HELVETES JÄVLA försäkringsbolag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Mc & bilsport)

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
ddevil skrev:
Klotade i mitten av juli och har fortfarande inte skickar in kläderna till BS/MC. Visst, det är hål överallt och man blir blöt i röven så fort det blir lite frost på sadeln eller plaskvåt i stövlarna om det regnar. Men jag ville inte hamna i situationen att jag skulle bli utan kläder ett tag, så jag har inte skickat in dessa ännu.

Grejjen är att jag inte hittar kvittot !?!?! Hur löser man detta. Snackade med Lelles där det inhandlades, de kan inte trolla fram en kopia trots kortköp. Om fallet är att försäljaren kommer ihåg mig från iköpstillfället så kan de däremot skriva ett intyg.

Kommer detta att funka... någon som har något att dela med sig? :va
Till mig sa fb att jag skulle få intyg på en likadan hjälm samt lämna in mina kläder om det inte var hål i dem för då skulle de lösa in det.
 

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Om du betalade med kort så kan du ju prata med din bank så kan dom skicka ett konto uttag där det står att du betalat en viss summa till dom.

/ Micke

ddevil skrev:
Klotade i mitten av juli och har fortfarande inte skickar in kläderna till BS/MC. Visst, det är hål överallt och man blir blöt i röven så fort det blir lite frost på sadeln eller plaskvåt i stövlarna om det regnar. Men jag ville inte hamna i situationen att jag skulle bli utan kläder ett tag, så jag har inte skickat in dessa ännu.

Grejjen är att jag inte hittar kvittot !?!?! Hur löser man detta. Snackade med Lelles där det inhandlades, de kan inte trolla fram en kopia trots kortköp. Om fallet är att försäljaren kommer ihåg mig från iköpstillfället så kan de däremot skriva ett intyg.

Kommer detta att funka... någon som har något att dela med sig? :va
 

ddevil

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Solna
Hoj
KTM LC4 640 SM
sportarn skrev:
Till mig sa fb att jag skulle få intyg på en likadan hjälm samt lämna in mina kläder om det inte var hål i dem för då skulle de lösa in det.


Hehe... det ÄR hål i dem :) Men de en ju precis sådär schöööna som ett par favvojeans blir innan de faller i bitar.

Jackan går däremot inte alls att använda utan större mängder tejp.
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
De dära var ju invecklat. hoppas de löser sig , finns alltid kryphål jag lovar!
Lycka te! :tummenupp

mvh Mar
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
ddevil skrev:
Klotade i mitten av juli och har fortfarande inte skickar in kläderna till BS/MC. Visst, det är hål överallt och man blir blöt i röven så fort det blir lite frost på sadeln eller plaskvåt i stövlarna om det regnar. Men jag ville inte hamna i situationen att jag skulle bli utan kläder ett tag, så jag har inte skickat in dessa ännu.

Grejjen är att jag inte hittar kvittot !?!?! Hur löser man detta. Snackade med Lelles där det inhandlades, de kan inte trolla fram en kopia trots kortköp. Om fallet är att försäljaren kommer ihåg mig från iköpstillfället så kan de däremot skriva ett intyg.

Kommer detta att funka... någon som har något att dela med sig? :va


Men du! Om det är kortköp så borde väl banken ha det registrerat någonstans?? Hör med dom, kommer du bara ihåg tidpunkten borde dom kunna hjälpa dig!!

EDIT: Vissa andra hann före! Sorry
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Ingen som sagt något att det är ett skit med alla tjuvar vi har i detta landet.
Även om han skenade så anser jag att han står i skuggan av den jeppe som tyckte att han kunde låna hojjen på obestämd tid.

Vettiga människor dessa knarkliberaler som säger att knark är o jämföra med en vanlig prilla, tjena! Jag vet inte många som begår brott för att ha råd med snus.

Förbjud knarkare, är man påtänd så är det två år på svalbaard på en fiskebåt som gäller. :4skrika (förutsatt att man kan bevisa att personen inte blivit ilurad skiten i drickan eller dyl).
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
goodspeed skrev:
Ingen som sagt något att det är ett skit med alla tjuvar vi har i detta landet.
Även om han skenade så anser jag att han står i skuggan av den jeppe som tyckte att han kunde låna hojjen på obestämd tid.

Vettiga människor dessa knarkliberaler som säger att knark är o jämföra med en vanlig prilla, tjena! Jag vet inte många som begår brott för att ha råd med snus.

Förbjud knarkare, är man påtänd så är det två år på svalbaard på en fiskebåt som gäller. :4skrika (förutsatt att man kan bevisa att personen inte blivit ilurad skiten i drickan eller dyl).

Död åt tjuvpacket!!

Nu löser sig i alla fall skiten.. genom att farsan köper en hoj som försäkringsbolaget betalar! Inga problem.. Om vi har plats så gör vi ett ägarbyte till min tjej.. och så behåller vi den hojen med!

