Hejira SOS racer

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
HĂ€ftigt bygge - ger inspiration helt klart 👍
Hur kom du över ett S.O.S chassi ? RĂ„kar ha en komplett xr650r rova med allt till i reserv men den i hojen Ă€r ju nĂ€stan odödlig om man inte höjer varvstoppet sĂ„ nĂ„t sĂ„nt hĂ€r lockar helt klart nĂ€r tid finns 😅

PingPong

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Jan 2023
Hoj
Ducati 900 Special, Rickman Predator Honda, Nico Bakker Kawasaki, Nico Bakker Suzuki, Hejira racer (Rotax), Ducati 900SS, Honda VFR400R, Honda NS125F, Aprilia AF125, Yamaha TTR225
HĂ€ftigt bygge - ger inspiration helt klart 👍
Hur kom du över ett S.O.S chassi ? RĂ„kar ha en komplett xr650r rova med allt till i reserv men den i hojen Ă€r ju nĂ€stan odödlig om man inte höjer varvstoppet sĂ„ nĂ„t sĂ„nt hĂ€r lockar helt klart nĂ€r tid finns 😅
Tack! Kul att man kan inspirera lite med mina tokerier😁
Det var av ren hÀndelse jag kom över denna ram dÄ en kompis upptÀckte den i en annons pÄ fb om jag inte minns helt fel. Han tyckte den skulle passa mig bland alla andra byggen jag har och jag höll klart med och slog till direkt.
Det finns flera alternativ att sĂ€tta dit din motor i och det behöver nödvĂ€ndigtvis inte vara ett dedikerat SOS-chassi. MĂ„nga bygger pĂ„ exv. TZR125 chassin eller pĂ„ andra mindre vĂ€gcyklar. Har sett en som anvĂ€nt ett Cagiva Mito-chassi. Det Ă€r bara att anvĂ€nda fantasin😉👍

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Tack! Kul att man kan inspirera lite med mina tokerier😁
Det var av ren hÀndelse jag kom över denna ram dÄ en kompis upptÀckte den i en annons pÄ fb om jag inte minns helt fel. Han tyckte den skulle passa mig bland alla andra byggen jag har och jag höll klart med och slog till direkt.
Det finns flera alternativ att sĂ€tta dit din motor i och det behöver nödvĂ€ndigtvis inte vara ett dedikerat SOS-chassi. MĂ„nga bygger pĂ„ exv. TZR125 chassin eller pĂ„ andra mindre vĂ€gcyklar. Har sett en som anvĂ€nt ett Cagiva Mito-chassi. Det Ă€r bara att anvĂ€nda fantasin😉👍
Ska inte spamma sönder din trĂ„d men vet om en mito i fint skick hos en bekant o den ska nog fĂ„ förbli sĂ„n 😂
tzr finns rĂ€tt mĂ„nga lik som kan offras utan att grĂ„ta dĂ€remot för nu har rovan samlat damm i garaget i 12-13 Ă„r sĂ„ den förtjĂ€nar bĂ€ttre 🙄

PingPong

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Jan 2023
Hoj
Ducati 900 Special, Rickman Predator Honda, Nico Bakker Kawasaki, Nico Bakker Suzuki, Hejira racer (Rotax), Ducati 900SS, Honda VFR400R, Honda NS125F, Aprilia AF125, Yamaha TTR225
Ska inte spamma sönder din trĂ„d men vet om en mito i fint skick hos en bekant o den ska nog fĂ„ förbli sĂ„n 😂
tzr finns rĂ€tt mĂ„nga lik som kan offras utan att grĂ„ta dĂ€remot för nu har rovan samlat damm i garaget i 12-13 Ă„r sĂ„ den förtjĂ€nar bĂ€ttre 🙄
Ingen fara! En fin Mito ska man nog inte slakta😂

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nÀsta nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnĂ€mnda

Mc-stipendiet Àr Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnÀmnda

Mc-stipendiet Àr Svedeas bi...

Triumph redo för terrÀngen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjÀlmbytarvecka

En mc-hjÀlm Àr fÀrskvara oc...

ACEM: LĂ„t inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar pÄ USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlĂ„da – vad vill du veta?

John Àr snart pÄ vÀg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för Àventyr

I vÄr lanseras offroadtrÀni...