Hells Angels & Bandidos

Status
Ej öppen för fler svar.

Freedom

Guest
RocketQueen skrev:
:hihi
Ja vad jag hört så minskar inbrotten rejält när HA flyttar in i nåt område.
Dom har (hade?) en butik på Ringvägen i Sthlm som dom tydligen inte ens brydde sig om att låsa om dom gick på lunch.
Detta kan ju nu vara rykten men inte fan törs man göra inbrott hos dem. :brinnerup

Jag handlade ett par träningsbrallor där för ett par år sen. Av alla ställen...
Trevlig service var de men dom va även snabba att passa på att ge mig massa klistermärken med budskapet "stöd våra kamrater i fängelse" typ.

/M
Vi vanliga Svensson skiter dom i om vi inte klampar in på deras område.
Min erfarenhet är att är du trevlig mot dom så är dom trevliga mot dig, men det bästa är att inte involvera sig med dom om man inte måste.

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
inte ens en sparkcykel
RebelZero skrev:
Mmmm, de har byggfirmor och dylikt.

En lirare inte så långt härifrån har tydligen inte pröjsat eller tvistat om ett jobb de har gjort. Han fick en liten flaska bensin inkastat i garaget.

Så kan det gå.. man blåser inte fel personer.

Reb0

Precis.

Jag har jobbat på ett bygge ihop med en från HA sthlm.
Deras firma hade konstigt nog aldrig nåt strul med sena betalningar som de flesta andra i byggbranchen har... :rolleyes:

I alla fall lätt en av de roligaste typer jag stött på nån gång.
Iofs fick man väl höra lite storys och förstod att han inte varit ett ljus till barn alla ggr..

Men jävligt reko och schysst som person, trevlig och rolig.
Deras ev affärer lägger jag mig inte i utan den biten är ju deras sak.

Sen har jag träffat några ur HA när jag varit ute och festat i götet än gång och blev bjuden på öl av dem:fyllisar

Fast, som redan sagt, jag skulle väl inte vilja hamna i trubbel med dem.. :rolleyes:

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Chris Ash skrev:
Tja, skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel etc etc. I övrigt är de säkert jättesnälla :3freak

Snälla berätta för mig hur man lönnmördar någon med automatvapen! :tungan

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Freedom skrev:
Vi vanliga Svensson skiter dom i om vi inte klampar in på deras område.
Min erfarenhet är att är du trevlig mot dom så är dom trevliga mot dig, men det bästa är att inte involvera sig med dom om man inte måste.

Exakt!
Som sagt helt ok service i butiken men man kanske inte direkt vill hänga på Angels Place (eller va de heter). :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
-PLM- skrev:
Mycket är propaganda från myndigheterna också. De jag träffat är schyssta.

Jag har en polare som träffat Jackie Arklöv. Han var jätteschysst....

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Umgicks med en person som var med i "brödraskapet" (ni vet: god forgives, we don´t) iaf... Han var hur snäll som helst, men när det tände till så TÄNDE det till! Fyfan.. vann några gånger för mycket över han i Tekken, tillslut så barkade det för han och han tyckte vi skull gå ut och göra upp. Och honom vill man verkligen inte bråka med, finns inga som helst spärrar i den skallen. Men jag lyckades lugna honom, och efter ett tag så var det lugnt. Har "lagt" mig många gånger mot honom när vi har spelat biljard.

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Bart skrev:
Umgicks med en person som var med i "brödraskapet" (ni vet: god forgives, we don´t) iaf... Han var hur snäll som helst, men när det tände till så TÄNDE det till! Fyfan.. vann några gånger för mycket över han i Tekken, tillslut så barkade det för han och han tyckte vi skull gå ut och göra upp. Och honom vill man verkligen inte bråka med, finns inga som helst spärrar i den skallen. Men jag lyckades lugna honom, och efter ett tag så var det lugnt. Har "lagt" mig många gånger mot honom när vi har spelat biljard.
Bra kompis :tummenupp

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Chris Ash skrev:
Tja, skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel etc etc. I övrigt är de säkert jättesnälla :3freak

:rolleyes:

beror på hur man ser på saker & ting, en jobbar kompis till min far bodde i nån stad (dåligt minne) där HA bodde på ena sidan & Bandidos på andra. han sa som så att lugnare ställe kunde du inte hitta i Sverige :)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Chris Ash skrev:

Min uppfattning är att de det drabbar har något för sig.. dvs de gör inte ut o börjar skjuta... ingen rök utan eld

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag hade också varit livrädd för dem och jag bara hade läst Aftonbladet och lyssnat på nån avdankad centerpartist i nån byhåla. Skit finns vart man än vänder sig.

Ravin

Guest
Dom som sitter i Kumla-bunkern är nog också en gäng kramgoa snälla små pojkar som bara behöver lite mer kärlek. :rolleyes:

TheBarone

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Buell M2 Cyclone -99
Ser en del inlägg om som tex. "En del är säkert snälla...", "Det finns dom som inte sysslar med....". Jag har umgåtts i "deras" kretsar i 6 år. Jag kan säga så mycket som att det finns ingen i Bandidos eller Hells Angels som inte har brutit mot lagen. Alla är kriminella punkt slut. Sen det här att en del åker Buell!!!! Hells Angels har en ståndpubkt som började gälla när polisen jävlades för mycket. Alla som är med i HA ska köra ett fordon som inte drar åt sig för mycket uppmärksamhet. Dvs. nyare cyklar. Se tex. på bikemeet. Alla som var representerade där körde nyare cyklar.

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
KTM 950 SUMO
Bart skrev:
Jovars.. 99 gånger av 100 var han det! :tummenupp

ja kan tänka mig att om ni var ute på krogen eller så och någon började bråka med dig så skulle han backa upp dig till 100procent!! de är ju inte allt för många " vanliga " kompisar som gör!!

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
jasså alla ska dras över samma kam...
En del är säkert "lagbrytare" av alla dess slag, en del vanliga människor...
Ungefär som övriga Sverige :) en del sitter inne och somliga sitter och surfar på sporthoj.com...

:tungan

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
dukeIIfbg skrev:
ja kan tänka mig att om ni var ute på krogen eller så och någon började bråka med dig så skulle han backa upp dig till 100procent!! de är ju inte allt för många " vanliga " kompisar som gör!!
Precis.. det behöver man inte ens fundera på.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Bara för att nån hejar istället för att slå en på käften så är det väl inte världens bästa kille. Jag är mycket tveksam till utpressning/beskydd av nån stackare med ett pizzahak och gängkrig m.m. Ska de stå utanför lagen kan de väl dra till en ö där ingen drabbas.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln