Video Helt egengjord sommarfilm med hoj

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Nice fan. å du varvar ända till 10k med en gång såg jag!! ;-) (med tanke på din "måste våga varva" tråd?) Ahaha:tuttar:tummenupp

Ohja =) Det har släppt. kör även 150km/h på 2an (varvstopp) Kul att någon kommer ihåg :tummenupp

Det var rätt skönt att de släppte för de blev mycket roligare o köra, inte bara att jag går på högre varv men jag är berädd på de knappa 100hk hojen har att ge och den känns väldigt snäll må jag säga :tuttar

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Ohja =) Det har släppt. kör även 150km/h på 2an (varvstopp) Kul att någon kommer ihåg :tummenupp

Det var rätt skönt att de släppte för de blev mycket roligare o köra, inte bara att jag går på högre varv men jag är berädd på de knappa 100hk hojen har att ge och den känns väldigt snäll må jag säga :tuttar

Härligt för dig! Klart det är jävligt gött att släppa loss hestarna lite men få inte Hybris bara, för de är jääävligt lätt! ;-)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Härligt för dig! Klart det är jävligt gött att släppa loss hestarna lite men få inte Hybris bara, för de är jääävligt lätt! ;-)

Jag skall försöka =) Nu är de ju hojen ej brukbar då den är i sverige och jag i polen så kommer nog hinna glömma mycket inför nästa säsong, men förhoppningsvis så kommer jag komma igång lättare nästa år då jag nu har 600mil i kroppen och en del minnen :rolleyes:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag gillade kameravinklarna, tyckte däremot att musiken var lite för tam, dock bättre en de klassiska pop-rock- och dubstep-låtarna folk här på sporthoj.com envisas med att använda i sina egna filmer.

Är rätt säker på om du nu skulle använt en pop-rock-låt att du skulle fått beröm för "bra musikval" här i tråden :tungan

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag gillade kameravinklarna, tyckte däremot att musiken var lite för tam, dock bättre en de klassiska pop-rock- och dubstep-låtarna folk här på sporthoj.com envisas med att använda i sina egna filmer.

Är rätt säker på om du nu skulle använt en pop-rock-låt att du skulle fått beröm för "bra musikval" här i tråden :tungan

Det skall läggas på minne inför nästa låt jag gör. Pop-rock tycker jag ju är helt okej och det kanske uppskattas mer av andra. Måste bara se till o skaffa lite bättre kablar för inspelning. men sådana låtar håller jag redan på med, dock kommer jag behöva bygga layer på layer. Den här låten är "live" inspelning utav mig, tyvärr med dåliga kablar/inspelnings enhet.

tackar ödmjukast :tummenupp

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Trevlig video och bra klippt men fixa ett par nya VST-synthar. Rätt pruttigt ljud i videon :p

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Trevlig video och bra klippt men fixa ett par nya VST-synthar. Rätt pruttigt ljud i videon :p

Det är nog sladdarna som gör det =) När jag väl spelar via hörlurar så låter det schyst i kvalite. Men Skall se vad jag väl kan göra när jag kommer hem till mina andra synthar. måste säga att min korg triton från 1996 har bättre ljud än min yamaha mm6. dessutom har den fler ljud.

Tack för att du gillade klippen och videon i alla fall =)! Det är väl mest ljudet som måste göras något åt inför framtiden och kanske se över ett eller annat klipp i videon.

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Tror du att jag måste spela in i 700p å 60fps för att kunna göra slowmotion eller går det med 30fps filmen?

Jag håller med, kunde ha kortat ner "original delen" för ffw en sådär 30sekunder. totalt var den 2.28 sekunder och spelades i 579% fart Ska se va jag kan göra åt saken. det var mest bara det att jag ville ha med en ffw mot slutet då även låten går med uttoning. Så jag har försökt o klippa till videon så de passa till låten, dvs när jag kör en slinga och börjar en ny så passar jag på att dra in en ny vinkel. och hälst så att de kommer på någon ton som utmärker sig lite mer, om de var en lång ton tänkte jag då blir det lång fade och om de var kort så blir de kortare fade (in o ut)

