Helsystem vs slipon vs halvsystem

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
RoDe skrev:
Ni som köper tillbehör till hojen från ebay. Hur betalar ni?

Har hittat ett Yoshimura Zyclon slipon helt nytt till min R6 för 200$ på ebay. Har hemsidan till företaget i USA. Kan man maila dom istället?
Jag använder PayPal, väldigt smidigt. Du ansluter ditt visa-kort eller liknande till paypal-kontot. Kolla även vilka betalningsmetoder som säljaren vill ha betalt via.

RoDe

[rodde]
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
EX. Yamaha R6
Ninja 9R skrev:
Jag använder PayPal, väldigt smidigt. Du ansluter ditt visa-kort eller liknande till paypal-kontot. Kolla även vilka betalningsmetoder som säljaren vill ha betalt via.

Okey. Jag har aldrig beställt grejer till hojen från utlandet. Kan företag från utlandet skicka via postförskott?

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
RoDe skrev:
Okey. Jag har aldrig beställt grejer till hojen från utlandet. Kan företag från utlandet skicka via postförskott?
Vet ej, men jag tror de flesta utländska företag vill ha betalt innan de skickar.

RoDe

[rodde]
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
EX. Yamaha R6
Ninja 9R skrev:
Vet ej, men jag tror de flesta utländska företag vill ha betalt innan de skickar.

Är företagen tvungna att sälja fast produkten klubbas till ett skambud?

Hur fungerar paypal?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ninja 9R skrev:
Jag fick hem det för ca 1 månad sen. Värdet på innehållet och "gift" står på adresslappen på paketet (se bifogad bild). Det är dock ingen garanti att det slinker igenom tullen bara för att det är förkryssat som gåva. Oftast medföljer en följesedel i paketet med de korrekta siffrorna som tullen kan vara intresserad av om de öppnar paketet... :gnissla

Tullen gillar att öppna paket, iaf när paketen är till mig... :huvet

Det bästa är om man kan få dom att låta bli att lägga i någon lapp där värdet framgår, men ibland är det svårt att få dom att fatta det!

EDIT: det blev mycket "dom"...

Last edited:
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Hindle Har lösa mellan rör både Highpipe och Std-dragning kostar runt 1000kr för ett sånt löst rör, sen kan man ju använda vilken ljuddämpare man vill med lite modd.
Blir ju betydligt snyggare änn bolton...

Gixxer Jonas skrev:
TRS är mer "standard" tyngre och tystare än RS3 vad jag har hört.

Någon som vet om det finns "race"-mellanrör av någon sort som passar ett standard "bolt on" fäste?

Annars blir det väl ebay. Verkar kanonbilligt.

doppsko

Danne
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster S4
Enligt konsumeteuropa.se så kvittar det om varorna skickas som gåva eller inte. de skall tullas o momsas allafall.

"Gåvor
Grundregeln är att du betalar tull och mervärdesskatt på alla varor som kommer till Sverige från ett land utanför EU. Det gäller oavsett om det är ett köp eller en gåva.

Hur mycket du ska betala i tull och mervärdesskatt är beräknat på gåvans värde, inklusive kostnader för frakt, eventuell försäkring och fraktbolagets administrations- och expeditionskostnader. Dessa kostnader ingår i ”tullvärdet”. Om avsändaren inte har angett värdet för gåvan, finns det alternativa sätt att beräkna tullvärdet. I de fall gåvans totala värde inte överstiger 500 kr behöver du inte betala tull och mervärdesskatt."

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Det bidde ett Yoshi RS-3 hel från Ebay.
4250 + frakt.

Tackar för tipsen, för nu hinner jag om er innan knicken på Sviestad

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...