Snipp snapp snut.. så var sagan slut! :tummenupp
 

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Ystad
Hoj
BMW R 1250R -21
Är inte skenföräkring när man föröker lura f-bolagen på premie pengar???
Men om bolaget då har en föräkring där det står att ALLA inom samma adress får nyttja hojjen, då kallar jag det inte skenföräkring. :fakta
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Den nya hojen jag har står på mig.....

Tycker inte att det var skenförsäkring innan heller... pga att det var en BAS försäkring = dyrare och att jag eller någon annan kan köra hans hoj!

Jaja.. nu var sagan i alla fall slut.....
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
En liten fundering efter denhär tråden. :va
Om jag blir av med hojen. Som sagt måste köpa ny på egen hand och visa kvitto till försäkringsbolaget. Hur blir det om jag inte har råd att köpa ny sålänge?. :confused:
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
philsson skrev:
En liten fundering efter denhär tråden. :va
Om jag blir av med hojen. Som sagt måste köpa ny på egen hand och visa kvitto till försäkringsbolaget. Hur blir det om jag inte har råd att köpa ny sålänge?. :confused:

Nej!... Grejen var ju att jag/du INTE ska köpa en hoj för egna pengar!!!!! Utan när du har hittat en hoj du vill ha, kontaktar du ditt försäkringsbolag och dom skicka då ut en lapp där det står hur mycket de betalar för din ersättningshoj! Sen får säljaren skicka in det pappret tillsammans med en kopia av köpekontraktet. Någonstans i dessa papper skall säljaren också skriva sitt banknummer, så att försäkringsbolaget har någonstans att sätta in pengarna.

Det hela känns lite krångligt.... vill säljare lämna ifrån sig motorcykeln utan att ha fått pengar i handen??... antagligen inte.... Vill du som köpare ge dessa pengar (via försäkringsbolaget) till säljaren utan att ha fått något??... antagligen inte....... men man måste ändå!...

:död
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
t-rex skrev:
Ohhh, det behövs nog inte. Han straffar nog sig själv så bra. Detta var ju faktiskt ett lite otippat resultat av skenförsäkring.


Edit: glömde :corn

skenförsäkring och skenförsäkring.. Behöver det inte vara. Det är ok hos bilsport och mc om du ställer hojen på tex pappa om du bor under samma tak. Så jag tycker att men ska inte fräsa om skenförsäkring direkt hojen inte står på ägaren.
:kocko
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
men hallå!! så funkar det med det mästa som är stulet, man går till en säljare säger att hojjen är stulen de ger dig ett kvitto på en ny hojj du skickar den till FB, får pengarna å går å köper den nya hojjan för pengar du fick tackvare kvittot, sen om din far inte vill ha någon mer hoj på sig så får han väll göra ett ägar byte så fort han har fått hem hojjen... svårare än så är det inte...
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Mycke roande... Jobbig farsa om han inte bara kan köpa din hoj ett tag...
mera popcorn.. :corn :dricka
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Nisse977 skrev:
Nej!... Grejen var ju att jag/du INTE ska köpa en hoj för egna pengar!!!!! Utan när du har hittat en hoj du vill ha, kontaktar du ditt försäkringsbolag och dom skicka då ut en lapp där det står hur mycket de betalar för din ersättningshoj! Sen får säljaren skicka in det pappret tillsammans med en kopia av köpekontraktet. Någonstans i dessa papper skall säljaren också skriva sitt banknummer, så att försäkringsbolaget har någonstans att sätta in pengarna.

Det hela känns lite krångligt.... vill säljare lämna ifrån sig motorcykeln utan att ha fått pengar i handen??... antagligen inte.... Vill du som köpare ge dessa pengar (via försäkringsbolaget) till säljaren utan att ha fått något??... antagligen inte....... men man måste ändå!...

:död
Tror tyvär inte att någon säljare skulle vilja gå med på det. :4skrika

wdac skrev:
men hallå!! så funkar det med det mästa som är stulet, man går till en säljare säger att hojjen är stulen de ger dig ett kvitto på en ny hojj du skickar den till FB, får pengarna å går å köper den nya hojjan för pengar du fick tackvare kvittot, sen om din far inte vill ha någon mer hoj på sig så får han väll göra ett ägar byte så fort han har fått hem hojjen... svårare än så är det inte...
Man skulle väl aldrig få några pengar själv. :va
 

jookan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Zx9r -00
Duktig tråkig läsning att vi här på sh inte kan hålla ihop och stötta varandra.
Som sagt det finns Fb som går med på olicka lösningar men många här är ju så snabba att slå runt sig. Otroligt trodde det var bättre hållning i dessa kretsar.
men tydligen inte. :(
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Fan vad många det är som e så jävla "PRÄKTIGA" Men när dom själva står där av en eller annan anlednig är det inte lika roligt! Själv e jag så jävla trött på alla försäkringsbolag så att jag kan SPY :huvet :huvet :huvet :huvet

Det går så jävla bra när dom ska ha betalt men när dom själva ska betala försöker dom att hitta alla anledningar för att dra på det så länge som möjligt eller helst slippa pröjsa

Hoppas att det löser/löst sig

//Simon
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top