Helikopterflyg i Norrköping/linköping?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hej

Behöver flyga lite helikopter för att kunna ta lite bra bilder. Har tidigare plåtat från flygplan men jag vill försöka med något nytt. En Helikopter blir lättare att dirigera in mot målet så att säga.

Så frågan blir: Finns det någon lämplig helikopterfirma alternativt privatägd helikopter i norrköping/linköpingstrakten man kan hyra för ca 2 timmars flygning?

Inte riktigt helikopter, men från Kungsängen flyger www.flygskolan.com med gyrokopter. Den kan ju tyvärr inte hovra, men flyga riktigt sakta går bra :tummenupp
Betydligt billigare timpris än en helikopter också, och i och med att du sitter utan kabin så slipper du saker som är i vägen.

Inte riktigt helikopter, men från Kungsängen flyger www.flygskolan.com med gyrokopter. Den kan ju tyvärr inte hovra, men flyga riktigt sakta går bra :tummenupp
Betydligt billigare timpris än en helikopter också, och i och med att du sitter utan kabin så slipper du saker som är i vägen.

Ja tack! Supertips. Gyrokopter blir nog tillräckligt långsamt!

Öppenheten är önskvärd också! Med flygplan blir det ofta massa förstörda bilder för att det sitter stag och massa skit till vingarna som pajjar bilden!

Tack :krama

Ja tack! Supertips. Gyrokopter blir nog tillräckligt långsamt!

Öppenheten är önskvärd också! Med flygplan blir det ofta massa förstörda bilder för att det sitter stag och massa skit till vingarna som pajjar bilden!

Tack :krama
Tänk på att det kan blåsa rätt mycket i en gyrokopter, svårt att hålla stadigt i vinddraget. Kanske läge att bygga något specialstativ som du kan sätta mot sargkanten tex?

Tänk på att det kan blåsa rätt mycket i en gyrokopter, svårt att hålla stadigt i vinddraget. Kanske läge att bygga något specialstativ som du kan sätta mot sargkanten tex?

Jo kanske det. Det fungerade att hänga halvvägs ut ur flygplanet. Blåste som fan och en del bilder blev suddiga pga skak eller vind. Har ringt och kollat läget. de klarar att flyga i 30 kmh så det bör funka bra! Ska bli skoj att flyga en sån också!

Bara en gissning så är vibbarna värre än vinden.
Kort slutartid och hänga ut är nog skiten, men vad vet jag, jag har inte ens en kamera.

Bara en gissning så är vibbarna värre än vinden.
Kort slutartid och hänga ut är nog skiten, men vad vet jag, jag har inte ens en kamera.
Med en beanbag eller så kan man nog få bort mycket av vibbarna, det ihop med IS så borde det vara lugnt. Det är värre när fartvinden greppar i hela objektivet och drar runt det, då är det bra om det har lite vikt/stöd bakom sig. Har man en jättepåse med pengar så finns det ju gyroupphängda grejer att ha kameran i :tummenupp

Hehe det blir ingen beanbag. Jag kommer att fota en anläggning från luften. Dessa bilder ska användas i diverse trycksaker mm. Inga superkrav på kvalite alltså.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back