Hela och rena?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Otäckt. Rent spontant känns det som att långebergavägen fick bli wheelierakan för gårdagskvällens körning och vittnena var övriga i gänget som parkerat i vägrenen.

Skulle kunna ha varit vilken tt som helst...

Tragiskt på alla sätt för alla inblandade. :(

Sent from my ST17i using Tapatalk

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Hur smart är det att wheela förbi ett promenadområde :va

(Säger inte att så var fallet för det har jag ingen aning om)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Otäckt och ännu värre att en fotgängare fick sätta livet till. Att vi förlorar MC bröder och systrar "ingår" i det här livet men en 70-åring som promenerar en kvällsrunda skall inte behöva stryka med. Kunde varit en av våra pappor.

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Fotgängaren gick rakt ut på en 70 väg utan att titta varken höger eller vänster, min polare stod 5m ifrån när det small, och det var hans hoj. Sen bortförklarar det inte om det kördes fort.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Fotgängaren gick rakt ut på en 70 väg utan att titta varken höger eller vänster, min polare stod 5m ifrån när det small, och det var hans hoj. Sen bortförklarar det inte om det kördes fort.

Vem var det Trulle? Ingen av polarna väl?
Blev lite orolig nu, LeeFr. brukar väl vara ute o busa?

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Detta är ju mardrömmen, att man någon gång ska skada någon annan med sina galenskaper, oavsett hur det gått till.

Mycket, mycket tragiskt. Tankar till både 70 åringens och 30 åringens familjer.:(

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hur smart är det att wheela förbi ett promenadområde :va

(Säger inte att så var fallet för det har jag ingen aning om)

Nu vet jag ju inte om det wheelades eller några andra omständigheter runt olyckan, och min kommentar har inget med denna att göra.

Men just Bruce strövområde med en av Helsingborgs mest trafikerade väg "av tunga fordon" rakt igenom måste ju ses som en dålig kombination och speciellt när det är 70 Km/h.

Kör ofta den vägen hem från jobbet på långeberga och har ofta tänkt på just detta, Promenerar ju själv ofta där med hundarna och väljer att aldrig korsa långebergavägen eftersom många kör fort där och ofta gör idiotomkörningar av alla långtradare som kör där.

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Utan att vara okänslig men man går väl fan inte ut i en 70 väg utan att titta sig för. Även om föraren kört i överljudshastighet skyller jag på fotgängaren, när ska folk lära sig att inte bara gå rakt ut i vägarna har dom ingen självbevarelsedrift. dock väldigt tragiskt för bägge parterna

Last edited:

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
De andra 2 som var med stod mittemot på vägen där han gick ut, dom skrek båda två till han att han skulle stanna.

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Hyffsat,, chockade, ingen vacker syn eller upplevelse.
Men över förväntan bra.

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Nu vet jag ju inte om det wheelades eller några andra omständigheter runt olyckan, och min kommentar har inget med denna att göra.

Men just Bruce strövområde med en av Helsingborgs mest trafikerade väg "av tunga fordon" rakt igenom måste ju ses som en dålig kombination och speciellt när det är 70 Km/h.

Kör ofta den vägen hem från jobbet på långeberga och har ofta tänkt på just detta, Promenerar ju själv ofta där med hundarna och väljer att aldrig korsa långebergavägen eftersom många kör fort där och ofta gör idiotomkörningar av alla långtradare som kör där.

För att inte tala om korsande ridvägar och gott om rådjur.......

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hyffsat,, chockade, ingen vacker syn eller upplevelse.
Men över förväntan bra.

Chocken kan komma mycket senare, så om det är vänner till dig så var vaksam ett par månader framöver över plötsliga depressioner och liknande. Sådant här är väldigt påfrestande för alla inblandade.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Kan bara hålla med. Jag körde den vägen dagligen innan jag flyttade och den vägen har inte alls hängt med i utbyggnaden av området i övrigt.
Den vägen har all karakteristik av en dålig väg. Enfilig, gott om Tung trafik, mycket bilister, hög hastighet, dålig sikt, strövområde, ridskola, inga skyddsräcken, ut och infarter, jordgubbsförsäljning, mm.
Riktig skitväg med andra ord. Att det inte händer mer olyckor där är ett under.
Glad att jag inte längre behöver köra den vägen dagligen.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras