Help!...Yamaha TT 600 eller Honda XR 600?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
An3Azz skrev:
Jo uppenbarligen, det är bara skit bakom styret i mitt fall :tungan jeje får träna.


Är den ombestyckad,öppnad luftburk,slipon och kablen under sadlen är klippt.

Så gasar du upp den på 2:an och på 3:an går det fint med lite kopplingshjälp.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Långa farbron skrev:
Är den ombestyckad,öppnad luftburk,slipon och kablen under sadlen är klippt.

Så gasar du upp den på 2:an och på 3:an går det fint med lite kopplingshjälp.


Jo det är den, men jag vetefan om den går som den ska. Den går ju rent och fint utan misständningar, men inte fan gasar jag upp den på 2:an. Beror nog på mig och inte hojjen, har dock inget och gå på då ingen annan har ttr. Bestyck sek145 prim166 org är 130/150
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
An3Azz skrev:
Jo det är den, men jag vetefan om den går som den ska. Den går ju rent och fint utan misständningar, men inte fan gasar jag upp den på 2:an. Beror nog på mig och inte hojjen, har dock inget och gå på då ingen annan har ttr. Bestyck sek145 prim166 org är 130/150


Utan att vara någon bestyckningsexpert,så låter det helt ok.


Bakåtvikt och gaspådrag bör lösa dina problem.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de vart fel
 
Last edited:

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
...vet ! tänkte på vår vän the DOC ...
Hmm japp fina dämpare, men TTn ser ju ut som den har
en fjädringsväg på 0,2 cm = :freak ... njae... jag kanske bara är
neggo nu ... ?

Långa farbron skrev:
<----Har redan en.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
legionRider skrev:
...vet ! tänkte på vår vän the DOC ...
Hmm japp fina dämpare, men TTn ser ju ut som den har
en fjädringsväg på 0,2 cm = :freak ... njae... jag kanske bara är
neggo nu ... ?

:va snarare tycker jag den känns och ha en fjädringsväg på 2 m
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
legionRider skrev:
Men det är ju roligare att kunna ta upp på 5an ...
Köp en KTM :tungan

Häh!....vad snackar vi för pengar nu då? Måste ju ha flis över till flygcertet också ju... :4skrika
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
legionRider skrev:
Men det är ju roligare att kunna ta upp på 5an ...
Köp en KTM :tungan
Ta hit vilken ktm,husaberg mf , o dra ikapp med kompisarns tt600 från 87", Då får ni fara hem med svansen mellan benen :hihi Och den är endast lätt modifierad! TT har bättre trimmpotensial än husa,ktm,xr650, Hur? jo tt har dubbla gasare Dvs separata insugskanaler. Även gamla xl,xr600 från 83-88 har dubbla gasare! En tt som är trimmad för att spöa alla ktm o husaberg håller betydligt bättre och vibrerar mindre!
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Boost 2 skrev:
Ta hit vilken ktm,husaberg mf , o dra ikapp med kompisarns tt600 från 87", Då får ni fara hem med svansen mellan benen :hihi Och den är endast lätt modifierad! TT har bättre trimmpotensial än husa,ktm,xr650, Hur? jo tt har dubbla gasare Dvs separata insugskanaler. Även gamla xl,xr600 från 83-88 har dubbla gasare! En tt som är trimmad för att spöa alla ktm o husaberg håller betydligt bättre och vibrerar mindre!

Kan bara hålla med då jag själv försökte sätta denna monstermaskin från kriget på plats med min 660... :3freak Jäklar vad en gammal TT kan gå... :näsblod

/G
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Hmm... :va ok, då var det nog den jag körde ångdriven...
men så kanske är fallet... Hoppas det för din skull the DOC :brinnerup ...

Boost 2 skrev:
Ta hit vilken ktm,husaberg mf , o dra ikapp med kompisarns tt600 från 87", Då får ni fara hem med svansen mellan benen :hihi Och den är endast lätt modifierad! TT har bättre trimmpotensial än husa,ktm,xr650, Hur? jo tt har dubbla gasare Dvs separata insugskanaler. Även gamla xl,xr600 från 83-88 har dubbla gasare! En tt som är trimmad för att spöa alla ktm o husaberg håller betydligt bättre och vibrerar mindre!
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har en XR -93 med högkompkolv och helsystem + annat filter.
Går som ett skott (högst relativt), jag tar upp den på 4.an i 100-110 sittandes och på femman ståendes. Orginaldrevad.
Har inte kört TT(r), men vad jag hört är XR(efter -92) bättre än TTR på allt, även om det är ytterst marginellt. TTR ser ju mycket bättre ut dock.
Jag blir förvånad om en vanlig LC4 ångar ifrån min på styrka, de jag kört har ikke imponerat. 525 osv är ju en annan division såklart.
Jag är nog väldigt partisk i den här frågan, men jag tycker XR är en jävligt bra hoj för pengarna, och skulle inte byta en TTR mot min.
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Exempel på en 2001a nedan...

ps - -PLM- Låter grym, gillar även XR eftersom jag haft en.. har ingen högkomp bara bestyckning och HXC på LC4an men den går att gasa upp
på 4an och koppling 5an stående...

Model: Yamaha TT 600 R
Year: 2001
Category: Enduro / offroad
Rating: 57 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 595.00 ccm (36.31 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 43.00 HP (31.4 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 50.00 Nm (5.1 kgf-m or 36.9 ft.lbs) @ 5000 RPM
Bore x stroke: 95.0 x 84.0 mm (3.7 x 3.3 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 4
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 131.0 kg (288.8 pounds)
Seat height: 945 mm (37.2 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,500 mm (59.1 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 280 mm (11.0 inches)
Rear suspension travel: 280 mm (11.0 inches)
Front tyre dimensions: 90/90-R21
Rear tyre dimensions: 130/90-R18
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 267 mm (10.5 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
Speed and acceleration
Top speed: 155.0 km/h (96.3 mph)
Power/weight ratio: 0.3282 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 10.00 litres (2.64 gallons)


-PLM- skrev:
Jag har en XR -93 med högkompkolv och helsystem + annat filter.
Går som ett skott (högst relativt), jag tar upp den på 4.an i 100-110 sittandes och på femman ståendes. Orginaldrevad.
Har inte kört TT(r), men vad jag hört är XR(efter -92) bättre än TTR på allt, även om det är ytterst marginellt. TTR ser ju mycket bättre ut dock.
Jag blir förvånad om en vanlig LC4 ångar ifrån min på styrka, de jag kört har ikke imponerat. 525 osv är ju en annan division såklart.
Jag är nog väldigt partisk i den här frågan, men jag tycker XR är en jävligt bra hoj för pengarna, och skulle inte byta en TTR mot min.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top