hejsan, ny här på sporthoj

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
hejsan, jag är ny här på sporthoj.
Varför då kan man kanske undra? jo det är så att jag har tröttnat på att åka omkring på en slö och trist custom hoj. nu vill jag har lite körglädje och fart.

jag har lite funderingar och undrar lite om vilken sporthoj jag ska skaffa.
jag har läst och fastnat för Suzuki GSXR1000, någon som har någon åsikt eller erfarenhet av denna?

lite andra saker jag funderar på, behöver jag 150 hk? eller ska man skaffa en lite mindre sporthoj? försäkringar... hmmm jag har ju åkt custom tidigare och de är ju gratis att försäkra ( nästan i allafall) jag har fyllt 40 så jag har vell inte den dyraste premien.

jag tar tacksamt emot tips och förslag, som sagt Suzuki GSXR1000 verkar vara en kul och snygg hoj.

jag finns i örebro -5 grader och 20 cm snö... brrrr ska man aldrig få åka hoj.

/Kennet

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Välkommen det är alltid kul med en Ny Örebroare att smiska laxå vägen med!.
Hade´

Kolla in Gxxr trådar som finns där kan du få svar på allt och lite till om du undrar nåt.

Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Välkommen och hoppas du kommer trivas! :tummenupp
Olika försäkringsbolag har ju olika märkesförsäkringar. Dock hög självrisk som t ex på IF. Ring runt och fråga är den bästa lösning. :)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Klar du ska ha en gixxer :) P.s. gå en SHK kurs hos SMC så kan du få billigare föräkring genom folksam. Men å andra sidan bör du kunna få en "okej" försäkring ändå kan jag tycka.

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
Välkommen och hoppas du kommer trivas! :tummenupp
Olika försäkringsbolag har ju olika märkesförsäkringar. Dock hög självrisk som t ex på IF. Ring runt och fråga är den bästa lösning. :)

hejsan. ja jag får kolla runt och kolla upp lite vad det gäller försäkring

Klar du ska ha en gixxer :) P.s. gå en SHK kurs hos SMC så kan du få billigare föräkring genom folksam. Men å andra sidan bör du kunna få en "okej" försäkring ändå kan jag tycka.

hej,, ja jag ju "lite gammal" som man säger. vad jag har hört så blir det billigare om man fyll 40 med försäkring

Hej o välkommen:tummenupp
tackar

Last edited:

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Hej o välkommen! Klart du ska ha en Suzuki GSXR 1000! Riktigt underhållande hoj. Årsmodell? 01-02 = Most bang for the buck! :tummenupp

...Och föresten, "Kennet" Stavas med ett "H" på slutet!

/Kenneth

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
hejhej, välkommen
hej tackar

Hej o välkommen! Klart du ska ha en Suzuki GSXR 1000! Riktigt underhållande hoj. Årsmodell? 01-02 = Most bang for the buck! :tummenupp

...Och föresten, "Kennet" Stavas med ett "H" på slutet!

/Kenneth
hehe. jo man kan ju stava lite som man vill?
jo det är nog som du säger en 01 eller 02 såg en på blocket som jag gillade, 50k 1200 mil en 02, låter fint till mig, lagom mycket pengar att köpa vuxenleksak för

Last edited:

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
hej tackar

hehe. jo man kan ju stava lite som man vill?
jo det är nog som du säger en 01 eller 02 såg en på blocket som jag gillade, 50k 1200 mil en 02, låter fint till mig, lagom mycket pengar att köpa vuxenleksak för

Nej, man får inte det. Kenneth stavas med H, så är det.
Är det den svarta på Bil & Mc Fellingsbro? Isf är det en omlackad importhoj...
Sen om det är nått att bry sig om är upp till var och en att avgöra, men jag är övertygad om att du kan hitta en fin svensksåld i orört originalskick plus eventuellt lite lull lull för samma pengar om du har lite is i magen. Kan vara värt att tänka på bara... Mina 5 cent.
Lycka till i sökandet efter en pärla! :tummenupp

