Helsystem av?

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Valencia
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Fundera mera på om det var nån skillnad när jag är anställd där. Tänkte bara höra om någon visste innan jag säger åt han.

Sen om jag hamnar på att betala 10€ för att få det svetsat skiter jag i. Kan ju även tänkas att han köper in depåstöd till framtiden.

Klantigt gjort men nu har du ju lärt dig av det misstaget. Jag har byggt egna depåstöd och det är enkelt gjort.

Men som du ser i inlägget ovan kostar det bara 700 att köpa en uppsättning så varför inte köpa dom själv och byta däcket "privat" istället?

Väsentligt i frågan om han eller du är skyldig att betala för skadorna är ju ifall du betalade för däckbytet också, eller om du endast betalade för däcket. Om du endast betalade för däcket har han absolut ingen skyldighet att stå för kostnaden. Om du betalade för däckbytet är det inte lika självklart längre... :va Då förstår jag i alla fall din poäng.

/kokke
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
I brist på depåstöd och öglor i taket fixade jag det med en garagedomkraft och två pallbockar. Oftast får man riva av magkåpan, så fästet till bakdämparen blir fri att lyfta i. Den brukar vara platt på undersidan, är man vaksam, behöver man bara hålla i hojen med en hand samtidigt man jackar upp den. Den tål, till skillnad från avgassystemet, hojens vikt. Sen håller man i hojen samtidigt som man petar in bockarna under svingen, en på vardera sida. Kläm inga bromsslangar eller andra ömtåliga detaljer. Släpp försiktigt ned hojen på bockarna, jacka upp domkraften så den nästan tar och knacka på bockarna så den är stadig, om inte, åtgärda. Preppa bockarna med små gummibitar så att dom inte repar svingen. Har du en medhjälpare är förfarandet i princip helt riskfritt.

Men som sagt, depåstöd är väl att föredra.


Tack för det bra tipset ! Blir nog så här jag provar att gå till väga :tummenupp
Senare i vinter blir det till att bygga sig depåstöd ! (Herregud jag jobbar som svetsare, bara latmasken som spökar...):tungan :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top