helt ny på MC

Brandtieng

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
.
Tjenare allesammans, då hade man reggat sig här då. Suttit o kollat på sidan sen man började bli lite sugen på att ta kortet, vilket va typ förra sommarn. Så tog man en intensivkurs nu i början mot sommarn och här sitter man med färskt kort, 1 vecka gammalt typ :yoparty .

Nu äre bara leta hoj :tummenupp . Kollat in några modeller som skulle kunna passa, zx-6r, cbr600 och en hornet 600. Om någon vet något som får nån av dessa hojjar att sticka ut ur mängden får ni gärna skriva de, eller för och nackdelar, är som sagt helt ny på allt va som gäller MC. Även om nån av dom går bättre strypt än nån annan, ah allt som kan vara bra o veta, tack iaf för mig o hoppas ni har en härlig säsong med mycke hojåkande!

//Christofer

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
Gratulera till kortet:tummenupp har själv en hornet som första hoj är helnöjd med den :banana men
håller med svårt att välja i den klassen finns mycket att välja på :va
hade många sömnlösa nätter innan jag kom fram till en horny:tungan

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Så tog man en intensivkurs nu i början mot sommarn och här sitter man med färskt kort, 1 vecka gammalt typ :yoparty .

Nu äre bara leta hoj :tummenupp . Kollat in några modeller som skulle kunna passa, zx-6r, cbr600 och en hornet 600. Om någon vet något som får nån av dessa hojjar att sticka ut ur mängden får ni gärna skriva de, eller för och nackdelar, är som sagt helt ny på allt va som gäller MC.
//Christofer

Välkommen! :)

Jag gjorde som du, tog lappen förra hösten och köpte mig en ny (nästan) ZX-6R. Jag är helnöjd med hojen och den känns bra, FÖR bra och köra så jag tar det väldigt lugnt...klart ibland så kommer det tillfällen när man inte kan låta bli och gasa :D

Som sagt..Kan ej tala om vad du ska ha för hoj, mycket är upp till dig, vad du gillar och hur du kommer köra.

Så ut och hitta en hoj och ha kul! :tummenupp

Brandtieng

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
.
Tackar för båda svaren, nu blire ut o leta reda på vilken av dom man trivs bäst med, så hoppas jag att man har en hoj inom snar framtid :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...