppas det löser sig
Ok, det låter ju bra.
Men jag kommer aldrig mer att chansa iaf, för jag blev blåst av privatperson trots inköpskvitto/kontrakt och div andra handlingar (servicefakt, kvitto på erlagd försäkring etc). Inköpskvittot var inte värt ett dugg, och det fanns enligt vägverket inget som hindrade att man vare sig gav bort pengar eller fordon, betalar/står för försäkring på dom etc. Registrerad ägare ÄR ägare, punkt.
Så i mitt fall blev det till att lämna ifrån sig nycklarna till en bil värd 85-100k (beroende på om man köper på f:a eller privat) trots ovanstående för att själv slippa en polisanmälan, då fordonet enligt vägverket inte var mitt
Kanske funkar annorlunda vid köp av f:a
Logik fungerade inget vidare för mig i det fallet, och enligt min advokat så var det som vägverket sa, att registrerad ägare gäller. Inköpskvitto var alltså inget värt. Dyra lärpengarHade du skrivit kontrakt? Om du har gjort det så har han sålt hojen även om han är ägare fotfarande! Detta borde göra att du har rätt enligt lag till bil/mc dock så resonerar jag logiskt nu så det kan ju vara helt fel...
Ok, det låter ju bra.
Men jag kommer aldrig mer att chansa iaf, för jag blev blåst av privatperson trots inköpskvitto/kontrakt och div andra handlingar (servicefakt, kvitto på erlagd försäkring etc). Inköpskvittot var inte värt ett dugg, och det fanns enligt vägverket inget som hindrade att man vare sig gav bort pengar eller fordon, betalar/står för försäkring på dom etc. Registrerad ägare ÄR ägare, punkt.
Så i mitt fall blev det till att lämna ifrån sig nycklarna till en bil värd 85-100k (beroende på om man köper på f:a eller privat) trots ovanstående för att själv slippa en polisanmälan, då fordonet enligt vägverket inte var mitt
Kanske funkar annorlunda vid köp av f:a
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |