helställ sporthoj för supermotard??

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Har sålt mitt gamla skinnställ för att köpa ett nytt tíll denna säsong, har enda fram tills nu tänkt köpa en ny sporthoj men börjat vela då jag inte hittat rätt objekt till salu :4skrika
Grejen är att jag hittat ett schysst helställ jag tänkt köpa, är det dumt kanske om det blir motard köp :va
Är det för osmidigt att ha på en sådan hoj, ska man köpa ett motardställ istället??
Andra som kör med roadracingställ på motard?
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Det är inga problem att köra med vanligt rejsställ på motard, men det ser jäkligt dumt ut med puckel (jag har puckel) :)
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tror dom flesta åker med vanliga skinställ. De två jag åker i är vanliga, funkar bra.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Det är mycket bekvämare med ett motardställ.... Förutom att du kan röra dig "obegränsat" i ett motardställ så är det svalare. Jag kör med Alpinestars S-Moto som jag är helnöjd med. Skinnet är perforerat på i princip hela framsidan vilket gör att det blåser rakt igenom. Ur säkerhetssynpunkt vet jag inte om perforeringen är särskilt bra, men det är väldigt skönt när det är varmt :)



Sukka skrev:
Har sålt mitt gamla skinnställ för att köpa ett nytt tíll denna säsong, har enda fram tills nu tänkt köpa en ny sporthoj men börjat vela då jag inte hittat rätt objekt till salu :4skrika
Grejen är att jag hittat ett schysst helställ jag tänkt köpa, är det dumt kanske om det blir motard köp :va
Är det för osmidigt att ha på en sådan hoj, ska man köpa ett motardställ istället??
Andra som kör med roadracingställ på motard?
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Tja, det finns skinnställ speciellt anpassat för motard, med stenskottsskydd på bröstkorgen och allt sånt. Jag misstänker att dom är bättre lämpade för motard än andra ställ.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Victor skrev:
Tja, det finns skinnställ speciellt anpassat för motard, med stenskottsskydd på bröstkorgen och allt sånt. Jag misstänker att dom är bättre lämpade för motard än andra ställ.


En stor skillnad är också skärningen på stället.

Dvs du sitter ju mer upprätt på en motard vilket du inte gör på en sporthoj.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En stor fördel med motardställ (en del av dem) är att man kan få in riktiga knäskydd under. Typ Asterisk Cell o.d. Det har man glädje av även för sporthojsåkning, för det är inte skönt att klämma knät mellan asfalten och hojen :brinnerup Man kan med fördel ta bort alla inbyggda skydd i stället och köra med säkerhetsväst/byxor under. Bättre skydd som sitter bra och så skinnet utanpå bara som en kroppsstrumpa :)
 

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Långa farbron skrev:
En stor skillnad är också skärningen på stället.

Dvs du sitter ju mer upprätt på en motard vilket du inte gör på en sporthoj.

Joo, e ju just det som jag undrar över med rejsställens förböjda armar o knäveck, men skinnet lär väll slappa till sig lite efter användning så det funkar :D.. Och Ja det är aerodynamisk fulpuckel på det här stället också :tummenupp :hihi
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Ett sporthojsställ är ju mer allround, du kan ha det till motard också. Ett motardställ är inte så lyckat att knäskrapa med om du vill köra sporthoj igen. Att motardstället är annorlunda skuret tycker jag inte har någon större betydelse, det är ju trots allt skinn och inte en gipsform. :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top