Hejsan

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Välkommen!

Det finns ju en sida där man kan skriva in sina längder och välja en hoj så får man ett hum om hur man sitter på den.. Minns inte adressen dock, kanske någon kan hjälpa till lite? :)

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Hej och välkommen!
När det kommer till val av hoj är det nog väldigt individuellt. En fråga som vi kanske borde få kännedom är väl hur lång/kort är du? Jag är under 160 och sitter fin fint på Kawasaki ZZR600 men har också före denna sett på en Kawasaki 1100 som var importerad från Tyskland med dubbla dämpare och sänkningssats, lägre sittbrunn etc... Ombyggd med andra ord.
Dumt att rekommendera dig en Aprillia 650 ifall du är i min längd menar jag då svävar fötterna i alla fall 20 cm ovanför med tårna pekandes rakt ner (!) ;)

Lycka till med ditt sök på fin mc!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hej och välkommen till dårhuset!

Angående hojval, hur länge har du haft ditt kort? Försäkringspremierna är ju inte direkt snälla mot oss hyfsat unga hojåkare med hyfsat färskt kort, så mitt tipstill alla som är nya i sporthojsträsket är att leta 20+. Det vill säga, kolla efter en hoj som är äldre än 20 år (dvs tillverkad -92 eller tidigare)! Detta eftersom alla hojar som uppfyller detta enda kriteria samt är i ett hyfsat originalskick kan försäkras för nästan inga pengar alls, oavsett förarålder och bostadsort etc. Kolla in bilsport och mcs classicförsäkring exempelvis, hel/hel för 1600kr :) Det kanske inte spelar någon roll för dig, eller så vet du redan om det. Tänkte bara komma med ett allmänt tips:) Man ska ju ha råd att leva vid sidan av hojhobbyn också:D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning