Bridgemasta
Ny medlem
Hur kan ni ha så billiga försäkringar? Har en ktm 640 sm -06 och betalar ca 6000 hel/hel och bor i Västerås. Försäkrar via bilsport-mc.
Hur kan ni ha så billiga försäkringar? Har en ktm 640 sm -06 och betalar ca 6000 hel/hel och bor i Västerås. Försäkrar via bilsport-mc.
Min Husa 06 kostar mig 1497 kr hel/hel hos folksam, då är jag 19 år och bor i göteborg. Den ni! :>
Hur mkt blev det?
Jag betalar 4500:- hel/år men kommer nog ställa vid runt Okt så det säkert bara runt 2500:- för de månader jag kör!
..eller bara trafik.
Det sitter jag och funderar på just nu.
Trafik 3500kr/år
Halv 3500 + 4300kr/år
Jag kan ju förstå om man funderar på trafik/halv med de premierna.
Själv betalar jag 3800 kr Hel/Hel.
När hojen var splajsans ny betalade jag 4500kr Hel/Hel.
Trafik skulle jag *aldrig* ens tänka på med tanke på hur mång SM som stjäls och hur lätta de (flesta) är att stjäla. En XR är ju bara att kicka igång och köra iväg med. Fast, halva stöldskyddet är ju att den är "svårkickad" för den ovane...
Då lär den vara försäkrad som strypt, eller??
Jag skulle pynta 8500 för hel/helår, nu betalar jag 3000 halv/helår. Det är för mycket skillnad på ett år så det blev halvförs. Om man ska förstöra ramen så får man göra en jävla vurpa. Jag lever med den risken
Det störiga är att det är dyrt just när man är ung och inte har några pengar.
Om några år har jag civilingenjörslön, men då ligger väl premien på hälften!
Förmodligen så står det väll som på dom flesta andra Husor (iallafall min o dom jag känner) Står 6kw o att den bara får göra 80km/h i papprena men det gör det ju när man köper dom nya o så får man strypningarna i en påse bredvid..... Egentligen vad säger F-bolagen om man skulle krascha me den? O det finns väll inte ngn som skulle kasta i strypningen när man får dom bredvid vid nyköp?
Ja du jag är bra nyfiken hur fan han Magnux kan ha så billig fösäkring även om de är reggad som 8kw husaberg!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|