Hejsan !

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
RyXze skrev:
Tack för alla svar !

Den där filmen var ju verkligen ett bevis på att en 125a faktiskt går att få upp på bakan.
Men kör han original ?
Nån kan väll säga vad den där Padde har för prylar på sin WSM.

Blev nog mest sugen på WSM, härligt ljud hade den också !
EXC:en är ju också väldigt fin.

Men den där XT125X från Yamaha är alltså inte någe vidare?

/Adam

De flesta 125or har inga som helst problem att slanga, med reservation för vissa 4-taktare... Jag skulle inte rekommendera XT125an, jag har kört hondas motsvarighet, XR125an, på körskolan och jag har inget bra att säga om den förutom ljudet. Dom låter himmelskt fint, fyrtaktarna :hihi . Försökte dock desperat få upp den på bakhjulet, det gick inte hur mycket jag än ryckte och dumpade kopplingen, visserligen slirade den lite lite, men den visade inga som helst tendenser att vilja resa sig. Gick knappt att få loss hjulet på grus heller :3freak . Och båda delarna har jag lyckats med på min 2hästars dt50 :va ...

Ska du ha en fyrtaktare är WSM det enda rätta, men jag tror ändå en DT125R av lite senare modell är rätt för dig. Lagom med effekt och ganska lätta att få upp.

Råkk on! Lycka till med körkort och val av hoj och allt vad det är. :banana

Last edited:

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Hehe ok, det kom däremot upp en fråga till och det är väll onödigt att göra en ny tråd när det handlar om nästan samma sak?

Det är så att jag undrar om det finns några effekt kit till WSMen, och om ni kan länka dom i så fall.
Jag har läst att dom kommer upp i en 110 ungefär, och som sagt undrar jag om det går att få upp dom i mer än så.

/Adam

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
RyXze skrev:
Hehe ok, det kom däremot upp en fråga till och det är väll onödigt att göra en ny tråd när det handlar om nästan samma sak?

Det är så att jag undrar om det finns några effekt kit till WSMen, och om ni kan länka dom i så fall.
Jag har läst att dom kommer upp i en 110 ungefär, och som sagt undrar jag om det går att få upp dom i mer än så.

/Adam

Det är en yamaha ttr motor på den så det som passar på crossen passar på den. Men tänk på att du kanske max får ut 30% mer effekt, 30% av 10 häst är inte mycket så det kostar mer än det smakar.

Välkomen föresten, jag är Jimmy idioten som inte kan stava. Hoppas du känner sig lika välkomen som jag gjorde. :)

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Klockrent svar ! :D
Självklart känner jag mig välkommen, kanske lite mer välkommen än dig, det vet jag inte.

Mm, då kanske det inte är värt att köpa ett sånt system om man inte får så mycket för pengarna.
Men vad finns det i övrigt för fina SM:s i stil med WSM ?
Spelar ingen roll om det är en 2taktare eller 4taktare.

Jag har egentligen bara 2 st krav, den ska gå att få upp på bakan och den ska gå fort.

Jätte tacksam för alla förslag förutom dom oseriösa.
Kom med tips !

/Adam

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
säger det igen, EXC med sm kit. en av de bästa 125:eek:rna som finns (super motard)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
RyXze skrev:
Klockrent svar ! :D
Självklart känner jag mig välkommen, kanske lite mer välkommen än dig, det vet jag inte.

Mm, då kanske det inte är värt att köpa ett sånt system om man inte får så mycket för pengarna.
Men vad finns det i övrigt för fina SM:s i stil med WSM ?
Spelar ingen roll om det är en 2taktare eller 4taktare.

Jag har egentligen bara 2 st krav, den ska gå att få upp på bakan och den ska gå fort.

Jätte tacksam för alla förslag förutom dom oseriösa.
Kom med tips !

/Adam

Då kan du glömma 4-taktare. Har själv en crm som gjorde 150 och snart gör det igen, hur den är på bakan har jag ingen anning om, troligtvis krävs de teknik för att få upp den. Plus att 25 hk 150 kmh innebär att den är högt drevad, vilket inte är bra om du ska gå på bakan.

Ps. Jag kände mig alltid välkomen, kan bero på att jag inte bryde mig om solid snake som är 125 delens surkärring. :tungan

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
prulle skrev:
Då kan du glömma 4-taktare. Har själv en crm som gjorde 150 och snart gör det igen, hur den är på bakan har jag ingen anning om, troligtvis krävs de teknik för att få upp den. Plus att 25 hk 150 kmh innebär att den är högt drevad, vilket inte är bra om du ska gå på bakan.

Ps. Jag kände mig alltid välkomen, kan bero på att jag inte bryde mig om solid snake som är 125 delens surkärring. :tungan

Hehe ok..
Men nu svarade inte du på min fråga bara för det ! :p
Vad tycker du själv att jag ska ha för någon med dom två krav som jag har ?

/Adam

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
prulle skrev:

Sen bör det nämnas att 150km/h endast är mätarfart, knappast troligt att den går så fort i verklig fart.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!