Helsystem B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hej.
Imorgon skall min motor lämnas till Mototspeed för uppborrning, portning, kam, högre komp osv.
Har idag Youshi slipon på den. Antar att jag borde minst ta bort "katten" och dit med nytt mellanrör, eller helst dit med ett helsystem.
Hittar varken det ena eller andra. Är det någon som har förslag? Kan Busans helsytem passa? Modda luftburken är kanske också något jag borde fixa? Hur i så fall?

Mvh
Patrik

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Jo, det kanske de kan. Men finns det andra lösningar än att de gör det så skulle det inte vara fel.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
De som uppenbarligen ska göra ett gigantiskt ingrepp i din motor kanske kan bidra med lite tips? Jag menar du ska ju ändå ge dem tjugo lax typ minst

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Att ta bort katen ger på sin höjd en kvarts häst, mindre, myckte mindre, än att ha en ren å välsmord kedja.
Annars håller jag med Chronic, dom borde ju kunna den biten också!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
De som uppenbarligen ska göra ett gigantiskt ingrepp i din motor kanske kan bidra med lite tips? Jag menar du ska ju ändå ge dem tjugo lax typ minst
HA HA HA,20 lax o motospeed i samma mening:D Det kostar det att e-maila dom ungefär.:tungan Toppjobbet o kammar lär lätt gå loss på dom pengarna.Lägg till 10000 för kolvsats+viktjustering av dom+borrning.Sen kommer dom sedvanliga förslagen -"när den ändå är isär så borde du.......lådan.......o veven.......o kopplingen..........helsystem.........m,m m,m.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tråkigt med folk som skiter i sin egen startade tråd.

Var väl ett moppefuckotroll med konstig fantasi eller nåt...

gsxr1100

black devil
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
hayabusa turbo2000 suzuki gsxr1100
bytt ut hull i filterboks til 54mm ,stora filterboks modden. et hel anlegg tror jeg du kan lage selv hvis du har tilgang på rørbøyer.ang cat ikke mye å hente der,juster opp bensin pumpe så den gir mer bensin.monter en motar tror det var det den het justerer selv blanding etter hver kjøretur
lykke til

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Läste en mc-blaska idag och några tjommar hade gett han 1500cc, portad topp och högre komp. Det gav 202 hk på bakhjulet. Förjävla bra ökning!

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj

Vad vill du jag ska säga?

Motorn är på Moto Speed.

Jag har som mål i vinter att få ut dryga 200 på hjulet. Och det hoppas jag de "trollar" fram.

Blir Busans grenrör, och har en klok "turboman" som vill hjälpa mig att få ihop det utan "kat" med mina Yoshiblås.

Moppefucko eller inte... Läser iofs gärna många trådar även på moppenet :pannkyss

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Jag är lite nyfiken på vilket inlägg "Chronic" tyckte vara värt att över huvud taget kommentera. Ingen hade ju något helsystem att rekommendera.....

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj

Vill du se den finaste B-kingen i landet just nu ( i mitt tycke), så kan du svänga förbi Din MC i Väsby. Men motorn tror jag är urplockad :tuttar
Så nästa år, är den både vackrast och troligen vassat (iaf med sugmotor). Möjligt att han som bröt kroppen i våras gör något riktigt häftigt med turbo i vinter. Vilket i så fall vore grymt.

Jag är lite nyfiken på vilket inlägg "Chronic" tyckte vara värt att över huvud taget kommentera. Ingen hade ju något helsystem att rekommendera.....

Finns tyvärr inget, har snackat med några i Helsingborg som bygget en B-King.
Fick iaf bra tips. Finns ju till Busan -08... Blir ett sådant, Andersson har lovat att få ihop det med "blåsen". Luftburken ska vi avakta med.
Så allt kommer att lösa sig tror jag.:tummenupp

Ojoj nu blir inte mor glad.

Jeppe.
Nu är du bara tyst hemma....
Detta är nästan gratis! :D
Om du är tyst så får du du dubbel månadspeng nästa månad.:pannkyss

Att ta bort katen ger på sin höjd en kvarts häst, mindre, myckte mindre, än att ha en ren å välsmord kedja.
Annars håller jag med Chronic, dom borde ju kunna den biten också!

Kan vara det som gör den 200 :tungan

HA HA HA,20 lax o motospeed i samma mening:D Det kostar det att e-maila dom ungefär.:tungan Toppjobbet o kammar lär lätt gå loss på dom pengarna.Lägg till 10000 för kolvsats+viktjustering av dom+borrning.Sen kommer dom sedvanliga förslagen -"när den ändå är isär så borde du.......lådan.......o veven.......o kopplingen..........helsystem.........m,m m,m.

