heldöd??

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
hej jag har en crm som jag inte kan begripa vad det e för fel på:mad: jag har kollat varenda sladd å jag har bytt tändstift å kollat alla säkringar men den vägrar starta:confused: jag håller på att göra rent förgasaren men om denm inte startar efter det så har jag ingen aning om vad det kan vara. så jag hoppas att nån här på sporthoj.com kan hjälpa mej. kanske har vart med om samma grej eller bara vet vad det kan vara?:näsblod

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
har du gnista? får den soppa? en bra början.

skruva ur stiftet, är det blött efter ett par kickar? om ja så får den soppa.

stoppa i stiftet i tändhatten utan att skruva tillbaka det och håll mot cylindern lr topplocket och be någon kicka, tydlig gnista?

du kan även prova att rulla igång den. prova med avstända lampor ifall batteriet kan vara lite kinkigt.

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
har du gnista? får den soppa? en bra början.

skruva ur stiftet, är det blött efter ett par kickar? om ja så får den soppa.

stoppa i stiftet i tändhatten utan att skruva tillbaka det och håll mot cylindern lr topplocket och be någon kicka, tydlig gnista?

du kan även prova att rulla igång den. prova med avstända lampor ifall batteriet kan vara lite kinkigt.

japp den har gnista å den får soppa. rulla har jag gjort som f*n men det brummar inte ens till. så troligt vis får den inte tillräckligt me soppa. men avgasporten surrar alltid till när men vrider på tändningen, å det gör den inte längre så det kan va avgasporten med.

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
Får den både soppa och gnista? Har du kompresion i den? Sneställd tändning?

nej men det luktar bensin när man håller för tändstiftshålet med fingret å kickar men det blir inte blött. kompresion finns det. för den suger till bra när man ställer sig på kicken.:)

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
kolla för säkerhetsskull att soppan kommer in till förgasaren oxå om du inte redan gjort det, slangen från tank till förgasare :)

Har hojen stått still länge? Gammalt stift?

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Aprilia sxv550 -07
kolla för säkerhetsskull att soppan kommer in till förgasaren oxå om du inte redan gjort det, slangen från tank till förgasare :)

Har hojen stått still länge? Gammalt stift?

aa till förgasaren kommer det bensin men jag vet inte riktigt om det kommer igenom tillräcklig för att den ska starta så jag håller på att plocka isär förgasaren å göra rent hela skiten:) nej jag körde för nån månad sen sen plockade jag ner alla kåpor tank å sånt å gjore rent men jag pillade aldrig bland motorn å sånt men jag har bytt stift nu men det vägrar:confused:

Tänder den med startgas?

jag har faktiskt inte testat;) men jag får la testa om den inte startar efter att jag har gjort rent förgasaren:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...