Hej Sthlm!

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
F650GS
Jag är också intresserad av att vara inneboende i 1-1,5år, tills jag har råd att köpa egen lgh i Sthlm, finns det någon lämplig tråd för att fråga om det finns någon här som är intresserad av en inneboende ett år?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen! :tummenupp

Gå gärna med i vår grupp, massa hojbrudar som tjattrar om allt som rör hoj. :)

Nuuuuu behärskar ni er grabbar, annars blir det pisk!!

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
F650GS
<span style="text-decoration: strikethrough">Gärna. valfri tid efter 17:00 på vardagar, kan inte mån-ons kommande veckan dock</span>.

Edit:
Det beror på vad du alltså menar med fika.

Last edited:

Fuzaneko

&#39340;&#40575;&#12399;&#27515;&#12394;&#12394;&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
- Tack för varningen! Har kört bulten en gång, på väg hem från båten som kom in till Oxelösund, och mötte ngn som var riktigt kaxig och nästan låg ner men ändå hälsade med hela armen i kurvan. :]

Bortset från dårarna som bombar satan på nyss nämnda vägar är skicket på vägsträckan bulten fördjävligt iår, och bogan är det någon idiot som är ute och grusar ned kurvorna förmodligen om nätterna...

Tips: Använd multicitat knappen till höger om "svara med citat" för att citera flera svar, så ser folk när du svarar också :katt

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
F650GS
Bortset från dårarna som bombar satan på nyss nämnda vägar är skicket på vägsträckan bulten fördjävligt iår, och bogan är det någon idiot som är ute och grusar ned kurvorna förmodligen om nätterna...

Tips: Använd multicitat knappen till höger om "svara med citat" för att citera flera svar, så ser folk när du svarar också :katt

Ahh nu ser jag att jag kan lägga till =Fuzaneko;5827864 inuti QUOTE taggen :D

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Gärna. valfri tid efter 17:00 på vardagar, kan inte mån-ons kommande veckan dock.

Det är viktigt att du lär dig vad det innebär om det står ett : framför ord. Orden fika och :fika har inte riktigt samma betydelse här, :fika innebär inte att man dricker kaffe. :)

Edit: Välkommen till SH.

Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Välkommen!

Bogesundsvägen ska du som sagt akta dig för, massa grus i kurvorna. Bulten däremot tycker jag fortfarande är trevlig om du inte ska bomba riktigt rejält. Visst, där är partier som är dåliga men oftast stör det inte alltför mycket.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Ger den mer än den vanliga handboken som följde med när jag köpte hojen?*
Vad är det som är speciellt med Haynes? *:]
Och den finns hos Bokus! * :]*
http://www.bokus.com/bok/9781844252...-ntv650v-deauville-service-and-repair-manual/
Köper den ikväll, bara jag får bekräftat att den har mer än "vanliga manualen".

- Vill också, men har övertygats om att jag är för kort för att hitta ngt vägreggat som också funkar i skogen. -__-...

En Haynes-manual är betydligt mer detaljerad. Betydligt mer pedagogisk, mycket bilder, graderar svårighetsgrad på de olika momenten, tips/råd kring förbrukningsmaterial mm. Om man har för avsikt att skruva själv så är Haynes-manualen oslagbar. Kvalitén på Haynes-manualerna kan variera en hel del mellan modell har jag märkt, speciellt om samma manual avhandlar flera olika modeller. Men för ynka 232 kr är det en bra investering.

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
F650GS
En Haynes-manual är betydligt mer detaljerad. Betydligt mer pedagogisk, mycket bilder, graderar svårighetsgrad på de olika momenten, tips/råd kring förbrukningsmaterial mm. Om man har för avsikt att skruva själv så är Haynes-manualen oslagbar. Kvalitén på Haynes-manualerna kan variera en hel del mellan modell har jag märkt, speciellt om samma manual avhandlar flera olika modeller. Men för ynka 232 kr är det en bra investering.

Excellent. Köpt.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Lite sent jag vet men jag vill också hälsa dig välkommen!
Ingen har frågat den riktiga SH frågan... Varför?
Gud så roligt att du vill ha en Ducati! Finns det bättre hojar egentligen?
Gummorna på SH är de bästa som finns! Lite knasiga men det är vi allihopa!
Aja, Välkommen och hoppas du kommer trivas på galenskaparnas hemsida!
?

:glömdet:banana

jp.pettson

Är man trött så är man...
Gick med
27 Mar 2012
Hoj
CBR 600RR -03. Mina ex, R6 -02, Gsxr 750 -02, Gsxr 600 -04, R1 -00
Bättre sent än aldrig:rolleyes: men välkommen!!!
....och stort tack för alla grymma kommentarer så fort det kommer in någon ny på SH:D

Var ute på bulten idag en runda, och anser vägen vara rätt bra nu, massa lagningar som kan vara lite halare bara, men det får gå fort för man ska märka det.. drive safe!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha