Hejsan Sporthojare! / GRUPPKÖP

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bj.O.rn skrev:
Ta alltså väck orginalplastkåpan..

/B
e lite mesig, får förmig att jag skall stoppa in tårna där o göra mos av dom o sånt......jag vet ju hur det är när man stoppar in hela foten i bakfälgen.......

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
GRUPPKÖP FREN TUBO BROMSSLANGAR

Tack Mattias! Alltid bäst å fråge tänkte jag. Ravtrancer....tyvärr. Men hör av dig så skall vi se. Okej då kör vi...

ERBJUDANDE:
FRENTUBO BROMSSLANGAR (även koppling- och kylarkit)
Vid 15 st beställda kit lämnar jag 15% rabatt på priset. (exklusive frakt)

Prisexempel (inkl rabatt och inklusive moms):
1. Ducati 999, stålomspunnen slang (3 slangar, bak och fram, banjonipplar och banjoskruv i stål), 782:-

2. Ducati 999, stålomspunnen slang (3 slangar, bak och fram, banjonipplar och banjoskruv i aluminium), 927:-

3. Ducati 999, kevlaromspunnen slang (3 slangar, bak och fram, banjonipplar och banjoskruv i aluminium), 1054:-

4. Ducati 999, kolfiberomspunnen slang (3 slangar, bak och fram, rostfria pressförband, banjonipplar och banjoskruv i aluminium), 1394:-

5. Yamaha R1 98-01, stålomspunnen slang (3 slangar, bak och fram, banjonipplar och banjoskruv i stål), 697:-

6. Yamaha R1 98-01, stålomspunnen slang (3 slangar, bak och fram, banjonipplar och banjoskruv i aluminium), 833:-

7. Yamaha R1 98-01, kevlaromspunnen slang (3 slangar, bak och fram, banjonipplar och banjoskruv i aluminium), 944:-

8. Yamaha R1 98-01, kolfiberomspunnen slang (3 slangar, bak och fram, rostfria pressförband, banjonipplar och banjoskruv i aluminium), 1241:-

För priser på övriga kit klicka på länkarna på nyhetssidan (multiplicera med 0,85 för att erhålla rabatterat pris):
KRK nyheter

Intresserade kan höra av sig via email (enklast att nå KRK på detta viset) eller telefon (18-21 vardagar och 11-14 helger, givetvis svarar jag om möjligt på andra tider också.) så berättar jag mer om produkt, leverans, pris och betalning.

Med vänlig hälsning och med önskan om en härlig mc-sommar!
Karl
KARLS RACINGTEKNIK – KRK
www.karls-racingteknik.se
email: info@karls-racingteknik.se
tel: 08 550 411 85

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hmmm, ny slangar, det e ju oxo styling......kan man få olika färger på banjofattningarna?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Ravetrancer skrev:
e lite mesig, får förmig att jag skall stoppa in tårna där o göra mos av dom o sånt......jag vet ju hur det är när man stoppar in hela foten i bakfälgen.......

Det går väl inte.. hur gör du med foten då? Sitter ju innanför växelstag å ram ju...

/B

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Ravetrancer skrev:
hmmm, ny slangar, det e ju oxo styling......kan man få olika färger på banjofattningarna?

Jo, slangar är ju både styling och funktion. Kolla in Carbotech kiten!

Har levererat ett set till kund där banjoskruvarna var av annan färg. Däremot vet jag inte om banjonipplarna kan levereras med annan färg. Jag kollar upp det och återkommer i veckan.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skulle inte rekomendera banjoskruv i aluminium till bromsdetaljer...

/B

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Bj.O.rn skrev:
Skulle inte rekomendera banjoskruv i aluminium till bromsdetaljer...

/B

Enligt mina egna erfarenher (still alive, haha...) så går det alldeles utmärkt att använda aluminiumbanjoskruvar (har provat ISR, Spiegler och Fren Tubo). (Man bör däremot inte använda allra största nyckeln när man drar åt, utan helst använda en momentnyckel vilket ju gäller det mesta när man mekar. ) Skämt åsido, alla kit är TUV godkända för gatbruk. Aluminium har ju använts länge till banjonipplar och banjoskruvar (bl.a. i tävlingssammanhang), mig veterligen utan problem.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bj.O.rn skrev:
Det går väl inte.. hur gör du med foten då? Sitter ju innanför växelstag å ram ju...

/B
jo jag vet, men man kan säkert lyckas få in nåt där av misstag....

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KRK skrev:
Enligt mina egna erfarenher (still alive, haha...) så går det alldeles utmärkt att använda aluminiumbanjoskruvar (har provat ISR, Spiegler och Fren Tubo). (Man bör däremot inte använda allra största nyckeln när man drar åt, utan helst använda en momentnyckel vilket ju gäller det mesta när man mekar. ) Skämt åsido, alla kit är TUV godkända för gatbruk. Aluminium har ju använts länge till banjonipplar och banjoskruvar (bl.a. i tävlingssammanhang), mig veterligen utan problem.

är man försiktig å vet vad man gör så.. I england (där dom kör året runt i på saltade vägar) så har det hänt otäcka saker, aluminium å salt trivs ju inte så bra ihop..

/B

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Ravetrancer skrev:
snart ser hojfan ut som en julgran, hehehe ;)

ingen som vet om det finns små spegelbollar man kan hänga längst ut på styret??? :)

Hmm, det måste vara motsvarigheten till fransar på hd? :D

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...