Hej.
Har köpt en wr450f 2006 som har gått ca 900 mil. Detta verkar ligga på mellan 200 till 250 timmar om jag räknar på mellan 40-50km / h i snitt. Den är landsvägsregistrerad så jag räknar med att den gått en del grusväg också.
Frågan är när man ska börja fundera på att byta ventiler, kolv, stake och ramlager.
Alternativt sälja den och köpa en med färre mil / timmar.
Blev lite av ett impulsköp då jag var ute efter just en lv reggad enduro för att så småningom bygga om till motard men börjar få kalla fötter nu när jag läst någon tråd om att ventilras kan komma runt 300 timmar.
Antingen renovera upp den för ca 9000:- och ha en fräsch maskin som jag kan satsa på eller sälja av den till vårkanten. Vad tycker ni? Gav 16.000:- för den.
Tips och erfarenheter mottages varmt!
Har köpt en wr450f 2006 som har gått ca 900 mil. Detta verkar ligga på mellan 200 till 250 timmar om jag räknar på mellan 40-50km / h i snitt. Den är landsvägsregistrerad så jag räknar med att den gått en del grusväg också.
Frågan är när man ska börja fundera på att byta ventiler, kolv, stake och ramlager.
Alternativt sälja den och köpa en med färre mil / timmar.
Blev lite av ett impulsköp då jag var ute efter just en lv reggad enduro för att så småningom bygga om till motard men börjar få kalla fötter nu när jag läst någon tråd om att ventilras kan komma runt 300 timmar.
Antingen renovera upp den för ca 9000:- och ha en fräsch maskin som jag kan satsa på eller sälja av den till vårkanten. Vad tycker ni? Gav 16.000:- för den.
Tips och erfarenheter mottages varmt!