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
Välkommen!!! Det är aldrig försent för motor-leksaker! :tummenupp

kör hårt!
hehe,, det är sant! :hihi

Nej, man får inte det. Kenneth stavas med H, så är det.
Är det den svarta på Bil & Mc Fellingsbro? Isf är det en omlackad importhoj...
Sen om det är nått att bry sig om är upp till var och en att avgöra, men jag är övertygad om att du kan hitta en fin svensksåld i orört originalskick plus eventuellt lite lull lull för samma pengar om du har lite is i magen. Kan vara värt att tänka på bara... Mina 5 cent.
Lycka till i sökandet efter en pärla! :tummenupp
jo det var den svarta jag tänkte på, men jag har inte bråttom, jag vill ju gärna kunna provköra något innan jag köper, och snön ligger än så man kanske får vänta en månad eller två innan jag kan testa.. sen vill jag att det ska låta gott om hojen, samt att den inte gått för långt. tack för tipset i allafall.

/ KennetH :hihi

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Välkommen till en värld full av personliga påhopp, moraltanter, galenskap och en gnutta motorintresse!:D

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=iPYF2p-cGx8[/YOUTUBE-ID]

Hiiiiighwaaayyy tooo thee DANGER ZONE :yoparty

välkommen :)

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
thanks det ska jag göra :banana

Kul! Och välkommen känn dig som hemma.Det är roligt att vi gubbar blir unga på nytt :D Ring och kolla TRYGG HANSA när det gäller försäkringar.Själv så har jag billigast där!:tummenupp Och vill du inte göra jobbet själv så kan du alltid låta INSPLANET göra jobbet åt dig "GRATIS".Och lite ips,halvförsäkra hojen och betala in tex 500-1000kr på ett typ "MC KONTO"ifall olyckan skulle vara framme!Det är nog inte så många procent av alla sporthojs åkare som betalar helförsäkring på hojarna. Det är APDYRT för oss gubbar med:huvet

Lycka till// Mogge.

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
Kul! Och välkommen känn dig som hemma.Det är roligt att vi gubbar blir unga på nytt :D Ring och kolla TRYGG HANSA när det gäller försäkringar.Själv så har jag billigast där!:tummenupp Och vill du inte göra jobbet själv så kan du alltid låta INSPLANET göra jobbet åt dig "GRATIS".Och lite ips,halvförsäkra hojen och betala in tex 500-1000kr på ett typ "MC KONTO"ifall olyckan skulle vara framme!Det är nog inte så många procent av alla sporthojs åkare som betalar helförsäkring på hojarna. Det är APDYRT för oss gubbar med:huvet

Lycka till// Mogge.
Hej, ja jag ska kolla det, smidigt med INSPLANET, ja jag tänke halvförsäka sporthojen det blir lite dyrt annars.
tack för tipsen.
/Kennet

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=iPYF2p-cGx8[/YOUTUBE-ID]

Hiiiiighwaaayyy tooo thee DANGER ZONE :yoparty

välkommen :)
Tackar

Välkommen till en värld full av personliga påhopp, moraltanter, galenskap och en gnutta motorintresse!:D
ja det verkar vara en trevlig sida, skoj att så många tar sig tid att svara på ett inlägg som jag nyss gjort. det gör att man känner sig välkommen. Tack

Tackar

Tjo!!

Välkommen till dårhuset där vi trivs så bra!! :)
Tackar

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Hej, ja jag ska kolla det, smidigt med INSPLANET, ja jag tänke halvförsäka sporthojen det blir lite dyrt annars.
tack för tipsen.
/Kennet

Går och pruta duktigt på priserna ialf om du har försäkringar samlade.
Vad är det med "gubbar" och suzuki gsxr i Örebro, snart tar ni över gatorna:)

De årsmodellerna är väldigt långa mellan sadel och styre, vissa tycker om det själv sitter jag riktigt taskigt på dem, smaken är dock som baken, men alla moppar har olika sittställningar, prova olika moppar och få en egen uppfatting.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...