m.eriksson
Redneck prostitute
såg den igår kväll, tyckte den var helt ok, mycket
Coppola och Polanski (speciellt Polanski!) är väl de två mest överskattade genom tiderna!? Scorsese är grym, det kan jag hålla med om. Men 2st lär du ju stryka från listan innan du blir arkebuserad av någon med bra smak
Ok att kopp-olle har gjort Gudfadern-filmerna men mer är det inte.
Polanski är ok att gilla om man springer med Palestinasjal eller själv är pedofil.
För övrigt så sitter jag med "Hell Ride" i näven just nu, hade det inte varit för att tjejen ska jobba imorgon (som alla andra vardagar, jävla svensson-pack ) så hade jag kollat på den just nu
Såg den ikväll. Riktigt dålig. 0/5
Ett fantasilöst hopkok av en massa andra filmer som en gubbsjuk regissör satt ihop bara för att han ska få tafsa på en massa tjejer. Säkert kul för honom, men tråkigt för andra att sitta och titta på.
Dålig dialog, dåliga karaktärer, dåligt manus. Hela filmen går ut på att den där slemmiga gubben gör löjliga försök att vara cool, går fram och tar nån tjej på fittan och väser nån porrfilmsreplik med Snake Plisken-röst. B-ig som satan, fast inte på ett stilfullt eller roligt sätt, utan bara b-ig. Undvik.
Jämfört med tex Izu, Bergman, Herzog, Bunuel, Fellini och Kurosawa så är de överskattade, sätts de i sitt sammanhang, dvs i raden av Hollywood-regissörer är de mycket bra. Coppola har gjort tre storverk, Gudfadern I och II samt Apocalypse, egentligen kvittar det vad han har gjort i övrigt (vilket jag kan hålla med om är mest sånt man glömmer), de tre räcker som motivering i vilken bok som helst. Polanskis plågade och ångestladdade filmer tilltalar mig, det är något i hans mörka och sjuka världsbild som är väldigt vackert.
Såg den ikväll. Riktigt dålig. 0/5
Ett fantasilöst hopkok av en massa andra filmer som en gubbsjuk regissör satt ihop bara för att han ska få tafsa på en massa tjejer. Säkert kul för honom, men tråkigt för andra att sitta och titta på.
Dålig dialog, dåliga karaktärer, dåligt manus. Hela filmen går ut på att den där slemmiga gubben gör löjliga försök att vara cool, går fram och tar nån tjej på fittan och väser nån porrfilmsreplik med Snake Plisken-röst. B-ig som satan, fast inte på ett stilfullt eller roligt sätt, utan bara b-ig. Undvik.
Knappast konstigt att han ger sitt stöd åt denna då det är en typisk Tarrantino; Mycket blod, gärna naket, ingen krånglig handling och inte allt för uppenbart manus.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|