hejsan, ny här på sporthoj

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
Går och pruta duktigt på priserna ialf om du har försäkringar samlade.
Vad är det med "gubbar" och suzuki gsxr i Örebro, snart tar ni över gatorna:)

De årsmodellerna är väldigt långa mellan sadel och styre, vissa tycker om det själv sitter jag riktigt taskigt på dem, smaken är dock som baken, men alla moppar har olika sittställningar, prova olika moppar och få en egen uppfatting.

ja jag vet inte vad det är med gubbsen i örebro.. kanske det är något i vattnet.

jag tänkte åka till Carlbarks i morgon och provsitta klämma och känna lite på hojarna, ska försöka att inte dregla på dem :tungan - men så jag i allafall får lite mer hum om hojarna jag är lite sugen på att köpa.. jag tycker r6 2005 svart är ruskigt snygg.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
ja jag vet inte vad det är med gubbsen i örebro.. kanske det är något i vattnet.

jag tänkte åka till Carlbarks i morgon och provsitta klämma och känna lite på hojarna, ska försöka att inte dregla på dem :tungan - men så jag i allafall får lite mer hum om hojarna jag är lite sugen på att köpa.. jag tycker r6 2005 svart är ruskigt snygg.
Vet inte vad du är ute efter, en r6 går riktigt bra och du kommer få dig en kick de första gångerna du möter varvbryt. Men säkerligen tröttnar du på att ständigt behöva kugga ner 3växlar för att köra om en epatraktor.
Väldigt stor skillnad på hur 600 och 1000 levererar kraften.

Men det kan ju inte bli sämre än det är nu så va fan.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klarar du av en sporthoj då? Enligt vissa här kör man ihjäl sig direkt.

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
Vet inte vad du är ute efter, en r6 går riktigt bra och du kommer få dig en kick de första gångerna du möter varvbryt. Men säkerligen tröttnar du på att ständigt behöva kugga ner 3växlar för att köra om en epatraktor.
Väldigt stor skillnad på hur 600 och 1000 levererar kraften.

Men det kan ju inte bli sämre än det är nu så va fan.
Hej, ja jag får läsa lite i forumet, tips mm höra med min mc handlare, med det jag vill ha är fart, driv hästkrafter och mycket körglädje och sedan är det och bra om hojen är fin att se på.. lite så skulle jag vilja ha det. om det går att få det så, det borde det vell? Suzuki Gsxr 1000 kanske är en sådan? men det finns säkert fler. tack för tipset
/Kennet

Klarar du av en sporthoj då? Enligt vissa här kör man ihjäl sig direkt.
ja det får man vell hoppas att jag gör. kanske för att jag har fyllt 40 och med det kommer en viss mognad ( iallafall om ser på försäkrings premien) jag ska inte köra över min förmåga, men inte heller kör omkring som en mes... jag vi ha lite drag, hästar och körglädje.. :tummenupp
/Kennet

Hejsan, tackar

Last edited:

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Välkommen hit. Större kubik är alltid roligt då man genast får lite mer bottenvrid, kan bara jämföra mina hojar, en 750 där man får kugga ner då o då sen 1100:an som drar iväg direkt vid gaspådrag....det e roligt med vrid.
En 600 hade jag själv tröttnat fort på tror jag, även om dom har sin charm.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!