HELVETES JÄVLA försäkringsbolag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Mc & bilsport)

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Att du bara får ut ett öre är en synd o skam! :4skrika :zpy
Pröjsar själv 1100kr/mån halv.. och bara tanken på att mina pengar går till att finansiera din nya hojj gör mig så förbannad :huvet

Nisse977 skrev:
Just nu hatar jag Mc & bilsport försäkringar!!!!! :fatta!

Jag fick ju min hoj stulen den 12/7 och har fortfarande inte sett till några pengar...

Nu idag så ringde farsan... (hojen stod på honom).. och säger att han pratat med försäkringsbolaget.. och dom jävlarna säger att han inte kan få några pengar för den stulna hojen!! :mad: För att få nått så måste han KÖPA en hoj, och så får säljaren skicka fakturan till försäkringsbolaget! Farsan vill inte köpa nån hoj och ha den stående på sig mer, så jag har ju köpt en och ställt på mig för nån månadsen. Och eftersom farsan inte vill ha nån ny hoj så blir det inga pengar från försäkringsbolaget!!! :6surkart

Så nu måste han (jag) köpa en hoj som bolaget betalar.. sen sälja den!! :huvet

Får se hur jag löser det hela...?

Ingen som vill sälja sin hoj till min farsa och sen köpa tillbaka den!? (jävla krångel)

:trött

Last edited:

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Nisse977 skrev:

Jag fick ju min hoj stulen den 12/7 och har fortfarande inte sett till några pengar...

Nu idag så ringde farsan... (hojen stod på honom).. och säger att han pratat med försäkringsbolaget.. och dom jävlarna säger att han inte kan få några pengar för den stulna hojen!! :mad: För att få nått så måste han KÖPA en hoj, och så får säljaren skicka fakturan till försäkringsbolaget! Farsan vill inte köpa nån hoj och ha den stående på sig mer, så jag har ju köpt en och ställt på mig för nån månadsen. Och eftersom farsan inte vill ha nån ny hoj så blir det inga pengar från försäkringsbolaget!!! :6surkart

Ingen som vill sälja sin hoj till min farsa och sen köpa tillbaka den!? (jävla krångel)

Men det är väl självklart att du "säljer" din hoj till farsan...

kjuze

Guest
Nisse977 skrev:

Så kan det gå när man inte är ärlig. Be farsan köpa din! :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Skulle man inte kunna spara alla :corn - trådar på ett o samma ställe, som ett arkiv över dumhet begången ?

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Jag har också haft problem med Bilsport och Mc efter en krock.
Men skenförsäkrade dock inte.
De ville inte först ge mig vad cykeln var värd första budet de gav mig var 20tusen. Berättade för dem att det var jag absolut inte nöjd med och sa att jag ville ha 35tusen för den. Fick flera samtal och de blev otrevligare för varje gång de ringde men jag böjde mig inte till slut gick dom med på det.
Men alla problem var inte lösta. Hade ju skinnkläderna på mig när jag krokade de sa att de skulle skicka mig lite pengar så jag kunde lämna in stället och handskarna hos en skomakare så skulle han fixa det. Då var det håll rakt igenom i handflatan på ena handsken armbågen var sönder skrapat så att skyddet stack ut.
Men det värsta av allt var väl det de sa om hjälmen den hade tagit i backen och var skrapad. De ville ge mig pengar till ett nytt visir och lite tröst pengar för att den inte var lika fin längre.
Total vägrade såklart så de skickade mig pengar till att köpa nytt har för mig dom drog av 20% på vad det kostade nytt då var det inte ens ett år gammalt.

Dom försöker verkligen komma undan så billigt som möjligt men kan kräva en dj*vla premie och självrisk.

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
:ätapiller min popcorn ser konstigt ut... :corn aaahhh här kommer den...

skämt å sidan så tycker jag du får köpa situationen... vi (de flesta här) har givit upp det "normala" livet för att spara pengarna till försäkringen för att köra just den hoj vi drömmer om på ett ärligt sätt... och om jag inte minns fel från Kalle Ankas senaste nr så ärligheten vara längst... :tummenupp

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag är hemskt ledsen att din hoj blivit stulen och dom problem du nu har men ärligt talat så har du dig själv att skylla en del.

Ursäkta alltså men hela grejen är ju så korkad!
- Först så skenförsäkrar du och dessutom kommer ut ur garderoben med det här, precis i fel forum!

- Sen när hojen blir stulen så springer du och köper en ny direkt!
Låter ju nästan som att du hoppades att den skulle bli stulen och ej återfunnen.
Vad skulle du gjort om hojen kom tillbaka och så hade du redan köpt dig en ny?

