Hej!

Patrik.Sedell

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
Ingen ännu
Patrik Sedell heter ja och kommer från Motocross sidan (körde 5 år och lyckades ta mig till top 20 i junior SM som 15 åring innan annat kom ivägen för åkandet).

Men har nu bestämt mig för att börja köra 600cc och rookie klassen som ja förstått att man hamnar i!

Är 23 år och bosatt i Eskilstuna. Haft kontakt med Backlund som är en tidigare bekant inom Motorsporten som gav mig väldigt mycket bra info.

Så första steget blir att hitta en klubb och få license samt en 600cc banhoj!

Som sagt är ny på asfaltsåka och allt därikring så alla tips och råd är välkomna
=)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Fan va kul!! Välkommen! Vad har du för hoj på banan som du tuffar runt på? Och vad har du tänkt dig för något till gatan? 600 där med?(i så fall, va beredd att köpa större efter max 1 år) :) Välkommen ännu en gång! :tummenupp

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Som sagt är ny på asfaltsåka och allt därikring så alla tips och råd är välkomna
=)

Kan du köra motorcross så kan du köra på gatan/banan, jag lovar:)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kolla LMSroadracing.se eller med KMK, Fiver osv så att du ser till att boka licenskurs direkt. Platserna är nyss släppte men det verkar va bra tryck på dem i år.

Ska du inte köpa ny hoj och bygga själv så hitta en "klar" racehoj så spar du både tid och energi. Även med talang klarar du dig första säsongen på "nästan vad som..", det viktigaste är nog att du får bantid och slipper strul.

Däckdjungeln är en ekonomisk fråga, jag står också med Rookieambitioner, och de bästa tipset verkar va att försöka tjöpa begagnade däck från eliten (som gått kanske 20-60 minuter) såvida du inte har djupa fickor.

Välkommen till fördärvet ;)§

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kolla LMSroadracing.se eller med KMK, Fiver osv så att du ser till att boka licenskurs direkt. Platserna är nyss släppte men det verkar va bra tryck på dem i år.
Jag har redan begått misstaget att tipsa honom om LMS i en annan tråd, det var innan jag visste att det var en sån där snabb rackare :mad:

Nåja, välkommen hit och till LMS :krama

Agile har för övrigt rätt om att man bör köpa en färdig hoj, mycket billigare, och man slipper ställa in och bygga om allt själv. Köper man hojen av någon som har tävlat innan så är det ju i 95% av fallen hyggligt inställd redan från början, det är oftast bara lite småjusteringar man kan få behöva göra, kanske flytta fotpinnar osv. Fjädringen kanske man får skruva lite på om det skiljer för mycket i vikt mellan ny och före detta förare dock.

Det är grymt trist att stå i besiktningen och bli nobbad för att man har glömt att borra för en najjning tex.

Patrik.Sedell

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
Ingen ännu
Trevligt med snabba svar och bra info! Ska kika på klubbarna för licensekurs och även få tag på en banhoj som är "klar".

Ska ev kika på en honda nästa vecka som har gått i rookie 600 och är "klar" i utförandet.
Nåt man ska lyssna efter / akta sig för när de gäller att köpa beg?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Alla hojar är kraschade, men jag skulle väl försöka leta mer noga efter skador på ram som kan tyda på att den är skev eller nåt, och motor/motorfästen osv..

Väntar du en dag har nog fler svarat på det här, och då får du betydligt bättre svar än från mig :) Jag är inte mer än noob själv.

Be nån flytta tråden till racingforumet också så blir det nog bra ;).

Trevligt med snabba svar och bra info! Ska kika på klubbarna för licensekurs och även få tag på en banhoj som är "klar".

Ska ev kika på en honda nästa vecka som har gått i rookie 600 och är "klar" i utförandet.
Nåt man ska lyssna efter / akta sig för när de gäller att köpa beg?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning