Helkåpa

putte65

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
suzuki
Hejsan
Jag undrar om det går att sätta en sådan här kåpa (eller vad det heter) på min Suzuki GSX 550 E -83? Den jag har (orginal) slutar ju lite under framlampan. Om det sedan är snyggt att ha denna helkåpa är ju en smaksak. Länken nedan finns denna kåpa fast på en Ef -85. Hoppas det är ok att använda länken..

http://www.blocket.se/vi/22577787.htm

Tackar på förhand
:tummenupp
Mvh

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det mesta går ju :tummenupp Det borde inte vara några problem, dom är väl ganska lika mellan dom där årsmodellerna? :va Det som möjligen saknas på din är dom nedre fästena, men kan du hålla i en svets borde det inte vara några problem heller.

putte65

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
suzuki
Det mesta går ju :tummenupp Det borde inte vara några problem, dom är väl ganska lika mellan dom där årsmodellerna? :va Det som möjligen saknas på din är dom nedre fästena, men kan du hålla i en svets borde det inte vara några problem heller.

Tackar för det svaret, snabbt & enkelt. Japp, har svetsat en del i mina dagar (har ägt en saab 9000 Talladega) och det blir ju en del svetsande på saabar.
Jag har vänt & vridit på om det skulle vara snyggt med denna kåpa eller man skall köra utan. Vad tycker du/ni? Kan ju vara roligt att höra vad ni motorcykel-
entusiaster tycker om dessa kåpor.

MVH:tummenupp

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Jasså? Varför det? Fick min billigt och köpt nya däck (inköpspris), oljekylare+1 slang och lite färg. Tycker min är perfekt och skulle det bara vara för kåpan, kan jag stå ut.

MVH:D

tänkte mest att det antagligen kostar mer att fixa till en helkåpa på den du har än att köpa en som redan har det

putte65

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
suzuki
tänkte mest att det antagligen kostar mer att fixa till en helkåpa på den du har än att köpa en som redan har det

Ok, mannen. Förstår vad du menade där. Men frågan var om det passade och blev lite "rädd" när du svarade så. Men om jag kan hitta en billig kåpa så är det ok. Tackar

mvh

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...