Och nu gnäller du för att din far inte får pengar av bolaget för en hoj som han ägde på pappret men inte egentligen ville veta av.
Om du tänker igenom alla ovan punkter så kanske du förstår varför f-bolagen inte betalar ut pengar.
Villkoren säger alltid att dom ersätter med ett likvärdigt fordon/produkt.

Det är ok att hata mig, kunde inte låta bli :4skrika

/Nitrous

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jaha det var ju synd om din farsa, eller var det dina stålar?
Nej men det kan det ju inte vara för hojen var ju din farsas eller?
Nej vänta lite nu du säger att det är DIN hoj som blev stulen och att din rara lilla PAPPA håller i ärendet.
Din PAPPA vill inte ha ngn mer hoj som är DIN ståendes på SIG.
Allt du säger nu är grund nog till ett fullkommligt nekande av ersättning från bolaget.
Kan inte du ringa i din farsas ärende till Bilsport MC?
Dom borde ju köpa förklaringen att du redan köpt en ny hoj? :3freak
//Tobbe

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
tobbeviking skrev:
Jaha det var ju synd om din farsa, eller var det dina stålar?
Nej men det kan det ju inte vara för hojen var ju din farsas eller?
Nej vänta lite nu du säger att det är DIN hoj som blev stulen och att din rara lilla PAPPA håller i ärendet.
Din PAPPA vill inte ha ngn mer hoj som är DIN ståendes på SIG.
Allt du säger nu är grund nog till ett fullkommligt nekande av ersättning från bolaget.
Kan inte du ringa i din farsas ärende till Bilsport MC?
Dom borde ju köpa förklaringen att du redan köpt en ny hoj? :3freak
//Tobbe
:hihi :rofl :corn

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Det här måste vara årets tråd!
Hjälp jag kan inte sova humorn har slagit till med full kraft!!! :skrattaåt

sandstream

Guest
Kan vi inte skippa de förbannade popcorninläggen, det blir bara fler sidor i varje tråd och ett jäkla scrollande. Har ni inget att tillföra så läs bara :7peta

Till trådskaparen kan jag bara säga: What goes around comes around!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sandstream skrev:
Kan vi inte skippa de förbannade popcorninläggen, det blir bara fler sidor i varje tråd och ett jäkla scrollande. Har ni inget att tillföra så läs bara :7peta

Nu tycker jag du låter hotfull.

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
sandstream skrev:

:corn

jag var bara tvungen! :hihi :rofl

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Ka11e skrev:
Att du bara får ut ett öre är en synd o skam! :4skrika :zpy
Pröjsar själv 1100kr/mån halv.. och bara tanken på att mina pengar går till att finansiera din nya hojj gör mig så förbannad :huvet

Usch så dyrt, hur gammal är du?

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Oj! vad kul det blev!!!! hehe!!! kul att skapa lite humor en trist torsdags kväll!! :)

Jag skäms inte för mig! När jag tecknade försäkringen så var det helt ok med försäkringsbolaget eftersom den tecknades som en BAS försäkring och att hojen som sagt står mesta delen av året hos farsan!

Sen så köpte jag inte nån ny hoj "direkt". Jag väntade ut försäkringsbolagets 30 dagar! Sen skickade jag in nycklarna. Sen efter ca en månad till så hittade jag en hoj till rätt pris och slog till! Sen får jag ju skylla mig själv att jag inte kollat upp lite mer nogrant hur försäkringsbolaget tänkt ersätta mig! Jag ringde dom nämligen innan jag själv köpte hoj. Och jag frågade lite hur de tänkt ersätta mig! Och jag fattade det som att de både kunde köpa en annan hoj åt mig eller ge mig pengar.. Vilket då tydligen inte var rätt! (SNOPET)

Jaja! strunt samma! Farsan kommer att köpa en hoj! Sen säljer han den till våren! Så får man väl hoppas att den stigit lite i värde!! :)

Last edited:

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Lam-Kaka skrev:
Dyrt och dyrt jag betalar själv 981:- i månaden/halv haft kort i 4 år och är 22år.

Jag betalar 4900:- halvförsäkring helår på min nya hoj.. och den står på mig! :tummenupp

Och anledningen till att jag tar upp denna grej här på forumet är ju för att ingen av er andra ska råka illa ut på samma sätt! Och då tänker jag på när ni själva står på hojen!! Om nu mc&bilsport väljer att ersätta en stöld på detta sätt och du som försäkringstagare inte gillar det, så är det ju rätt gott att veta att det är såhär!!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...