Helgens gnäll tråd!

FreddaGädda

Guest

Jag är beredd att hålla med dig vad det gäller avsnitten som går på TV. På sexan är de äntligen inne på andra säsongen, då de har högre budget, bättre storys och lärt sig hur man inte gör serien corny.
Första säsongen är rent crap. Hade jag börjat titta på det nu som 20/21-åring så hade jag aldrig följt det. Men nu är det så att jag började följa det när det sändes första gången, på tiden då jag var betydligt mer lättroad.
Måste varit 6 år sen eller nåt.

Jag är inne på sjätte säsongen i datorn nu och kan inte annat än lovorda serien från och med säsong 2. Ransonerar avsnitten nu för att de inte ska ta slut för fort. Ett på fredagen och ett på lördagen. Miket pra! :tummenupp
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag är beredd att hålla med dig vad det gäller avsnitten som går på TV. På sexan är de äntligen inne på andra säsongen, då de har högre budget, bättre storys och lärt sig hur man inte gör serien corny.
Första säsongen är rent crap. Hade jag börjat titta på det nu som 20/21-åring så hade jag aldrig följt det. Men nu är det så att jag började följa det när det sändes första gången, på tiden då jag var betydligt mer lättroad.
Måste varit 6 år sen eller nåt.

Jag är inne på sjätte säsongen i datorn nu och kan inte annat än lovorda serien från och med säsong 2. Ransonerar avsnitten nu för att de inte ska ta slut för fort. Ett på fredagen och ett på lördagen. Miket pra! :tummenupp

Nope, I just dont get it. Serier generellt sett med mer än 10 avsnitt brukar vara dåliga, Stargate är enligt mig inget undantag. Vet ej om ajg har sett några avsnitt från de senare säsongerna men jag tvivlar på att dom skulle vara bra.

:fakta
 

FreddaGädda

Guest
Nope, I just dont get it. Serier generellt sett med mer än 10 avsnitt brukar vara dåliga, Stargate är enligt mig inget undantag. Vet ej om ajg har sett några avsnitt från de senare säsongerna men jag tvivlar på att dom skulle vara bra.

:fakta

Du har inte sett några senare avsnitt, med tanke på att de aldrig sänt mer än första säsongen. Tre gånger har jag noterat första säsongen på TV. Först nu är de inne på andra.

För övrigt tror jag inte det är en serie man fastnar i genom att se ett par avsnitt. Det är antagligen en rejält fjompig serie om man inte sett den från början och förstår vad de snackar om.

Och det skall tilläggas att jag skyr Star Trek som pesten, precis som de flesta andra skitserier, typ Babylon 5.
När de börjar snacka om plasmapåsar, omvända polariteter på impulsphazers och warp 9,2 så byter jag kanal. :gnissla

Stargates stora slagord är att det vänder uppåner på vår uppfattning av jordens och religionens historia. Halva grejen är ju att de gamla egyptiska gudarna, typ Osiris, Ra, Anubis och dylika, faktiskt existerade, men var inte mer än tyranner som med sin överlägsna teknologi spelade på folkets okunskap. Även helvetet finns med i ett avsnitt som en existerande plats.
 
Last edited:

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Lite gnäll då:

Var ute på hemstadens nattklubb i fredags och blev "lätt berusad". Hursomhelst så var jag tydligen såpass full att jag missat att en chey raggat på mig och sagt att vi skulle gå hem till henne och göra nåt roligare än dansa.
jäffla sprit.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Lite gnäll då:

Var ute på hemstadens nattklubb i fredags och blev "lätt berusad". Hursomhelst så var jag tydligen såpass full att jag missat att en chey raggat på mig och sagt att vi skulle gå hem till henne och göra nåt roligare än dansa.
jäffla sprit.

DOH! :6surkart

Du har inte sett några senare avsnitt, med tanke på att de aldrig sänt mer än första säsongen. Tre gånger har jag noterat första säsongen på TV. Först nu är de inne på andra. + mer text

Hmm, du har nog rätt. Fast det lät fjantigt. Men smaken är ju olika så..:pannkyss
 
Last edited:

Miss Piggy

Don't mess with the pig!
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Gbg
Hoj
R1-05
Har inte läst hela tråden nu men tänkte berätta lite om min helg.
För det första så klotade jag med hojen för två veckor sedan vilket resulterade i ett brutet ben och en totalförstörd hoj. Sedan så var jag tvungen att spendera påsken hemma hos morsan på kryckor. Då farsan dog för några månader sedan var inget sig likt och morsan satt bara och snyftade hela kvällen. Sent kom brorsan dit och vi drog ut i Halmstad för att dränka våran otroligt dystra kväll. Brorsan hamnade i slagsmål och jag fick en smäll på gipset när jag skulle gå emellan och hamnade på akuten med ett gips som var delat i två delar. Klockan halv sju kom vi äntligen hem för att hitta morsan avdäckad i soffan efter ca sju stycken glas rödvin för mycket!

Kanonhelg!! Någon som kan förstå om jag är lite nere och hatar påsken just nu?!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Har inte läst hela tråden nu men tänkte berätta lite om min helg.
För det första så klotade jag med hojen för två veckor sedan vilket resulterade i ett brutet ben och en totalförstörd hoj. Sedan så var jag tvungen att spendera påsken hemma hos morsan på kryckor. Då farsan dog för några månader sedan var inget sig likt och morsan satt bara och snyftade hela kvällen. Sent kom brorsan dit och vi drog ut i Halmstad för att dränka våran otroligt dystra kväll. Brorsan hamnade i slagsmål och jag fick en smäll på gipset när jag skulle gå emellan och hamnade på akuten med ett gips som var delat i två delar. Klockan halv sju kom vi äntligen hem för att hitta morsan avdäckad i soffan efter ca sju stycken glas rödvin för mycket!

Kanonhelg!! Någon som kan förstå om jag är lite nere och hatar påsken just nu?!

:pannkyss
 

Kia

Guest
Har haft barnen hos oss under påsken.
Påskmiddagar och hälsa på släktingar. Filmkvällar och massor massor med godis. I fredags städade barnen + sambon hela huset medan jag var i stallet och tog hand om hästen.. :yoparty Det har varit full fart här hela påsken så nu sitter jag här ensam hemma, barnen hos hos exxen och sambon på jobbet, och bara njuter av lugnet som råder. :tråkad
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hann inte bli full i lördags, polarn samt tjejen hade biljett till puben och jag stod kvar utanför i kön men struntade i skiten till slut och tog en taxi till nåt annat ställe med en annan polare. Väl där fick vi inte komma in så vi gick hem till honom och där drack jag whiskey direkt ur flaskan, tror den kostade ca 120:- för en liter... Sen gick jag hem och busade med nya katten och tjejen kom hem när jag hade lagt mig.
Förfest och efterfest är det som gäller, där emellan kan man sova istället för att gå ut.

Och idag har jag blivit utkastad då tjejen har tagit hem massa gamla jobbarkompisar NÄR DET ÄR HOCKEYKVÄLL!!! Iofs så har jag tv i sovrummet men det är inte samma sak :( Så förhoppningsvis ringer en polare och säger att jag ska ta med mig några groggar till honom och kolla där, annars får jag våldsgästa någon annan.

Citat: "Fyfan"
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top