Helställ Suzuki, töja?

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Tjenare, köpte ett begagnat Suzukiställ här om dagen, det passar men det är liite tajt. Har ingen direkt erfarenhet eftersom jag har kört allväder innan, så jag tänkte om någon har koll på om det kommer töja sig något?

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Ställ dig i duschen med det och blöt ner det ordentligt, sen sätt dig på hojen och kör tills det är torrt. Då brukar det forma sig lite bättre :)

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Ställ dig i duschen med det och blöt ner det ordentligt, sen sätt dig på hojen och kör tills det är torrt. Då brukar det forma sig lite bättre :)

Funkar det på ett beggat ställ också? I så fall kommer jag att prova. Fast nån annan får gärna vara först in i duschen...

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure

Grejen är också den att det är foder i, för komforten antar jag. Är det det i alla ställ eller bara vissa? Fungerar det även i så fall på de med foder i?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nån forma av foder finns de ju i alla ställ, men vet inte om just i de du kollat på är nått tjockare ?! Själv har jag bara ett tunt perforerat foder som extra lager mellan kroppen och stället.

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
En fråga till när vi ändå är igång. Hur ska det kännas att ha på sig? Det är som sagt mitt första ställ och är ju van vid rymliga allväders, jag skulle säga att detta är snudd på obekvämt. Jag är 178cm och väger ca 90 kg och stället är strl 52. Tycker det känns jävla tight i torson/höfterna, armarna och benen känns bra men...råd och tips till en okunnig och villrådig tack:confused::Bugar

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Många har underställ ändå så inte alltid fodret i behövs. Vissa ställ går det att plocka ut "fodret"

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
fast när det krampar i höfterna då man försöker få upp fötterna på fotpinnarna så är det i tajtaste laget..

in i duschen och kör aerobics, om du har möjlighet att få stället inoljat/infettat medan du har det på dig, gör detta och sätt dig sen på hojen och kör.. blir perfekt..

Been there done that

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...