Hell Ride/Tarrantino

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Såg den ikväll. Riktigt dålig. 0/5

Ett fantasilöst hopkok av en massa andra filmer som en gubbsjuk regissör satt ihop bara för att han ska få tafsa på en massa tjejer. Säkert kul för honom, men tråkigt för andra att sitta och titta på.

Dålig dialog, dåliga karaktärer, dåligt manus. Hela filmen går ut på att den där slemmiga gubben gör löjliga försök att vara cool, går fram och tar nån tjej på fittan och väser nån porrfilmsreplik med Snake Plisken-röst. B-ig som satan, fast inte på ett stilfullt eller roligt sätt, utan bara b-ig. Undvik.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Håller med, en av de sämsta hojrullarna ö.h.taget.
Gick på en förhandsvisning för två veckor sedan med knapphändig info om att det var en ny Tarantino-film. Det var det ju inte och det märks. Jämför med Death Proof så är det här en film som hamnar i i "3 för 99:-" ganska så snart.

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
såg för drygt en vecka sedan, enda jag kan säga att den var stygg, lite badass sådär.. annars var den bajs i tusen blöjor

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Eftersom jag har bra filmsmak så återkommer jag nog ikväll efter jag har sett den, då först vet vi om den är bra eller inte.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Coppola och Polanski (speciellt Polanski!) är väl de två mest överskattade genom tiderna!? Scorsese är grym, det kan jag hålla med om. Men 2st lär du ju stryka från listan innan du blir arkebuserad av någon med bra smak :mad:
Ok att kopp-olle har gjort Gudfadern-filmerna men mer är det inte.
Polanski är ok att gilla om man springer med Palestinasjal eller själv är pedofil.

För övrigt så sitter jag med "Hell Ride" i näven just nu, hade det inte varit för att tjejen ska jobba imorgon (som alla andra vardagar, jävla svensson-pack :näsblod ) så hade jag kollat på den just nu :(

Jämfört med tex Izu, Bergman, Herzog, Bunuel, Fellini och Kurosawa så är de överskattade, sätts de i sitt sammanhang, dvs i raden av Hollywood-regissörer är de mycket bra. Coppola har gjort tre storverk, Gudfadern I och II samt Apocalypse, egentligen kvittar det vad han har gjort i övrigt (vilket jag kan hålla med om är mest sånt man glömmer), de tre räcker som motivering i vilken bok som helst. Polanskis plågade och ångestladdade filmer tilltalar mig, det är något i hans mörka och sjuka världsbild som är väldigt vackert.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
När vi ändå dryftar film får vi inte glömma att nämna den vackra och episka historien om "E.T" denna i sanning underbara prestation som egentligen endast överträffas av sig själv den andra gången man ser den. Man sliter sitt hår i hänförelse över denna sagolikt vackra historia om en BMX-cyklande pojke bland molnen och hans skrynkliga, lite sårbara kamrat med en fabläss för telefoner.

Denna, nästan episka prestation hade sprängt alla fördämningar om det inte vore för det glödande fingret som den telefonintresserade var utrustad med. Detta övertramp berövade filmen hela sin realism och därmed fälldes toalettlocket snöpligt ner med en smäll strax innan kulmen skulle nås och därmed den eftertraktansvärda signaturen i de eviga filmernas arkiv.

EDIT: Hell Ride sög fårpeniz :mad:

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Såg den nyss. Inte ens alla nakna tjejer kunde väga upp för hur kass den var. Att gängledaren Pist-Olle hade valt ett dansbandsnamn på sitt gäng var iaf nåt man kunde *fnizza* åt en stund.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06

Ett fantasilöst hopkok av en massa andra filmer som en gubbsjuk regissör satt ihop bara för att han ska få tafsa på en massa tjejer. Säkert kul för honom, men tråkigt för andra att sitta och titta på.

Dålig dialog, dåliga karaktärer, dåligt manus. Hela filmen går ut på att den där slemmiga gubben gör löjliga försök att vara cool, går fram och tar nån tjej på fittan och väser nån porrfilmsreplik med Snake Plisken-röst. B-ig som satan, fast inte på ett stilfullt eller roligt sätt, utan bara b-ig. Undvik.

Hade detta på känn bara genom att kolla på trailern, faktiskt.
Samt att den hade gått förbi mig helt obemärkt innan jag såg reklam för den hos discshop.
Jag brukar snappa upp "värdiga" filmer långt före innan de släpps på dvd :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jämfört med tex Izu, Bergman, Herzog, Bunuel, Fellini och Kurosawa så är de överskattade, sätts de i sitt sammanhang, dvs i raden av Hollywood-regissörer är de mycket bra. Coppola har gjort tre storverk, Gudfadern I och II samt Apocalypse, egentligen kvittar det vad han har gjort i övrigt (vilket jag kan hålla med om är mest sånt man glömmer), de tre räcker som motivering i vilken bok som helst. Polanskis plågade och ångestladdade filmer tilltalar mig, det är något i hans mörka och sjuka världsbild som är väldigt vackert.

Hehe, du är alldeles för världsvan för att jag ska kunna argumentera mot dig :) De första du radade upp är inga jag har lagt notis om, har sett 2 Bergmanfilmer men det var ju rena rama skräpet. Det antar jag att resten av hans filmer är också förvisso. Då uppskattar jag heller inte endast hollywood-produktioner.
Som sagt, jag ger mig...

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Otroligt dålig film. Usel handling, dåligt skådespeleri och nån konstig ide att supernygga brudar skulle kasta sig efter en totalt menlös snubbe.

Konstigt att tarantino velat gett sitt stöd till denna?

Dark_Messenger

Guest
Såg den igår. Lite cool var den bara för det var en hojfilm men likt alla andra hojfilmer som nånsin producerats så led denna av haltande skådespel, konstig handling och givetvis försökte filmen fånga det klassiska outlaw-bikers-stuket vilket bara blir pinsamt på duken.

Jag undrar hur fan Tarantino kan vilja kännas vid denna eg?

2 styren av 5.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Handlingen var väl inte så näringsrik men det gick ju att bygga en film runt det. Det som gör att den får bra betyg är ju filmningen och musiken i vanlig ordning och det är väl där Tarrantino har haft en del med det att göra då det känns igen.
Knappast konstigt att han ger sitt stöd åt denna då det är en typisk Tarrantino; Mycket blod, gärna naket, ingen krånglig handling och inte allt för uppenbart manus.
Nu ska jag nog glo på "Fear and loathing...", den är snäppet bättre...

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08

Yes! Jag trodde jag var dum i huvudet...såg filmen i lördags..och tyckte det var en av de sämsta filmer jag sett...hattigt och allt handlade mest om att k...a... Tack för den åsikten..:)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tyckte den var helt ok. :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Knappast konstigt att han ger sitt stöd åt denna då det är en typisk Tarrantino; Mycket blod, gärna naket, ingen krånglig handling och inte allt för uppenbart manus.

facepalm.jpg

Men va fan!? Jag försökte ju rädda dig från att slösa två(!?) timmar av ditt liv på denna skitrulle, så tar du och ser den ändå... trött man blir... :mad:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Haha, vilken skitfilm. Förvirrat skräp, usel dialog.

Men inget slår Torque när det gäller dålig hojfilm. :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...