Helvete, säsongen har knappt börjat!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Man börjar redan bli skraj faktiskt...och jag har inte ens fått mitt A-kort än... :eek:

Någon som kände personen?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Som sagt, kör med förstånd så blir det åtminstonde färre dödsrunor, men det ser ut att bli det värsta året på länge iaf om vädret blir bra i sommar.
Attityden hur man ska/måste köra blir sämre och sämre med åren.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Precis

Kolla bara på mig, Ja hade tur.
Åkte av för 9 månder sen. Punktering framdäckvurpa. Inte kul. Gick inte fort men d kan tokatill sig ändå.
Har denna vecka börjat jobba halvtid,slutat med all typ av träning ja tränade Shooto o styrka 5-6 gånger i veckan,löpte vackra dagar o va "aktiv"

Nu får ja vara glad om ja orkar stå i en butik i 4 tim o träna sjukgymnastik samma dag. Hoj har ja en ny för d tycker ja om alldeles för mycke för att låta bli. Vi får se om d blir så mycke åka av iår,men nån gång hoppas ja kunna ta den till brostugan o känna atmosfären.

Man kan ju inte åka omkring o tänka på hur "illa" d kan gå om man åker av,men man kan ju tänka till lite då o då, Tänka ÅT alla andra i trafiken. O skita i o köra mellan bilarna på ett hjul.

Kör försiktigt! O lycka till :tummenupp

Mvh Henrik

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kom en dåre o körde om mig igår på en 70 väg med skymd kurva i full sula.
Hade det kommit en bil hade han inte haft en chans att komma undan.
Fattar fan inte vad vissa tänker med :kocko

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
HAYABUSAHENKE skrev:
Kolla bara på mig, Ja hade tur.
Åkte av för 9 månder sen. Punktering framdäckvurpa. Inte kul. Gick inte fort men d kan tokatill sig ändå.
Har denna vecka börjat jobba halvtid,slutat med all typ av träning ja tränade Shooto o styrka 5-6 gånger i veckan,löpte vackra dagar o va "aktiv"

Nu får ja vara glad om ja orkar stå i en butik i 4 tim o träna sjukgymnastik samma dag. Hoj har ja en ny för d tycker ja om alldeles för mycke för att låta bli. Vi får se om d blir så mycke åka av iår,men nån gång hoppas ja kunna ta den till brostugan o känna atmosfären.

Man kan ju inte åka omkring o tänka på hur "illa" d kan gå om man åker av,men man kan ju tänka till lite då o då, Tänka ÅT alla andra i trafiken. O skita i o köra mellan bilarna på ett hjul.

Kör försiktigt! O lycka till :tummenupp

Mvh Henrik

jag tycker att jag har så pass bra kontroll på trafiken runt om kring mig så att jag inte ska behöva bli inblandad i olyckor(även om jag kör jävligt fort). det som jag är så jäkla rädd för är såna saker som du har råkat ut för. att något ska paja på hojen när man ligger och pressar. här om dagen låg jag och pressade 200+ på en vajerräckesväg och det enda jag tänker på är "hoppas inte kedjan går av och låser bakhjulet". det är såna saker man inte kan göra något åt. när jag kör så känns det oftast som att ifall jag får en däckexplosion eller ifall kedjan går av och låser bakhjulet, så är jag till 99% säkerhet köttfärs.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
bmwjohan skrev:
jag tycker att jag har så pass bra kontroll på trafiken runt om kring mig så att jag inte ska behöva bli inblandad i olyckor(även om jag kör jävligt fort).
Tror du på det där själv? Risken är att du får ett bryskt uppvaknande, när verkligheten kommer ikapp dig. Ett minimalt skitmisstag räcker, från dig eller en med(mot)trafikant.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
bmwjohan skrev:
jag tycker att jag har så pass bra kontroll på trafiken runt om kring mig så att jag inte ska behöva bli inblandad i olyckor(även om jag kör jävligt fort). .....

Det där är så jävla dumt sagt det är skrämmande. Av hänsyn till dina närstående så bör du lösa körkortsboken en tio gånger till för tydligen har du inte lärt dig något. Fokusera speciellt på saker som riskbeteende och grejer...

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
bmwjohan skrev:
jag tycker att jag har så pass bra kontroll på trafiken runt om kring mig så att jag inte ska behöva bli inblandad i olyckor(även om jag kör jävligt fort). det som jag är så jäkla rädd för är såna saker som du har råkat ut för. att något ska paja på hojen när man ligger och pressar. här om dagen låg jag och pressade 200+ på en vajerräckesväg och det enda jag tänker på är "hoppas inte kedjan går av och låser bakhjulet". det är såna saker man inte kan göra något åt. när jag kör så känns det oftast som att ifall jag får en däckexplosion eller ifall kedjan går av och låser bakhjulet, så är jag till 99% säkerhet köttfärs.
Med några modifikationer så skulle jag kunna hålla med. Som rutinerad MC-förare kanske man inte i första taget gör samma dundertabbar och felbedömningar som nya körtkortstagare gör. Det finns dock så oändligt mkt fler faktorer än pajande kedjor som står utanför ens kontroll. Älgar kan stå bakom krönen, bilar kan svänga ut rakt framför en, oljefläckar eller rullgrus kan dycka upp från ingenstans mitt inne i skarpa kurvor osv. osv.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
bmwjohan skrev:
jag tycker att jag har så pass bra kontroll på trafiken runt om kring mig så att jag inte ska behöva bli inblandad i olyckor(även om jag kör jävligt fort).

Du tror att det inte spelar nån roll om nån dåre dyker ut framför dig så du har 5meter på dig att bromsa från 150-0km/h är något att bry sig om då? Det spelar ingen roll hur bra koll du tror dig ha, det finns oavsett hur bra/dålig koll man har alltid andra "människor" i trafiken som har glömt ögonen på bordet hemma och kör därefter. Så om du fortsätter att tänka så lär du sitta smetad mot en bil framöver vilket verkar onödigt. Förutsätt att folk gör dumma saker och kör därefter. Kom inte och säg att "jomen jag ser ju om dom ska göra si o så" för det gör man inte alltid. Jag VET av erfarenhet att folk kan göra saker om man inte tror. T.ex. stå och blinka för att köra över vägen, vänta på att bilar skall passera men när en hoj (jag) kommer då fan ska idioten köra över vägen mitt framför mig vilket givetvis resulterar i en krock. Tänk om jag vid det tillfället hade kört fort bara för att jag trodde att jag hade koll på trafiken?

LalleBalle

Guest
HAYABUSAHENKE skrev:
Man kan ju inte åka omkring o tänka på hur "illa" d kan gå om man åker av

Ja, det är sant.

Sen finns det gånger då jag har valt att gasa på mer och ta den risken med att kanske vurpa. När jag gjort det så har det varit på BANA :fakta

Okej, om man själv vill utsätta sig för fara, men i trafiken så är man inte själv!
Jag kan fatta hur arg man skulle bli när någon bil gör ett fel pga av att den körde för fort eller över sin förmåga och man kör in i sidan på den.

När man kör båge så ingår det att oftast köra åt alla andra trafikanter på vägen. Vi är mest oskyddade och har en större risk. Vi får ta det större ansvaret automatiskt. FAST att alla ska ha ett lika stort ansvar :fakta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
En sak att tillföra det hela bmwjohan är ingen erfraen hojförare, det kan vi väl slå fast direkt, vad jag förstår sitter han på sin första snabbare hoj.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
bmwjohan skrev:

En sådan inställning förutsätter ju att alla andra i trafiken kör felfritt och inte gör misstag. Men för all del, kör 200 du och förvänta dig inte att nån gör en oväntad vänstersväng. För det har ju aldrig hänt någon.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
bmwjohan skrev:
Ännu ett lysande fint skrivet inlägg....

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
När jag åker mc idiotförklarar jag alla andra som är i trafiken dvs man räknar alltid med u-svängar osv detta är ett bra tips som klarat mig från många tillfällen då det hade kunnat slutat i asfalten.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras