Hells Angels vill ha regnersättning

Dartman

Von Dartman egentligen....
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Yamaha WR450F 2003
En liten sak bara, om nu kommunen inte vill betala skadestånd eller vad det är.
Ska då Hyresvärden eller HA stämma kommunen med sveriges lag som grund osv ?
Trodde att de var utanför lagen, de säger de alltid när man råkar hamna på sniskan med dem :näsblod

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Dessa "outlaws" lever ju på divisen "utanför lagen" och det är väl tufft. Men varför då följa samhällets lagar och gråta som en 6-åring när problem uppstår, utanförskapet är väl grejen?

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Rent tekniskt sett så kanske dom skall ha ersättnig.

Moraliskt sett så är ha en organisation bestående av samhällets värsta drägg, mördare, rånare, våldsmän, idioter (behöver man inte vara stygg för), säkerligen våldtäktsmän mm. Gött att sheriffen börjat med att punktmarkera dom, tycker mer resurser borde sättas in för att detta ändamål. Dömda kriminella gängmedlemar borde dömas att ha inopererad spårsändare resten av livet... skulle dom inte kunna begå särskilt mycket kriminella handlingar efter det... automatiskt ett års fängelse om man tog bort sändaren.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Dessa "outlaws" lever ju på divisen "utanför lagen" och det är väl tufft. Men varför då följa samhällets lagar och gråta som en 6-åring när problem uppstår, utanförskapet är väl grejen?

Precis! Det var som den outlaw-SH-medlem som i vintras startade en tråd där han uttryckte sin indignation över att den polis han försökte köra ifrån inte avbröt jakten utan tog honom. :hihi

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Precis! Det var som den outlaw-SH-medlem som i vintras startade en tråd där han uttryckte sin indignation över att den polis han försökte köra ifrån inte avbröt jakten utan tog honom. :hihi

:tummenupp

Jag letar efter jobb inom IT-branschen o stämplar (csn känns utan lön) tyvärr just nu.

Men de här parasiterna anses som coola o farliga, sälj säger jag.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:tummenupp

Jag letar efter jobb inom IT-branschen o stämplar (csn känns utan lön) tyvärr just nu.

Men de här parasiterna anses som coola o farliga, sälj säger jag.

Ja jag tycker som du, jag vill dock inte säga allt vad jag vet och tycker om dem. Jag har inget anonymt nick. De värsta illdåden var för ca 10 år sedan när de skulle etablera sig och ingjuta skräck. Det misshandlades på mc-träffar och saker. :gnissla Nu är det ju lungt för oss småfolk, men inte då.

/J

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Ja jag tycker som du, jag vill dock inte säga allt vad jag vet och tycker om dem. Jag har inget anonymt nick. De värsta illdåden var för ca 10 år sedan när de skulle etablera sig och ingjuta skräck. Det misshandlades på mc-träffar och saker. :gnissla Nu är det ju lungt för oss småfolk, men inte då.

/J

Förstår dig fullständigt!

Men det är bra varje gång man har chansen att debattera och verkligen säga vad man egentligen tycker om dom även om man gömmer sig bakom ett nick.

Finns en romantisk syn på dessa gäng hos många, ofta lite äldre personer, som tycker att de är häftiga. Sanningen är ju den att de är äkta losers som föder sig på utnyttja och plåga arbetande människor.

Hesketh

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Gsx 750 E 1982
Det är löjligt när "1%-snubbar" säger sig stå utanför samhället och sedan vill ha sjukvård när de är sjuka eller råkat ut för olycka, ha bidrag i olika former osv. Både roligt och tragiskt att se.

Men i detta fall är det inte så. Samhället kräver att en fastighet som den HA nyttjar är ansluten till det kommunala VA-nätet om sådant finns draget dit. De kan inte välja att ha egen brunn och tank för avloppsvattnet. Så de är tvingade att vara anslutna. De betalar vidare en VA-avgift till kommunen. Om avloppsnätet tryckt in vatten i deras källare har de eventuellt rätt till skadestånd. Detta har alltså inte någonting alls att göra med att man vill nyttja samhällets resurser såsom i att de använder sjukvård eller begär bidrag av olika slag. Kan inte ens förstå hur detta kan vara oklart...

Om avloppsnätet faktiskt är felkonstruerat vet jag inte. Och jag föreställer mig att du heller inte vet det utan uttalar dig utan saklig grund i det här fallet. Men om skador uppkommit som fastighetsägaren påstår kan kommunen eventuellt vara skådeståndsskyldig.

När jag tänker efter lite så har du ganska rätt. Jag tycker det är fånigt när folk i allmänhet tycker att "samhället ska ta sitt ansvar" utan att själva inse att de själva är en del av samhället och borde vara ansvariga, åtminstonde för sig själva. Men om man är cool 1%are så har man ju i teorin ett mer affärsmässigt förhållande till samhället eftersom man står utanför det och borde få ersättning när samhället klampar in och stör. =) Dock tror jag de är jvligt glada för att va en del av samhället och ha ett avlopp varje gång de går på muggen, men det är en annan sak. Jag har jobbat med kriminella och det jag känner igen är att kriminella brukar ha en väldigt tydlig uppfattning om vad samhället är skyldig dem, men inte vad som förväntas åt andra hållet.

Vad sakfrågan gäller så läste jag i någon av artiklarna att det vara gamla murade cementskarvar som man använde innan det dök upp gummiskarvar på marknaden, vilket gjorde att det läckte vid stora regnmängder, men det är kanske en sak för någon lyckligt lottad handläggare på komunen... =) Jag gissar att de får sin ersättning...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC