Hej och hjälp!

Williamasker

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2024
Ort
Torslanda
Hoj
Honda
Tjena! Gick med i gruppen både av mitt motor intresse och även för att jag har en liten fråga.
Min pappa gav mig ett helsystem / avgassystem som han fått av en tidigare kollega, som fick sin hoj stulen i ett inbrott på företaget. Vad jag uppfattat det blev hojen stulen med ett annat avgassystem på, medans originalet till hojen stod i ett annat rum. Varav tiden gick och avgassystemet stod kvar bestämde dom sig att rensa lite på lagret och då fick jag erbjudandet av pappa att sälja avgassystemet då det förmodligen har ett bra värde. Då det är ett original rör i inprcip nyskick.

Mina frågor för er kunniga: Vad kan man värdera detta kompletta avgassystem till? Är det någon intresserad?

Lägger till några bilder på det så får ni kolla!
Tack på förhand, det uppskattas enormt!!!! Med vänlig hälsning, William IMG_1679.jpegIMG_1681.jpegIMG_1682.jpeg
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Värdet är nog begränsat.
Alla med den typen av hoj vill åka ikring och bullra.
Men, framöver kommer besiktningen att klaga och har då inte hojägaren ett originalsystem så blir det tråkigt.
Så, du kommer att ha svårt att sälja det, och hittar du en köpare nu så är det någon som vill vara förberedd för framtida problem och därför också lägger det på en hylla så länge.
Därför ska du nog inte ha stora förhoppningar om snabb rikedom.
Men lycka till!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ta reda på vilken Honda-modell det suttit på och kika sedan på Ebay om du kan finna något liknande och i så fall till vilket pris. Tänk dock på att de som finns på Ebay är de som ännu inte är sålda. Av någon anledning. Fel pris? Ingen som efterfrågar?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Svårt att hitta köpare. Har någon en sådan hoj - en VT750 DC så sitter det säkert ett orginal eller tillbehörssystem på den redan nu. Möjligen om någon har ett sönderrostat eller vurpat system.
1500:- 2000:- skulle jag tippa. Som reservdel säkert uppåt 12-15000:-
Inte samma system som på bilden, men verkar finnas flera olika på 2007
1729193431460.png
 

Williamasker

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2024
Ort
Torslanda
Hoj
Honda

Williamasker

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2024
Ort
Torslanda
Hoj
Honda
Tackar för snabba svar!
Som jag uppfattar det verkar det vara svårt att hitta en köpare. Fattar att marknaden inte är så bred.

mennnn… vad tror ni jag ska försöka med? Vet ni om det finns till exempel en återförsäljare / verkstad eller annan nischad person som köper in dessa typer av reservdelar, eller om man kan ge det ett försök och fråga iallafall…

Återigen, uppskattar er tid
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top