Bra film och snygga vinklar och att du har fler än ett läge är bra! Som en skrev innan så har du ett bra "rå" mtrl att jobba på! Dock är musiken sämre och saknar tempot för att motsvara det som sker i filmen.
Dock så kan du lägga in vilken musik du vill, men problemet är när man laddar upp på youtube då kan man hindras lägga till en annan låt pga rättigheterna. ( vilket jag fick :huvet )

Har själv GoPro och kan säga att skippa deras program och skaffa ett bättre! Har du Mac så använd iMovie mycket mycket bra för amatörer! Annars finns Adobe ..... För pc som funkar för en bra peng.
Du kan även om du filmar i 60fps göra slowmotion!

Fortsätt med lekamdet!! När du väl fastnat så är det hur kul som helst:banana

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Bra film och snygga vinklar och att du har fler än ett läge är bra! Som en skrev innan så har du ett bra "rå" mtrl att jobba på! Dock är musiken sämre och saknar tempot för att motsvara det som sker i filmen.
Dock så kan du lägga in vilken musik du vill, men problemet är när man laddar upp på youtube då kan man hindras lägga till en annan låt pga rättigheterna. ( vilket jag fick :huvet )

Har själv GoPro och kan säga att skippa deras program och skaffa ett bättre! Har du Mac så använd iMovie mycket mycket bra för amatörer! Annars finns Adobe ..... För pc som funkar för en bra peng.
Du kan även om du filmar i 60fps göra slowmotion!

Fortsätt med lekamdet!! När du väl fastnat så är det hur kul som helst:banana

Javisst är det kul, och just för att man inte får sno annans musik så gör jag helt egen (när man ändå har intresse och en del instrument färdigheter). Såg att man kunde Sno gratis låtar utav youtube om man ville, men jag känner för att göra något eget istället för att ha samma låtar som alla andra.
Jag skall se vad jag kan göra åt tempo, det får nog bli en helt ny låt känns det som. denna låten är lite lugnare, kanske mer något som passar för att visa mc utan våldsamma acceleration men även visa miljöer omkring.

Då måste jag filma mer material för jag har endast högsta upplösningen samt 30fps

Under vintern skall jag försöka få tummen ur röven och tillverka mer fästen, fästen som jag tänkte tillverka under sommaren men de blev inte av. Fästerna (i alla fall ideerna) är snodda men jag kommer att göra egna varianter utav de hela om man så säger.

Kollde på ditt klipp, de var rätt skönt. Dock har jag inge bra saker för att spela in gitarr och man får inte riktigt de gitarr ljuden med synthen (dock med min korg triton kan jag får ett helt otroligt solo gitarr ljud, måste försöka göra något med det, låter som en Riktig gitarr).

tack för kommentar och kritik =) Det uppskattas! :tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Forskade lite i min Keyboard (synth) och såg att den hade en USB port. Det fick mig osökt att gå in på internet och söka på yamaha mm6 usb. och då kom jag in på en utsökt sida som berättade att om man har en Dubbel USB kabel så kan man koppla den dIreKt till datorn. =) Har laddat hem Yamaha programvara för macbook pro från 2012 (vet ej vilket OS-X det är men tog nyaste). Och nu är det bara o Jaga efter en sådan kabel och de tycker jag borde finnas på Saturn eller mediamarkt (Har båda butikerna inom 10minuters räckvidd) Då kanske jag kan börja spela in bra ljud innan jag kommer hem till sverige och får hämtat en Midi-usb kabel =)

Då kanske jag kan försöka åtgärda lite saker och kanske göra samma film igen fast med bättre ljud =) Får se när jag kan uppdatera det hela =)
:rofl

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Filma med 720p det räcker gott om du inte ska göra större produktioner!

Iofs. När jag kollar på video på youtube är det sällan mer än 720p, 1040p brukar vara så problematiskt trots extremt snabb uppkoppling. (Antar att de har o göra med youtube).

Men jag funderar på om man skulle ta o tjöpa mer kameror, men gopro är så dyrt om man skall ha många. kanske finns någon bra men billig (å liten) variant som man kan ha för att bara spela in i lite coola vinklar under samma "tid".

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!