Helvetes kramsnö/skitungar!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag låg och tittade på daytime TV i godan ro när det plötsligt dunsade till på mitt sovrumsfönster. Gick och tittade, men såg bara en snöboll rinna nerför glaset. En knapp timme senare sa det BONK, KLIRR i köket. Den här gången låg snöbollen mellan rutorna tillsammans med en stor del av mitt köksfönster.

Inte en snorunge så långt ögat nådde. Ska jag ringa snuten och be dom komma hit och gjuta av fotspåren? Kanske kolla snöbollen efter fingeravtryck?

Eller min egentliga fråga: Vad gör jag nu? Är det min hemförsäkring som gäller här, eller är det värden jag ska meddela? Upplys mig.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Mattias skrev:
Jag låg och tittade på daytime TV i godan ro när det plötsligt dunsade till på mitt sovrumsfönster. Gick och tittade, men såg bara en snöboll rinna nerför glaset. En knapp timme senare sa det BONK, KLIRR i köket. Den här gången låg snöbollen mellan rutorna tillsammans med en stor del av mitt köksfönster.

Inte en snorunge så långt ögat nådde. Ska jag ringa snuten och be dom komma hit och gjuta av fotspåren? Kanske kolla snöbollen efter fingeravtryck?

Eller min egentliga fråga: Vad gör jag nu? Är det min hemförsäkring som gäller här, eller är det värden jag ska meddela? Upplys mig.

Hähä :hihi
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Gå ut på gården och ta tag i nacken på första bästa unge. Sen ger du han en jävla högerkrok!
 

MR.E

Guest
Mattias skrev:
Jag låg och tittade på daytime TV i godan ro när det plötsligt dunsade till på mitt sovrumsfönster. Gick och tittade, men såg bara en snöboll rinna nerför glaset. En knapp timme senare sa det BONK, KLIRR i köket. Den här gången låg snöbollen mellan rutorna tillsammans med en stor del av mitt köksfönster.

Inte en snorunge så långt ögat nådde. Ska jag ringa snuten och be dom komma hit och gjuta av fotspåren? Kanske kolla snöbollen efter fingeravtryck?

Eller min egentliga fråga: Vad gör jag nu? Är det min hemförsäkring som gäller här, eller är det värden jag ska meddela? Upplys mig.
Tjacka en magnum :machinegu
Nä men försäkringen borde täcka

MR E
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Victor skrev:
Jävlar vad kallt det kommar att bli inatt dårå...

Nä, man bor ju i ett modernt hus med tvåglasfönster! Bara det yttersta glaset som är paj. Än så länge iaf.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mattias skrev:
Jag låg och tittade på daytime TV i godan ro när det plötsligt dunsade till på mitt sovrumsfönster. Gick och tittade, men såg bara en snöboll rinna nerför glaset. En knapp timme senare sa det BONK, KLIRR i köket. Den här gången låg snöbollen mellan rutorna tillsammans med en stor del av mitt köksfönster.

Inte en snorunge så långt ögat nådde. Ska jag ringa snuten och be dom komma hit och gjuta av fotspåren? Kanske kolla snöbollen efter fingeravtryck?

Eller min egentliga fråga: Vad gör jag nu? Är det min hemförsäkring som gäller här, eller är det värden jag ska meddela? Upplys mig.

Kolla med hyresvärden. Där jag bor, IOFS bostadsrätt, så gäller att jag får stå för kostnaden/åtgärda en skadad innerruta, medans BR-föreningen står för att fixa skador på yttre rutan, även vid skadegörelse.

Och glöm inte lägga in resterna av snöbollen i frysen utifall du gör en polisanmälan om skadegörelse och polisen därpå kommer förbi och vill ta fingeravtryck på snöbollen.

/B
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Kramsnö är ju det bästa på julen näst efter julmaten. :p

Bor du i hyresrätt så ska nog värden stå för reparationskostnaden. Bor du i bostadsrätt tror jag du får pynta själv. Detta är dock blott en mer eller mindre kvalificerad gissning.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mattias skrev:
Nä, man bor ju i ett modernt hus med tvåglasfönster! Bara det yttersta glaset som är paj. Än så länge iaf.
Bor du modernt så har du 3-glasfönster och vad kul att du ställde en fårga för en gångs skull:)
 

Den fule

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Där alla andra vill
Hoj
är snabb
Om det inte finns en uttalad (dvs nedtecknad) paragraf i ditt hyreskontrakt / BRF, så står din hemförsäkring - självrisk för allt. Det brukar dock inte kosta många kronor att fixa det om du beställer hem det istället för utryckning. Gissar på 800 spänn för en normalstor ruta.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top