Helsida om Rossi i dagens DN

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
"Bytte till Yamaha...ett av de sämre teamen"

...där slutade jag läsa, trist att de inte bara kan beskriva det som det är utan måste krydda allting.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Neutral skrev:
"Bytte till Yamaha...ett av de sämre teamen"

...där slutade jag läsa, trist att de inte bara kan beskriva det som det är utan måste krydda allting.

kan bara hålla med
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Neutral skrev:
"Bytte till Yamaha...ett av de sämre teamen"

...där slutade jag läsa, trist att de inte bara kan beskriva det som det är utan måste krydda allting.

Jag tycker inte alls att det var en överdrift. Om man är så påläst att man kan märka ord så är inte artikeln skriven för dig eller mig. Men för den stora massan som inte har en blekaste vad MotoGP handlar om så är artikeln bra.
Det jag tröttnar på är de ständiga spekulationerna om F1.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Victor skrev:
Jag tycker inte alls att det var en överdrift. Om man är så påläst att man kan märka ord så är inte artikeln skriven för dig eller mig. Men för den stora massan som inte har en blekaste vad MotoGP handlar om så är artikeln bra.
Det jag tröttnar på är de ständiga spekulationerna om F1.

Men Yamaha är ju ett av de bättre teamen.....
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Chris Ash skrev:
Men Yamaha är ju ett av de bättre teamen.....
Ja, men sämre än Honda när han bytte. Jag tycker som sagt att det är sakligt korrekt men kanske lite klumpigt skrivet.
Och som sagt, det är inte skrivet för folk som tävlar i RR utan bandy/fotbollspöbeln.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
Ja, men sämre än Honda när han bytte. Jag tycker som sagt att det är sakligt korrekt men kanske lite klumpigt skrivet.
Och som sagt, det är inte skrivet för folk som tävlar i RR utan bandy/fotbollspöbeln.
Men att skriva att det hade varit som om han gått från Ferrari till Jordan är ju ljug, Ferrari till McLaren hade varit en mer relevant jämförelse.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mycket bra artikel, informativ både för novisen och den lite mer intresserade läsaren. Vi RR-nördar får läsa andra artiklar.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
De har läst på lite i alla fall.

Idag skrev de:
"När Moto GP, med 990-kubiksmotorer, infördes fortsatte segerraden, som i år fullbordades med femte raka VM-titeln och den sjunde totalt."

Senast de skrev något om roadracing-VM, i våras tror jag, då skrev de att de körde på 2-takts 500 cc :död

De har bättrat sig lite i alla fall...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
När var de inte det?

Vad som menades tidigare var nog att Yamaha inte var topp-teamet innan de fick Rossi. Klart dålig benämning ändå.

Hitecfrollo skrev:
hehehe :hihi
Och så har jag sett att du ändrat så du har en 06:a r6 i samlingen.
Har du`beställt redan eller bara bestämt dig för att skaffa?

Beställd. Leverans runt nyår hoppas jag. fast troligen mitten av Januari eller slutet.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Goodstuff skrev:
Men att skriva att det hade varit som om han gått från Ferrari till Jordan är ju ljug, Ferrari till McLaren hade varit en mer relevant jämförelse.
Fast nu är ju McLaren bättre än Ferrari. Skulle vilja se dem skriva att Ferrari är ett de sämre teamen, Yamaha var ju trots allt näst bäst.

Tack för senast förresten. :fyllisar
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Visst är det kul att det står något om rr, men nog fan märks det att han inte är insatt. Han skriver ju t.ex. att Rossi inte har något kontrakt för 2006 och det är ju klart sedan länge. :rolleyes:
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Macho Woman skrev:
Visst är det kul att det står något om rr, men nog fan märks det att han inte är insatt. Han skriver ju t.ex. att Rossi inte har något kontrakt för 2006 och det är ju klart sedan länge. :rolleyes:


Tänk om det var fotboll han skrev om och skrev alla dom felen. Då tror jag han skrev om fotboll för sista gången :D
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Swedie skrev:
Vad som menades tidigare var nog att Yamaha inte var topp-teamet innan de fick Rossi. Klart dålig benämning ändå.



Beställd. Leverans runt nyår hoppas jag. fast troligen mitten av Januari eller slutet.
Fan va grymt, ska bli kul att se dig på den i vår.
Vart beställde du till slut?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top