Helställ mindre än delbart?

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Satt just och skulle beställa ett hellställ (känguru) från fc-moto då tanken slog mig att dessa kanske är mindre (mer race :va) än motsvarande delbart?
Hade förra säsongen ett delbart i storlek 48 som var extremt litet från början men blev bättre och bättre under sommarns gång... Dock hade jag i år tänkt klämma in en safetywest under skinnet istället för den mindre variant jag hade förut...
Är 178 lång, väger 70 kg

storlek 48 eller 50 i helställ?? :confused:
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag har 48 å jag är 1.74 å66 kg å det har töjts en hel del under denna säsongen så köp ett 48
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har ett Vanucci halvställ i storlek 50. Är 183/76. Sitter fortfarande tajt, nästa ställ blir kanske en 52:a.
 

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Ninjaboy skrev:
På Dainese fick jag gå upp en storlek från 50 till 52 med ungefär dina mått.
Helstället var alltså mindre då än det delbara eller går ut sig mindre? Märket är samma jag körde med förra sommarn - Arlen Ness. strlk 50 skulle då vara ett allternativ? :tomten
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Sukka skrev:
storlek 48 eller 50 i helställ?? :confused:

Jag är 173 å har ett Vanucci strl 48... Det är precis rätt längdmässigt även om det blir rätt hygglig kameltå som ger lite enuck-känsla när jag försöker gå omkring i det..

Det finns inte en chans att komma i det om du är 178 och dessutom ska ha säkerhetsväst på dig.. det sklle vara helt omöjligt... men det är på Vanucci.. Storlekarna skiljer sig mellan märken så du bör nog försöka testa...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Passformen var så mycket tajtare att jag kunde omöjligt få på mig ett 50. Fortfarande efter flera år är 52:an framförallt svår att få av sig. Men det ska sitta tajt så att inte de hårda skydden vrider sig vid en vurpa.

Arlen Ness är ju vanliga i butik, ut och prova.
 

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Ninjaboy skrev:
Passformen var så mycket tajtare att jag kunde omöjligt få på mig ett 50. Fortfarande efter flera år är 52:an framförallt svår att få av sig. Men det ska sitta tajt så att inte de hårda skydden vrider sig vid en vurpa.

Arlen Ness är ju vanliga i butik, ut och prova.
I butikerna där jag bor finns alla möjliga varianter av delbara Arlen Ness ställ, men har inte hittat ett enda helställ, tyvärr...
Men, vad jag kan utläsa från ovan blir nog 48:an lite overkill :3freak, 50 passar nog perfekt! :näsblod (varför finns ingen 49??! :4skrika :hihi)
 

3699

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690SMC
Helställen är kortare än dom delbara.. Kan du inte testa något ställ innan du beställer?
 

th0r

julfest
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ 400 -05
Sukka skrev:
I butikerna där jag bor finns alla möjliga varianter av delbara Arlen Ness ställ, men har inte hittat ett enda helställ, tyvärr...
Men, vad jag kan utläsa från ovan blir nog 48:an lite overkill :3freak, 50 passar nog perfekt! :näsblod (varför finns ingen 49??! :4skrika :hihi)

Jag har ett helställ Arlen Ness - Supermoto, alltså motardvarianten i storlek 52. Jag är 1.87 väger 74-75 kg. Det hade inte vara några problem att använda ett 50, förutom att de hade blivit ännu kortare i ärmarna, lite kort redan nu. Så med dina mått så går det nog att använda ett 48. Men det kommer sitta tajt till tusen i början. Beror ju helt på användningsområde. Kör du sporthoj så gör det ju inget om det är för tajt i början, men vid motardåka så sitter man lite mera upprätt och rör sig lite mer så då hade jag nog satsat på ett 50. Har stora problem att få av mig mitt nu när man blivit lite varm. :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top