Är bra om de jobbar med merförsäljning.:tummenupp

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Vad vill du jag ska säga?

Motorn är på Moto Speed.

Jag har som mål i vinter att få ut dryga 200 på hjulet. Och det hoppas jag de "trollar" fram.

Blir Busans grenrör, och har en klok "turboman" som vill hjälpa mig att få ihop det utan "kat" med mina Yoshiblås.

Moppefucko eller inte... Läser iofs gärna många trådar även på moppenet :pannkyss

Sorry, löjligt inlägg från min sida. Hoppas du får fart på hojen:tummenupp

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Läste en mc-blaska idag och några tjommar hade gett han 1500cc, portad topp och högre komp. Det gav 202 hk på bakhjulet. Förjävla bra ökning!

Det er mitt prosjekt den B-Kingen med 1500 kubikk.

Motoren er laget med 1 mål for øyet og det var NØYAKTIG 200 hk og ikke mere.
For å få det med standard kammar må man ha mere kubikk og 1507 er passe :)

Mankan få 200 hk med 1440 sats også og std kammar men da må man sette lobesenter til 108-109grader og da får man mindre på mellomregister.

Ser at SUPERBIKE endelig har sin Supercharger Boost-king på dynoen. Min 1507 har MYE mere hester helt til 8000 rpm og helt ærlig så er det jo under 8000rpm man oftest er med en naken sykkel.

Håper trådstarter lykkes med sin B-King men at det blir dyrt fra Motospeed... ja det blir det :)

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Sorry, löjligt inlägg från min sida. Hoppas du får fart på hojen:tummenupp

Det är lugnt.
Ja, jag hoppas också få till hojen på det sätt jag önskar..:tummenupp

Det er mitt prosjekt den B-Kingen med 1500 kubikk.

Motoren er laget med 1 mål for øyet og det var NØYAKTIG 200 hk og ikke mere.
For å få det med standard kammar må man ha mere kubikk og 1507 er passe :)

Mankan få 200 hk med 1440 sats også og std kammar men da må man sette lobesenter til 108-109grader og da får man mindre på mellomregister.

Ser at SUPERBIKE endelig har sin Supercharger Boost-king på dynoen. Min 1507 har MYE mere hester helt til 8000 rpm og helt ærlig så er det jo under 8000rpm man oftest er med en naken sykkel.

Håper trådstarter lykkes med sin B-King men at det blir dyrt fra Motospeed... ja det blir det :)

Aha, så det är 1500 cc i din hoj? Blir bara 1440 i min.
Och dyrt blir det säkert, men allt är dyrt här i livet. Har iaf slutat snusa efter 25 år, så jag får väl spara de pengarna till Moto Speed.:)

Last edited:

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Det er mye billigere å lage en 1440 enn en 1507.
Når man lager en 1507 må man ha ny vevaxel med lengre slag ( 68 mot 65 ) nye lager og i mitt tilfelle har jeg nye vevstaker med 20mm kolvbult ( det var ingen kolvar med 18mm kolvbult å få tak i når jeg begynte dette prosjektet så da brukte jeg Hayabusa kolvar med 20mm kolvbult ).

Så har jeg ny ”hi-flow”oljepumpedrev og forsterkede sylinderdrastenger , begge deler kanskje overkill men når man først har motoren i biter.

På toppen kommer prisen for å ta motoren ut av rammen og demontere den.

Så å gå fra 1440 til 1507 koster sikkert 20000kr… = ikke verd pengene men det ser bedre ut med 1507 enn 1440 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Det er mye billigere å lage en 1440 enn en 1507.
Når man lager en 1507 må man ha ny vevaxel med lengre slag ( 68 mot 65 ) nye lager og i mitt tilfelle har jeg nye vevstaker med 20mm kolvbult ( det var ingen kolvar med 18mm kolvbult å få tak i når jeg begynte dette prosjektet så da brukte jeg Hayabusa kolvar med 20mm kolvbult ).

Så har jeg ny ”hi-flow”oljepumpedrev og forsterkede sylinderdrastenger , begge deler kanskje overkill men når man først har motoren i biter.

På toppen kommer prisen for å ta motoren ut av rammen og demontere den.

Så å gå fra 1440 til 1507 koster sikkert 20000kr… = ikke verd pengene men det ser bedre ut med 1507 enn 1440 

Okey.
Men nu är 1440 beställt, så vi får stanna där denna gång. Jag hoppas iaf att det ska gå att knäcka 200 hk på slangen, även om det kanske bli på håret..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept