HELVETES JÄVLA försäkringsbolag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Mc & bilsport)

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Just nu hatar jag Mc & bilsport försäkringar!!!!! :fatta!

Jag fick ju min hoj stulen den 12/7 och har fortfarande inte sett till några pengar...

Nu idag så ringde farsan... (hojen stod på honom).. och säger att han pratat med försäkringsbolaget.. och dom jävlarna säger att han inte kan få några pengar för den stulna hojen!! :mad: För att få nått så måste han KÖPA en hoj, och så får säljaren skicka fakturan till försäkringsbolaget! Farsan vill inte köpa nån hoj och ha den stående på sig mer, så jag har ju köpt en och ställt på mig för nån månadsen. Och eftersom farsan inte vill ha nån ny hoj så blir det inga pengar från försäkringsbolaget!!! :6surkart

Så nu måste han (jag) köpa en hoj som bolaget betalar.. sen sälja den!! :huvet

Får se hur jag löser det hela...?

Ingen som vill sälja sin hoj till min farsa och sen köpa tillbaka den!? (jävla krångel)

:trött

EDIT: Jag bör nog tillägga att hojen har varit parkerad hos pappa under längre tid än den varit hos mig!(11 månader hos pappa, 1 månad hos mig) Och detta vet försäkringsbolaget om! Så visst är det väl kanske skenförsäkring.. men det verkar vara OK med försäkringsbolaget eftersom de tyckte att det är rätt om hojen står försäkrad på den som har den mest! + att den står på en BAS försäkring, så vem som helst får köra den!

:3freak

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Nisse977 skrev:

Ingen som vill sälja sin hoj till min farsa och sen köpa tillbaka den!? (jävla krångel)

Fel ställe att ställa en sån fråga på, var glad om du kommer undan utan en massa hat-PM :D

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Men vänta nu?? Hade du skenförsäkrat? :va

Vad är det "vi" har sagt om det egentligen??? :fiskmås

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
Det är visst inte bara fördelar med att skena... Nävars jag ska inte moralisera och strö salt i såren. Tråkigt att dom vill lösa det på det sättet men jag hoppas att det löser sig för dig så fort som möjligt.

/Shag

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Pinky skrev:
Fel ställe att ställa en sån fråga på, var glad om du kommer undan utan en massa hat-PM :D

Ohhh, det behövs nog inte. Han straffar nog sig själv så bra. Detta var ju faktiskt ett lite otippat resultat av skenförsäkring.

Edit: glömde :corn

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Den här tråden kan man nog äta mycket popcorn till :corn

knäcker upp en bira också ;)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Rätt listigt av f-bolaget... tvinga försäkringstagaren att skaffa sig likadant f-objekt igen...
Tänk va smart det är att äga det man ska försäkra och köra.

:corn

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Dumt kanske, men jag tycker synd om dig endå!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(

Måste ju bli av med "popcornoskulden" nån gång

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Iofs, din farsa kan köpa min hoj om jag får ett sjysst kompispris när jag ska köpa tillbaka den sen (i vår) :tummenupp

Edit: Är det inte rätt löjligt med enstaka popcornsmileys?

HanneZ

Guest
Ja detta kan väl ses som en lärdom!

Men jag fattar inte? Det hade väl varit samma regler om den stått på dig? Om dom nu ska bevisa skenförsäkringen blir det ju jobbigt eftersom den blev stulen och du t.ex. inte omkull på den?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det är så bolagen hanterar det.

Detta pga av alla "fejkade" stölder. Så det är självklart att bolagen är tvugna att göra något åt det hela. Jag förstå dom med tanke på alla FB som förekommer.

Visst är det tufft. Kanske skulle ni läst vilkoren innan så ni visste vad som gäller.

Det jag dock tycker är värst är att bolagen inte betalar en ny i vad hojen står i enligt handlare. Utan drar av på priset.

Vårt bolag sa att dom gick efter listpriset och gav ett bud på mycket mindre än listpriset. Då påpeka vi det och dom hävda att dom visst betalar ut enligt det. Bad dom då kolla en gång till med handlarna och det pris vi fått veta. Dom kollar och visar att vi har rätt, men då helt plötsligt betalar man inte ut efter listpris, utan sätter ribban 4000 under.

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
oFFkeFF skrev:
Den här tråden kan man nog äta mycket popcorn till :corn

knäcker upp en bira också ;)

Jag med, jag knäcker nu min andra... :D

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Nisse977 skrev:
Just nu hatar jag Mc & bilsport försäkringar!!!!! :fatta!
Jag fick ju min hoj stulen den 12/7 och har fortfarande inte sett till några pengar...
Nu idag så ringde farsan... (hojen stod på honom).. och säger att han pratat med försäkringsbolaget.. och dom jävlarna säger att han inte kan få några pengar för den stulna hojen!! :mad: För att få nått så måste han KÖPA en hoj, och så får säljaren skicka fakturan till försäkringsbolaget! Farsan vill inte köpa nån hoj och ha den stående på sig mer, så jag har ju köpt en och ställt på mig för nån månadsen. Och eftersom farsan inte vill ha nån ny hoj så blir det inga pengar från försäkringsbolaget!!! :6surkart
Så nu måste han (jag) köpa en hoj som bolaget betalar.. sen sälja den!! :huvet

Är det här ett skämt?
Sluta skoja nu för jag tror nästan det är sant!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...