Guido skrev:Om man ska byta helsystem behöver man göra några inställningar i motorn eller är det bara att skruva på och köra sen?
Det är en husaberg 650 03
Yasha skrev:Om du orkar leta, så finns det uppgifter om bänkning av min 03a med FP-system nå'nstans i mitten avHeda Fanclub-tråden. (Jag antar att sökfunktionen blir ypperlig att använda) Om du blir nå't klokare på det.
Körde för övrigt endast med större huvudmunstycke (200)
Guido skrev:Om man ska byta helsystem behöver man göra några inställningar i motorn eller är det bara att skruva på och köra sen?
Det är en husaberg 650 03
Kan det inte vara lite annorlunda om man har en Dell'Orto eller en Keihin??? Eller har det mer med individuella exemplar och kombinationer att göra än speciella modeller och/eller årsmodeller?420 skrev:Nej det är inte alltid tvunget att göra några justeringar på ex. förgasaren.
Jag och fler med mig kör orginalbestyckning även efter att vi monterat FP alt. Akrapovic.
Akra-helsystemen är eg. bara till 650n. Det skiljer lite i höjd p åcylindern mot de mindre modellerna så det blir inte den tokfina passningen till en 400 men med lite lagom våld så går de säkert.techern skrev:Vet ni om det fins Akrapovic slipon eller helsystem for FE400?
Inte jag dock...Supermoto skrev:GHOST tog nån hundring för att svetsa det och nu är det tokfint igen...
Yasha skrev:Kan det inte vara lite annorlunda om man har en Dell'Orto eller en Keihin??? Eller har det mer med individuella exemplar och kombinationer att göra än speciella modeller och/eller årsmodeller?
/ Vera (som egentligen borde hålla tyst, men är lite nyfiken)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|